Gå til innhold

Rystende statistikk om voldtekt

Gjest inox

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesten hver gang jeg ser en film som handler om hevn, og en jente som er blitt voldtatt i den filmen dreper voldtektsmannen, så pleier jenter å juble og le, og jenter vitser ofte om å skade kjønnsorganene til voldtektsmenn,

Jeg lurer på om dere er like strenge på slike vitser, det er jo tross alt voldsglorifisering, og drap er ikke akseptabelt selv om noen har blitt voldtatt. Eller kanskje dere ler av slike vitser selv, fordi da er det ikke kvinner det går utover? Å vitse om å sparke menn i ballene er forøvrig ganske vanlig, selv når det er snakk om menn som ikke har voldtatt noen.

Dobbeltmoral.

Anonym poster: 4d1ef767225f323529d3ec0ef1d662d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser at f.eks Jalp og Waco er kjapt på banen med et egentlig ganske forutsigbart "Men hva med damene? De er faen ikke noe bedre! La oss snakke litt om det i stedet." Hvorfor det, egentlig?

Når man skal snakke om vold og overgrepsproblemet er det etter min mening meningsløst å bare snakke om en del av det. Mest fordi jeg på samme måte som TS ønsker å motvirke fortielser som bl.a. medfører at voldsproblemet reproduseres. Vold avler vold og det finnes rikelig med forskning som viser at barn som selv blir utsatt for vold selv tyr til vold i voksen alder. Derfor er det relevant å påpeke at mødres vold mot guttebarn er en av årsakene til at enkelte guttebarn vokser opp og blir mishandlere selv.

Så lenge mødres vold forties, vil man vanskelig kunne forebygge at barn vokser opp med vold som igjen reproduseres i neste generasjon. Når man så vet at kvinner står for mer enn halvparten av den volden som barn utsettes for, vil det virkelig være relevant å dra dette inn i denne debatten.

Vold og overgrep er ikke noe menn eksplisitt utøver og det er ikke bare kvinner som rammes. Både kvinner, barn og menn rammes av overgrep. Både kvinner, barn og menn begår overgrep. Derfor blir det tullete ensidig å kritisere menns holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal snakke om vold og overgrepsproblemet er det etter min mening meningsløst å bare snakke om en del av det. Mest fordi jeg på samme måte som TS ønsker å motvirke fortielser som bl.a. medfører at voldsproblemet reproduseres. Vold avler vold og det finnes rikelig med forskning som viser at barn som selv blir utsatt for vold selv tyr til vold i voksen alder. Derfor er det relevant å påpeke at mødres vold mot guttebarn er en av årsakene til at enkelte guttebarn vokser opp og blir mishandlere selv.

Så lenge mødres vold forties, vil man vanskelig kunne forebygge at barn vokser opp med vold som igjen reproduseres i neste generasjon. Når man så vet at kvinner står for mer enn halvparten av den volden som barn utsettes for, vil det virkelig være relevant å dra dette inn i denne debatten.

Vold og overgrep er ikke noe menn eksplisitt utøver og det er ikke bare kvinner som rammes. Både kvinner, barn og menn rammes av overgrep. Både kvinner, barn og menn begår overgrep. Derfor blir det tullete ensidig å kritisere menns holdninger.

Vold kan alle drive med.

Men her kom det altså frem noe ganske interessant om en gruppe menn som iallfall ikke jeg har hørt om før. 10% av noe som ser ut som en ganske representativ del av den mannlige befolkninga, innrømmer at de har begått eller forsøkt å begå, voldtekt minst en gang. Omtrent halvparten av dem igjen har gjort det flere ganger. Og et lite utsnitt har gjort det til livsstil, og ser ut til å være på mer eller mindre konstant utkikk etter kvinner som de kan voldta. Og de gjør det ikke med vold, og bruker bare minimalt med trusler. Stort sett bruker de rusmidler, og ikke mer tvang enn akkurat det som skal til.

Det var flere interessante ting her. Den ene er at de faktisk oppfatter dette som ganske normal mannlig seksualitet. De vet at det er ulovlig, men de tror ikke det er unormalt. De tror at alle menn fungerer slik. Det andre er at de ikke gjør det i affekt eller mister kontrollen. De vet nøyaktig hva de gjør, og de gjør det med full kontroll.

Og den lille gruppen av vane-voldtektsmenn står for en vesentlig del av den volden som utøves mot kvinner og barn. Mange tusen overgrep hver i løpet av en enkelt karriere.

Det er et pussig fenomen med disse ekstreme menneskene.

Jeg leste en beskrivelse av en undersøkelse om seksualitet og promiskuitet i Sverige for noen år siden. Der mente forfatteren (jeg hadde ikke selve undersøkelsen for hånden, dessverre) å ha belegg for å si at i Sverige finnes det et stratum av kvinner som utgjør omtrent 10% av den kvinnelige befolkninga, men som har hatt sex med 90% av mennene.

Og i forskning på psykopater i krig har man funnet at en bitteliten andel av soldatene, kanskje så lavt som 2%, er ansvarlig for 90% av dødsfallene. Det endrer seg litt nå som vi legger mer arbeid i å få soldatene våre til å bli effektive drapsmaskiner før vi sender dem i felt. Men dette var stoda på den tida da man bare gav dem utstyr og tekniske ferdiheter før de ble sendt i krigen.

Så, det ser ut til at noen ganske få av oss bruker livet sitt til å gjøre livet surt for alle andre. Hadde det ikke vært kjekt å finne ut hvem de er?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, det ser ut til at noen ganske få av oss bruker livet sitt til å gjøre livet surt for alle andre. Hadde det ikke vært kjekt å finne ut hvem de er?

Jo, så fremt en ikke har som forutsetning at dette gjelder kun for et av kjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige vil være å finne ut hvem disse mennene er. Og så stoppe der om ikke for annet enn å bekrefte at "menn er slik". Jeg vil at vi skal finne ut hvem disse mennene og kvinnene er for så å forsøke å finne ut HVORFOR de har en slik atferd. Om det finnes fellestrekk og fellesnevnere som gjør at vi kan sette inn forebyggende tiltak. Og det skulle ikke forbause meg om en del av disse menneskene med uakseptabel atferd selv har blitt mishandlet i tidlgere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes artikkelen i hovedinnlegget har feil fokus. Fokuset burde være ondsinnede rampestreker blant studenter og ungdom, og ikke voldtekt og kvinneundertrykkelse. Jeg er sikker på at nerder og upopulære studenter får lignende behandling, men det gir ikke like gode overskrifter.

At 1 av 6 jenter blir voldtatt i den vestlige verden, og 10% av mennene står bak, tror jeg egentlig ikke på, men voldtektsbegrepet har blitt så tynnet ut de siste årene at alt er voldtekt, så det stemmer vel om man strekker definisjonene langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes artikkelen i hovedinnlegget har feil fokus. Fokuset burde være ondsinnede rampestreker blant studenter og ungdom, og ikke voldtekt og kvinneundertrykkelse. Jeg er sikker på at nerder og upopulære studenter får lignende behandling, men det gir ikke like gode overskrifter.

At 1 av 6 jenter blir voldtatt i den vestlige verden, og 10% av mennene står bak, tror jeg egentlig ikke på, men voldtektsbegrepet har blitt så tynnet ut de siste årene at alt er voldtekt, så det stemmer vel om man strekker definisjonene langt nok.

Men så var det heller ikke det som ble sagt. Det som ble sagt, var at et utsnitt på mellom 5 og 12 % av menn i en viss alder vedstår seg at de har begått handlinger som faktisk er voldtekt, så lenge spørsmålet blir stilt uten at det ordet blir brukt. Og det betyr antakelig at det reelle tallet er noe høyere, siden mekanismen med at man svarer ihht sosial ønskverdighet, også vil spille inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og når spørsmålet blir stilt uten at ordet blir brukt, så er dagens fortynnede voldtektsbegrep brukt til å danne statistikk, og ikke hva mange menn tradisjonelt forbinder med voldtekt.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var det heller ikke det som ble sagt. Det som ble sagt, var at et utsnitt på mellom 5 og 12 % av menn i en viss alder vedstår seg at de har begått handlinger som faktisk er voldtekt, så lenge spørsmålet blir stilt uten at det ordet blir brukt. Og det betyr antakelig at det reelle tallet er noe høyere, siden mekanismen med at man svarer ihht sosial ønskverdighet, også vil spille inn her.

Tallene blir så høye når en regner med NeiHuffJegVarSåFullOgAngrerPåAtVihaddeSex reaksjoner fra jentene dagen derpå. Grensen for å kalle noe for voldtekt er i USA blitt så lav at ordet voldtekt ikke lenger har noen verdi. dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene blir så høye når en regner med NeiHuffJegVarSåFullOgAngrerPåAtVihaddeSex reaksjoner fra jentene dagen derpå. Grensen for å kalle noe for voldtekt er i USA blitt så lav at ordet voldtekt ikke lenger har noen verdi. dessverre.

Men her var det altså MENN som var blitt spurt om de noen gang hadde voldtatt noen. Og til det hadde de svart at "joda, det skjer rett som det er."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva denne diskusjonen her handler om. "Her er noen tall jeg har funnet. Det er ikke lov å skrive noe annet enn at dette er fælt".

Jeg svarer dermed det jeg tror er det eneste jeg har lov til å svare. De som voldtar er slemme. Det er et problem at noen voldtar andre. Det er visst flere som voldtar enn det jeg trodde.

Ingen er uenig, men det er jo ingen diskusjon hvis alle er enige. Derfor prøver noen å trekke inn nye momenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her var det altså MENN som var blitt spurt om de noen gang hadde voldtatt noen. Og til det hadde de svart at "joda, det skjer rett som det er."

Og hvordan var voldtekt definert? Husk, i USA er det overgrep å klaske en dame på stumpen. Jeg er meget så sikker på at det er der de 10% kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan var voldtekt definert? Husk, i USA er det overgrep å klaske en dame på stumpen. Jeg er meget så sikker på at det er der de 10% kommer fra.

Du skulle forsøke å lese litt om det i de første innleggene i tråden. Inox var ganske grundig med dokumentasjonen og la inn en haug med linker. For de innleggene du har kommet med, viser at du ikke aner hva diskusjonen går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komikere lager vitser om drap, tortur, holocoust, etnisk rensing rundt om kring i verden, Hitler, krig etc. Så at voldtekt plutselig ikke skulle være lov å spøke med er bare latterlig å komme med. Å da bruke spøking med voldtekt som bevis på at disse mennene er onde og som et bevis på en slags voldektskultur sier dermed noe om dem som kommer med disse latterlige påstandene ikke noe om dem som lager vitsene. Det viser oss bare at dette er paranoide mennesker som søker å stemple andre mennesker og som søker å skape spesielle priviligerte normer for problemer som rammer kvinner (ingen voldtektsvister), samtidig som de gir blanke i problemer som ikke spesifikt rammer kvinner spesielt, men er mere kjønnsnøytrale slik som drap og folkemord.

Forøvrig er den kalrt hyppigste spøken som har noe med voldtekt å gjøre spøker om voldtekt av MENN i fengsel.

Jeg ble nysgjerrig på hva som skaper voldtektsmenn og begynte å grave litt. Da kom jeg over denne SVÆRT interesante informasjonen. Flertallet av voldtektsmenn har blitt seksuelt misbrukt som barn og flertallet av voldtektsmennene som hadde blitt seksuelt misbrukt som barn hadde blitt misbrukt av KVINNER. Så hvis man skal sette opp en årsaksskjede for hva som forårsaker voldtekter er altså kvinner selv, gjennom sitt seksuelle misbruk av gutter den PRIMÆRE årsaken. Ikke normer rundt voldtekt blant menn, men det at kvinner har misbrukt guttene som når de ble voksne ble voldtektsmenn er den primære årsaken til voldtekt:

Most rapists were subjected to some form of sexual abuse in childhood. A startling amount is perpetrated by females. Peer-reviewed studies conclude that between 60% to 80% of "rapists, sex offenders and sexually aggressive men" were sexually abused by a female. [...] According to a 2004 U.S. Department of Education mass study of university students, 57% of students reporting child sexual abuse cited a male offender, and 42% reported a female offender. Interestingly, 65% of the survivors of female abuse who opened up to a therapist, doctor or other professional were not believed on their first disclosure. Overall, 86% of those who tried to tell anyone at all about their experiences were not believed. According to a 1996 report from the National Center on Child Abuse and Neglect (NCCAN), about 25% of child sexual abuse is committed by women, but that figure may be low, because survivors are far more conflicted and shamed in admitting abuse by their mothers than by fathers. In one study of 17,337 survivors of childhood sexual abuse, 23% reported a female-only perpetrator and 22% reported both male and female. A U.S. Department of Justice report finds that, in 2008, 95% of all youths reporting sexual misconduct by staff member in state juvenile facilities said their victimization experiences included victimization by female personnel, who made up 42% of the staff. [...] One study found 8% of female perpetrators were teachers and 23% were babysitters.

http://feck-blog.blogspot.no/2011/10/rapists-who-were-sexually-abused-by.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men så var det heller ikke det som ble sagt. Det som ble sagt, var at et utsnitt på mellom 5 og 12 % av menn i en viss alder vedstår seg at de har begått handlinger som faktisk er voldtekt, så lenge spørsmålet blir stilt uten at det ordet blir brukt. Og det betyr antakelig at det reelle tallet er noe høyere, siden mekanismen med at man svarer ihht sosial ønskverdighet, også vil spille inn her."

Her kan dere lese hvordan feministiske "forskere" konstruerer denne typen løgnaktig statistikk:

http://triggeralert.blogspot.no/2012/09/the-1-in-12-rape-statistic-broken-down.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Med andre ord er dette ren propoganda produksjon for å sverte menn, ikke et forsøk på å finne reele tall. Det er "forskning" motivert ut fra et hat mot menn, ikke ut fra en omsorg ovenfor kvinner. Om motivasjonen kun var omsorg for kvinner hadde incentivet for å skape falske, massivt overdrevne tall falt bort. Siden det er et bevist forsøk på massiv overdrivelse de driver med må det nødvendigvis være et hat mot menn generelt som motiverer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser dere hvor syke voldtektslover som har blitt vedtatt i andre land og snart kommer til Norge:

http://www.avoicefor...uest-of-sweden/

Denne quoten forteller om en svensk gutt som ble dømt for å ha voldtatt kjæresten mens hun sov, noe han da faktisk også hadde gjort. Synes du virkelig at domfellelsen var urettferdig??

Kvinner skal ha full råderett over egen kropp. Påtvungen sex er ikke akseptabelt i noen som helst form.

Mannen fikk rettferdig, om enn svært mild straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...