AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg hadde muligheten til å få et forhold med ei vakker og smart kvinne men før det i det hele tatt fikk utvikle seg så brøt jeg av fordi jeg følte, og føler, at jeg overhodet ikke var bra nok for henne, var jo også dum nok til å forklare henne dette. Hun ble veldig såret av at jeg brøt av, og jeg har også vært ganske ødelagt pga dette en stund nå, vet ikke om jeg tok rett valg eller ikke. Utseendemessig så er jeg vel helt normal, verken pen eller stygg, sosialt så har jeg få om ingen venner, jeg har ingen penger, ingen status overhodet, dette visste hun alt om men ville likevel ha meg. I begynnelsen var jeg stormforelsket og glemte meg selv for en stund, men når jeg begynte å tenke på oss to som par så fant jeg ut at det var bare snakk om tid før hun ville forlate meg og jeg bli igjen knust. Jeg har alltid vært en taper, spesielt når det kommer til kvinner, og for såvidt innfunnet meg i den posisjonen (som Bukowski skrev: The women were so impossible out of reach for me, so I pretended they didn't exist) Men etter at denne kvinnen viste slik interesse for meg vet jeg ikke hva jeg skal tro, betyr det kanskje at jeg ikke er en taper, at det faktisk har vært for meg bare å ta kontakt, har jeg kastet bort hele ungdommen på å leve som eremitt og sky kvinnelig selskap fordi jeg ikke trudde jeg bra nok? Tanker som dette holder meg våken om nettene, og jeg tenker hver dag på hun jeg forlot for jeg var oppriktig forelsket. Noen som har lik erfaring som meg? Noen kvinner eller menn der ute som har blitt forlatt av noen som mente de ikke var bra nok for deg, hvor såret ble du av det? Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b
Tulling Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Nytter ikke gråte over spillt melk. Ja, første kjæresten jeg hadde gjorde det mot meg. Par uker senere hadde han byggd opp mot og ønsket å prøve igjen. Jeg var rett og slett forbanna på han for at han endte det på den måten. Så det ble ikke noe av. Med det samme var jeg bare stille, veldig stille mot han. Jeg var ung og ganske barnslig, så jeg bestemte jeg for at siden han såret meg på denne måten, skulle jeg håndtere det på en uforventet måte. Jeg sa nesten ingenting, valgte å ikke gråte og heller snu det til en meget rolig intern aggressjon. Jeg sa nesten ingenting. Men jeg kom fort over det, da det ikke var noe jeg hadde kontroll over. Jeg innrømmer at jeg direkte så ned på han for at han rett og slett feiget ut på den måten. Å gi opp og stemple seg selv som taper før man har prøvd, da har du tapt før du i det heletatt har begynt. Du kan jo tenke som så, hvis du prøver, og "taper". Er ikke det bedre enn å tape før man har prøvd ? Å henge seg opp i fortiden vil ikke hjelpe deg. Det eneste du kan kontrollere er hva du gjør videre. Jeg tror de fleste driter i om du har status eller penger. Hvis du er neddynget i gjeld som gjør at du ikke klarer å ha en normal økonomi på sikt er en annen sak, men de fleste forventer ikke gull og grønne skoger økonomisk. En kvinne som vil ha deg for den du er, ingenting er bedre enn det. Og det finnes nok av de der ute. Det er bare å ta sjansen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Hun ble nok like sint som du ble skal jeg tro, jeg har nok vært en drittsekk der da jeg med min forklaring har sagt, om med ikke så mange ord, at jeg ikke stolte på hennes kjærlighet. Hun var stille til å begyne med så ble hun ganske sint, i det siste har hun vært rolig og jeg håper hun snart vil glemme meg men jeg er redd hun kan ha vært like forelsket i meg som jeg var (og er) i henne. TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b
Alina X Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 wow,første gang jeg har hørt om en mann som har akkurat dette problemet. Det pleier som regel å være kvinner som har problem med å ikke føle seg "bra"nok for mannen, mens mennene knuser hjertene dems. Uansett, så tror jeg du må bygge deg selvtillit, tenk dere kan være et fantastisk par, og hun er glad i deg, men du lar henne ikke være det pga dine lave tanker du har om deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Du tok et dårlig valg! Hun vet disse tingene om deg, ikke beste økonomi og bla bla. Damer flest er ikke ute etter penger! Det er i ditt hode! Damer er ikke ute etter bodybuilder! Det er i ditt hode! Mye tull er i ditt hode! Denne jenta ser DEG, for den du er! Hun kan inspirere deg til å tjene mer penger! Hun kan inspirere deg til bedre selvbilde! Hun kan hjelpe deg til å like deg! Kjærlighet handler om å gi og ta! Ta opp kontakten og spør om dere kan begynne på nytt. Anonym poster: 41e4349fffef7b2555e726ce88f64f48 3
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Dårlig selvtillit kommer av at folk sammenlikner seg med andre, og når de blir utkonkurrert av andre.
Gjest Petita Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Ta opp kontakten igjen med henne, TS Du lever bare en gang og og det er bare en gang du får muligheten til å få et fantastisk forhold med en fantastisk kvinne som kan hjelpe, være med og støtte deg på veien mot å finne deg selv. Ikke la denne sjansen gå til spille. Ta opp kontakten igjen værsåsnill
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Først så ville jeg takke for de svar jeg har fått Men jeg tror ikke jeg skal plage denne kvinnen noe mer, jeg har gjortnok skade der nå og tror det er best å la hun være i fred. Når det kommer til min selvtillit så tror jeg at jeg må jobbe med den før jeg går inn i noe annet forhold, jeg må vel lære å like meg selv på en eller annen måte først før jeg kan begynne å like andre. For det er ikke bare kvinner jeg har trukket meg unna, jeg har også trukket meg unna de vennene jeg hadde som ung og ofså min egen familie. Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b 1
PanLi Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg vil råde deg til å kontakte noen og få hjelp! Det du presenterer synes jeg minner om mer enn bare lav selvtillit. Du beskriver at du trekker deg unna sosial kontakt, og ikke føler deg bra med deg selv. Har du kjent det slik lenge? Isolasjon er generelt ikke et godt tegn. Jeg reagerer også på det at du beskriver det som å "plage" andre ved å ta kontakt med dem. Når denne jenten sier at hun liker deg, og også ønsker å være med deg, så bør du tro henne på det!! Ta kontakt! Ikke trekk deg unna. Det som vil hjelpe deg i en slik situasjon som du er i, vil være å komme seg ut igjen! Gjør gjerne dette i kombinasjon med at du får hjelp og støtte til å stå i det, og hjelp til å tolke/se situasjoner på andre måter enn hva du gjør nå ) Lykke til!! Noen er glad i deg!! )
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Først så ville jeg takke for de svar jeg har fått Men jeg tror ikke jeg skal plage denne kvinnen noe mer, jeg har gjortnok skade der nå og tror det er best å la hun være i fred. Når det kommer til min selvtillit så tror jeg at jeg må jobbe med den før jeg går inn i noe annet forhold, jeg må vel lære å like meg selv på en eller annen måte først før jeg kan begynne å like andre. For det er ikke bare kvinner jeg har trukket meg unna, jeg har også trukket meg unna de vennene jeg hadde som ung og ofså min egen familie. Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b Hvor lenge siden er det at du brøt med denne kvinnen? Endret 11. oktober 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Det er vel snakk om noe over 2 måneder nå @Steinar40 @PanLi altså jeg har vel vært slik jeg er nå siden tenårene, var et veldig lykkelig og åpent barn men begynte å tilbringe mer og mer tid for meg selv i puberteten. Men når du sier hjelp, hva slags hjelp tenker du på egentlig, jeg synes ikke det at det feiler meg noe alvorlig at jeg trenger profisjonell hjelp. Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b
Steinar40 Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 2 måneder er jo ikke så lenge. Du kan jo kontakte henne og spørre om dere kan ta opp tråden igjen. Men du bør selvfølgelig forberede deg på at hun kanskje ikke er interessert lenger. 1
Pene sko... Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg hadde muligheten til å få et forhold med ei vakker og smart kvinne men før det i det hele tatt fikk utvikle seg så brøt jeg av fordi jeg følte, og føler, at jeg overhodet ikke var bra nok for henne, var jo også dum nok til å forklare henne dette. I begynnelsen var jeg stormforelsket og glemte meg selv for en stund, men når jeg begynte å tenke på oss to som par så fant jeg ut at det var bare snakk om tid før hun ville forlate meg og jeg bli igjen knust. Jeg har alltid vært en taper, spesielt når det kommer til kvinner, og for såvidt innfunnet meg i den posisjonen (som Bukowski skrev: The women were so impossible out of reach for me, so I pretended they didn't exist) Men etter at denne kvinnen viste slik interesse for meg vet jeg ikke hva jeg skal tro, betyr det kanskje at jeg ikke er en taper, at det faktisk har vært for meg bare å ta kontakt, har jeg kastet bort hele ungdommen på å leve som eremitt og sky kvinnelig selskap fordi jeg ikke trudde jeg bra nok? Tanker som dette holder meg våken om nettene, og jeg tenker hver dag på hun jeg forlot for jeg var oppriktig forelsket. Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b Det du føler er veldig menneskelig. Flere enn du aner har dette problemet. Folk vier sine liv på å lure på om de er gode nok for andre. Grobunnen vil jeg si er mangel på erkjennelse, mangel på det å føle seg sett og hørt i samfunnet du lever i. Når du begynner å føle deg som en dråpe i havet vil du slutte å bry deg om deg selv, fordi du tror ingen bryr seg om deg. Du lar deg selv forfalle. Hva gjør det om jeg ikke tar til ordet eller slutter å kle meg anstendig, ingen vil bry seg om meg? Der tar du blodig feil. Hvorfor innbiller du deg at andre er bedre enn deg? Er det fordi andre har gitt uttrykk for det? Skal du la dem diktere deg rundt til å tro at du ikke er verdt like mye som sidemannen? Alle mennesker har problemer. Også denne vakre eks-kjæresten din. Gudene vet hva slags usikkerhet som lurer seg i hennes hode, og hva slags ønsketenkninger hun betror seg i mørket. Hun kan ha vært redd for at hun selv heller ikke er bra nok. Hun skulle kanskje ønsket hun hadde mer å by deg enn hva hun har, at hun kunne gjort mer stas på deg. Tenk nå litt. Ingen er perfekte. Stripp et menneske for dens klær og velstand. Hva står du igjen med? Mennesker er mennesker uavhengig av farge og fasong. Usikre og skjøre vesener er de alle sammen. Nå vil jeg at du skal skrive en liste over alt som er positivt med deg, TS. Hva som helst. Kunnskap, kunstneriske evner, interesser, aktiviteter, etc. Alt som er bra med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #14 Skrevet 11. oktober 2012 Hadde denne kvinnen vært meg hadde jeg satt pris på at du hadde tatt opp kontakt igjen. Hva føler du at du vil innerst inne? Anonym poster: cd5ab14bf31717aea82ba67ccedb8283
PanLi Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tenkte ikke at det feiler deg noe. Beklager hvis du oppfattet det slik. Det var mer en bekymring. Hjelp behøver ikke være en profesjonell samtalepartner, men gjerne noen du kan prate med, og som kan gi deg støtte og tilbakemelding på hvordan du fremstår i de situasjonene du føler deg usikker. Det som gjør at jeg er bekymret, er det at du beskriver at du allerede har en slike relasjoner - men velger å avvise dem, dvs å ikke ta imot den støtten og nærheten du blir tilbudt. Det vil gjerne være vanskelig for deg å kjenne deg bedre før du tør å la noen komme nærmere deg! Denne jenten liker deg tydeligvis kjempegodt!! Og hun ser deg utenfra! Hva er det hun liker ved deg? Hva ser hun? Hvordan tenker hun? Snakk med henne. Spør henne. Fortell henne Ikke la noen som liker deg, bryr seg om deg og trives med deg frivillig forsvinne! Slike er svært verdifulle, og du avviser! Det gjør like vondt for andre som for deg å bli avvist. Hun kanskje lurer på hva hun har gjort galt? Du betyr mer enn du tror, tror jeg! Ta godt vare på, og sett pris på deg selv! Andre gjør det allerede! Forøvrig et veldig veldig fint innlegg av Pene Sko over her Så bra sagt og tenkt! Det var et godt eksempel på hva jeg mente med hjelp til å tolke og se situasjoner på andre måter 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Takk for alle gode svar dere er veldig snille mennesker Jeg skal ta alt det du @PanLi og @Pene sko har skrevet men jeg må nok skuffe dere i at jeg ikke vil ta kontakt med henne igjen, jeg har ydmyket meg selv for mye til det. TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 Takk for alle gode svar dere er veldig snille mennesker Jeg skal ta alt det du @PanLi og @Pene sko har skrevet men jeg må nok skuffe dere i at jeg ikke vil ta kontakt med henne igjen, jeg har ydmyket meg selv for mye til det. TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b Ydmyke deg? Hva er det for pissprat? Er dama verdt et forsøk så forsøker man. Så kan man jo selvfølgelig tape dessverre, men sånn er livet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Har du mistet ansikt så har du mistet ansikt, du kan ikke få det tilbake TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b
PanLi Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Takk for alle gode svar dere er veldig snille mennesker Jeg skal ta alt det du @PanLi og @Pene sko har skrevet men jeg må nok skuffe dere i at jeg ikke vil ta kontakt med henne igjen, jeg har ydmyket meg selv for mye til det. TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b Skam? Å nei! Det er ikke noen hyggelig følelse. Bli kvitt den! Den er jo fin å ha, skammen, for den skal jo passe på at vi rydder opp når vi har rotet ting til med andre! Men den er både ubehagelig og diffus, og kan lage tull og krøll isteden, slik den gjør for deg! En måte å bli kvitt skammen på er, nettopp, å rydde opp i forholdet til den vi føler skam overfor!! Unnvike og unngå får ikke skammen til å forsvinne, snarere tvert imot. Jeg hørte et sitat i dag, som passer ganske bra. "The way out is through the door. Why is it that no one will use this method? (Confucius)" 1
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Har du mistet ansikt så har du mistet ansikt, du kan ikke få det tilbake TS Anonym poster: 4bedfc0346e9519c13b8b3a03cb5354b Er du kineser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå