AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Har hørt "rykter" om at dette skal visst være fryktelig vanskelig å gjøre samtidig. Dt jeg lurer på da er, siden det ikke er helt umulig, hvordan gjør jeg det? Og som et alternativ om det går skeis, bør jeg redusere fettprosenten først, også begynne å trene styrke etter jeg er fornøyd med fettprosenten? Eller omvendt? Tips til kosthold også? Noen som vet? Anonym poster: 9f8357b0e81015851788b1e428bef74d
Wonderbitch Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Det er en gutt som har stillt omtrent samme spm litt lenger med på siden, du kan jo lese svarene han fikk?
Gjest *Maja* Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Har hørt "rykter" om at dette skal visst være fryktelig vanskelig å gjøre samtidig. Dt jeg lurer på da er, siden det ikke er helt umulig, hvordan gjør jeg det? Og som et alternativ om det går skeis, bør jeg redusere fettprosenten først, også begynne å trene styrke etter jeg er fornøyd med fettprosenten? Eller omvendt? Tips til kosthold også? Noen som vet? Anonym poster: 9f8357b0e81015851788b1e428bef74d Jeg ville fokusert på å få ned fettprosenten først. Når oppnådd fettprosent er på plass så vil jeg økt med styrketrening. Man skal være forsiktig med kardio når en bygger. Det er lurt å heller powerwalke så det kun er fettet som blir brent, ikke noe av muskelmassen. Fokuser på et kosthold med egg, karbonadedeig, kylling, grove kornprodukter, grønnsaker og frukt. Ha en oppkarbingsdag i uka der du spiser det du vil til middag og kveldskos.
Cubit Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Maja: Hvordan kan du si at trådstarter skal fokusere på fettprosenten, når du ikke vet noe om utgangspunktet? Har vedkommende fettprosent rundt normalen, men ønsker å endre kroppssammensetningen, blir det bare tull å skulle løpe i månedsvis uten å trene styrke... Dessuten er kardio overvurdert i forhold til vektreduksjon. Når man skal holde vekten, spiller den derimot en stor rolle. Anonym: Har du ikke trent noe særlig styrke før, vil du både gå ned i fettprosent og øke styrken din i starten, - i alle fall de første tre månedene. Spis sunt, spis nok, og tren styrke minst 3 ganger pr uke. Ikke vanskelig å gjennomføre i det hele tatt for menigmann. Kjør et fullkroppsprogram, slik at du ikke trener enkelte deler av kroppen mer enn andre. Få en kyndig person til å finne ut om du har ubalanser i muskulaturen, slik at dette kan rettes opp ved treningsprogrammet, og vips er du i gang Desto sterkere du blir, desto vanskeligere blir det å bygge muskulatur og senke fettprosenten samtidig. Men det er fullt mulig, også for viderekomne innen styrketrening. Lykke til!
Gjest *Maja* Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Maja: Hvordan kan du si at trådstarter skal fokusere på fettprosenten, når du ikke vet noe om utgangspunktet? Har vedkommende fettprosent rundt normalen, men ønsker å endre kroppssammensetningen, blir det bare tull å skulle løpe i månedsvis uten å trene styrke... Dessuten er kardio overvurdert i forhold til vektreduksjon. Når man skal holde vekten, spiller den derimot en stor rolle. Anonym: Har du ikke trent noe særlig styrke før, vil du både gå ned i fettprosent og øke styrken din i starten, - i alle fall de første tre månedene. Spis sunt, spis nok, og tren styrke minst 3 ganger pr uke. Ikke vanskelig å gjennomføre i det hele tatt for menigmann. Kjør et fullkroppsprogram, slik at du ikke trener enkelte deler av kroppen mer enn andre. Få en kyndig person til å finne ut om du har ubalanser i muskulaturen, slik at dette kan rettes opp ved treningsprogrammet, og vips er du i gang Desto sterkere du blir, desto vanskeligere blir det å bygge muskulatur og senke fettprosenten samtidig. Men det er fullt mulig, også for viderekomne innen styrketrening. Lykke til! Fordi TS vil ned i fettprosent og opp i muskelmasse og det er vanskelig å gjøre begge deler. Jeg befaler han ikke til å gjøre noenting, det er min anbefaling da jeg har deffet selv samt at mannen min driver med en idrett som innebærer mye fokus på lav fettprosent og høy muskelmasse.
Cubit Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Fordi TS vil ned i fettprosent og opp i muskelmasse og det er vanskelig å gjøre begge deler. Jeg befaler han ikke til å gjøre noenting, det er min anbefaling da jeg har deffet selv samt at mannen min driver med en idrett som innebærer mye fokus på lav fettprosent og høy muskelmasse. Det er nok av forskning som viser at nybegynnere innen styrketrening vil øke muskelmassen, nesten uansett hvordan de spiser. Siden det er fryktelig mange ukjente faktorer her, blir det å komme med et slikt råd relativt unyansert. Vi vet ingenting om treningshistorikk, fettprosent og konkrete mål. Er utgangspunktet en fettprosent på 10, men lav muskelmasse, er det knappest veien å gå å kjøre igang med mye kardio...??? Misforstå meg rett, jeg kritiserer ikke intensjonen bak rådet ditt!!! Men jeg fatter altså ikke hvordan du kan anbefale noen et slikt regime uten å kjenne disse spesifikasjonene.
Gjest *Maja* Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Det er nok av forskning som viser at nybegynnere innen styrketrening vil øke muskelmassen, nesten uansett hvordan de spiser. Siden det er fryktelig mange ukjente faktorer her, blir det å komme med et slikt råd relativt unyansert. Vi vet ingenting om treningshistorikk, fettprosent og konkrete mål. Er utgangspunktet en fettprosent på 10, men lav muskelmasse, er det knappest veien å gå å kjøre igang med mye kardio...??? Misforstå meg rett, jeg kritiserer ikke intensjonen bak rådet ditt!!! Men jeg fatter altså ikke hvordan du kan anbefale noen et slikt regime uten å kjenne disse spesifikasjonene. Gav det beste rådet ut fra det han oppga av opplysninger. Spurte tidligere om alder, høyde og vekt, men kom aldri en respons. Hey, no worries Du var grundigere enn meg. Endret 11. oktober 2012 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå