CalvinCalvin Skrevet 26. februar 2004 #1 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei Jeg er muligens for ny her til å ha sett dette, men jeg kan ikke finne noen tråder som tar for seg Bacon, Chalmers, Nietzsche, Jung.. Dersom noen kunne peke meg i riktig retning av dette ville det være flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2004 #2 Del Skrevet 27. februar 2004 Finner ikke noen tråder med disse karene. Men kan du ikke lage en tråd selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 27. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 27. februar 2004 Det kan jeg gjøre! Var heeeelt ny her og tenkte det ville være greit å forhøre meg om en slik tråd allerede var startet først Take c a r e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. februar 2004 #4 Del Skrevet 28. februar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 28. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 28. februar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 2. mars 2004 #6 Del Skrevet 2. mars 2004 Nietzsche Jung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 3. mars 2004 #7 Del Skrevet 3. mars 2004 Hva vil du oppnå med en slik tråd, og hva søker du? Er du ute etter ren faktainformasjon, er linker som de Saga gav, det rette stedet å starte. Men hvis du er ute etter å diskutere hva èn bestemt filosof mener, blir det verre. Selv er jeg fascinert av eksistensialismen, men å påstå at jeg kan noe særlig utover det som er allemannseie, vil jeg ikke påberope meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 4. mars 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 4. mars 2004 Hei! Beklager forsinket reply. Ethereal; 'Hva vil du oppnå med en slik tråd, og hva søker du?' << 'Jeg er muligens for ny her til å ha sett dette, men jeg kan ikke finne noen tråder som tar for seg...' -Jeg forstår det slik at Care leste innlegget mitt da hun besvarte som nedenfor; 'Finner ikke noen tråder med disse karene. Men kan du ikke lage en tråd selv?' Ethereal; '..men å påstå at jeg kan noe særlig...' -Godt. Hvorfor skulle man gjøre noe slik? -Flotte url`s saga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 9. mars 2004 #9 Del Skrevet 9. mars 2004 Hva er det som fascinerer deg med eksistensialismen, Ethereal? Har du lest noe av eller om Søren Kirkegaard f. eks? Mye spennende å hente der synes jeg. Det går vel forresten an å diskutere litt om hva filosofer mener og tenker, uten å være spesialister på feltet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 20. mars 2004 #10 Del Skrevet 20. mars 2004 Helt enig. For de som ikke vet, klassiske eksistensialister er Søren Kierkegaard, Martin Heidegger, Jean-Paul Sartre. Og Peter Wessel Zappfe for oss nordmenn. De er opptatt av fri vilje, og være tilstedeværende og klar i væren. Hva dette betyr er de selvfølgelig uenig i. En filosofi tråd. Huzzah! Selv vil jeg klassifisere meg selv som filosof, med det mener jeg ikke at jeg er noe bestemt smart, bare det at jeg har en tendens til å tenke kansje for mye på grunnleggende ting og organisere dette. Jeg har også tatt ex-phil nå, planlegger kansje å ta filosofi(hvis jeg også kommer inn da) på uni. Og jeg har lest et klassisk filosofisk værk allerede(oh yes baby!): Spinoza's Etikk. Jeg liker å starte på grunnen av, selv om ikke Spinoza er helt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå