Alvina Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Våknet i natt og slo ikke av pcen før jeg la meg, satte den på dvalemodus. Hadde en overnattingsgjest og jeg løp forvirret rundt, bråvåknet og trudde det var en bilalarm. Men lyden kom fra pcen, og den hadde slått seg av. Lyden var gjennomtrengende og alarmerende. Jeg lokaliserte kilden, lyden kom fra pcen. Han mente at det kanskje var et virusangrep? Jeg sa at det tviler jeg på, sannsynligheten for noe sånt er mindre enn et .... Tror også alle naboene våknet, det var en skrekkelig lyd, verre enn en bilalarm, og jeg følte at dette er enten en hacker eller en eks som har installert en duppegreie som skal overvåke meg. Ja, paranoia lenge lever, men hva kan årsaken være? Lyden kom fra pcen. Noen som har en ide om hva det kan være?
Zakuro Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Så du noe på skjermen? Slo du den av eller nappa du strømmen eller?
Gjest Chin Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 her: http://www.fixya.com/support/t10337023-loud_shrill_noise_coming_from 1
Gjest gressløk Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Det skjedd meg med den tidligere pcen min også. Aner ikke hva det var. Jeg tok are ut batteriet, så stoppet den med dette tullet sitt. Funket helt fint igjen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Er det en bærbar? Med sånn vifte undertil? Anonym poster: 17229a7b75b6f23d779fc74b6481973b
Alvina Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, det er en laptop. Men den slo seg av selv, eller kanskje jeg bare satte den på dvale som vanlig (vet det ikke er smart men det er ikke temaet) Det er jeg ikke sikker på, men av gammel vane bruker jeg å sette på dvale. Likevel er det rart når den begynner å ule som en tåkelur midt på natten, og er slått av.... Tror ikke vifta er problemet, det er ikke høy temp når jeg har sjekket og vifta bråker ikke mer enn den alltid har gjort. (har holdt det støvfritt), men dette er en fire år gammel pc, og det kan jo være at den må byttes snart. Skal se på linken, takk Chin, men ingen som kan forklare? Hadde overnattingsbesøk, hvis ikke ville jeg trodd jeg hadde drømt, og ville ikke trodd det selv. Lyden var ekstremt høy, høyere enn en brann- eller bilalarrm. Og dette våknet man av, jeg trodde jeg drømte, men ble vekket, hva skjer liksom?
Alvina Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2012 her: http://www.fixya.com...ise_coming_from Nå har jeg nesten fått dataangst igjen, men kan dette skje uten at noen har rokert med pcen?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg pleier støvsuge mine bærbare under der viften sitter, sånn ca en gang i måneden. En gang i halvåret holder sikkert, men jeg liker å være sikker. Det kan være det er skjedd noe som har gjort at den har gått varm og derfor har både "låst seg" og har begynt å ule fordi den trengte å bli skrudd av. Anonym poster: 17229a7b75b6f23d779fc74b6481973b
Gjest Chin Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Nå har jeg nesten fått dataangst igjen, men kan dette skje uten at noen har rokert med pcen? Det kan det =)
Alvina Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2012 Ok. Takk for svar. Tror ikke eksen(e) mine har innstallert overvåkningsutstyr. At vifta kan ha gått varm, er en sannsynlighet kanskje. Men har sjekket cpu og alt virker ok.
TMB Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Jeg pleier støvsuge mine bærbare under der viften sitter, sånn ca en gang i måneden. En gang i halvåret holder sikkert, men jeg liker å være sikker. Det kan være det er skjedd noe som har gjort at den har gått varm og derfor har både "låst seg" og har begynt å ule fordi den trengte å bli skrudd av. Anonym poster: 17229a7b75b6f23d779fc74b6481973b Det er ikke smart å støvsuge vifta, med mindre du klarer å holde igjen bladene med noe gjennom sprekkene. Grunnen er at når du støvsuger så kan vifta bli dratt enten feil vei, eller for fort rundt, begge kan resultere i ødelagte kulelager. Endret 11. oktober 2012 av TMB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå