Gå til innhold

Er jeg den irriterende romkameraten nå!?

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet

Så jeg bor på kollektiv nå, er jeg og 3 gutter.

Jeg jobber så mye at jeg har aldri tid til å lage mat og når jeg har fri blir det pizzabakern eller kinesisk levert på døra..Jeg bruker aldri kjøkkenet. Men likevel sier de jeg bor med at jeg må vaske opp etter meg.. (Rart?Jeg har jo ikke brukt kjøkkenet, hvorfor skal jeg vaske opp etter meg? hm)

De jeg bor med truer med å hive meg ut, pga at alarmklokka mi går av klokken 05.00 ca hver morgen.. Slik at DE ikke får sove..

Alarmklokka mi går på snooze fram til 6 før jeg faktisk hører klokka.Jeg slår den på snooze automatisk i søvne, jeg har prøvd å legge klokka mi BORT, slik at jeg må stå opp. ALDRI mer, jeg våkna å lot den bare ringe til den slo seg selv av -.-

(Dvs, jeg var våken i ett par sekund og bare sovna, jeg har faktisk sove igjennom en brannalarm, jeg er EKSTREM på å våkne, det er ett mirakel at jeg i det hele tatt kommer meg på jobb :fnise:)

De jeg bor med klager på absolutt alt (Når jeg er hjemme)

F.eks, Jeg har ikke lov å lage meg mat 00.00, er jo egentlig greit nok det, men er ikke så greit når du er akkurat kommet hjem fra jobb og du har 6 timer hjemme før du skal tilbake på jobb igjen. (Jeg har 45 min med buss til og fra jobb...men jobber ikke ofte sent-tidlig vakt...er bare 1-3ganger i måneder..)

MEN om jeg sier til de:

-kan dere være snille å dempe dere eller gå en annen plass å feste, klokka er 02.00, jeg må dra på jobb 07.00.

Da får jeg svaret "Jai ikke forsto"*ser dumt på meg*

Hver gang jeg nevner noe så ser de bare dumt på meg og svarer med "Jai ikke vite/Jai ikke forsto..."

-.-

/grr

Tips anyone?:D

Jeg prøver å finne meg en annen plass å bo..Men er ikke lett i stavanger =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er du?

Anonym poster: bc7ea7e11cf875c9fb5abf112df3e4df

• Liker 4
Gjest ms_kwang
Skrevet

24, de andre er : 27, 29, og 34...

De snakker aldri norsk med meg.

Og de gangene jeg prøver å bli kjent med dem så forstår de meg ikke, selvom de kan klage til meg på 100%flytende norsk.

Jeg er jente de er gutter. Why? :)

Skrevet

"Jeg får ikke lov å lage meg mat 00.00" og det er et problem? Du sier jo at du ALDRI har behov for å bruke kjøkkenet. Veldig selvmotsigendende. :klo:

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor er det alltid et spørsmål? Hvor gammel vedkommende er har da ingenting med saken å gjøre, som i de fleste andre tilfellene. Til ts, du sier du aldri bruker kjøkkenet, men blir irritert fordi du ikke får lov å lage mat etter kl 12. Med andre ord bruker du kjøkkenet, så klart. Kanskje du ikke lager middag, men noe mat finner du deg fra kjøkkenet. Klart en skal rydde opp etter seg da.

Når det gjelder det å ikke lage mat etter kl 12 synes jeg er litt dumt, men forstår da veldig godt at du må være rolig. Kanskje kan du lage noe ferdig som du kan ha i kjøleskapet, slik at det blir mindre bråk?

Ang vekkerklokke som slumrer så forstår jeg det veldig godt. Jeg sliter veldig med å søvnen, dermed også med å våkne når jeg først faller i søvn. Nå har jeg på slumring, men jeg bor alene. Det er ikke greit å slumre når du bor med andre. Jeg ble helt gal av samboeren min når han slumret vekkerklokken hele tiden. De er våkne fra 5 - 6 nesten hver dag på grunn av din vekkerklokke, og er man våken og blir forstyrret så lenge, så er det klart det ikke er lett for dem å sovne igjen. Finn deg en vekkerklokke med skikkelig lyd i, det finnes mange på nett for de som sliter veldig med å komme seg opp av sengen.

Men, når man bor sammen med andre så må man ta hensyn til hverandre. Og det gjelder de også, å feste til klokken 2 er ikke ok

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende hvis en av mine romkamerater hadde holdt med våken en time midt på natten. Det er seriøst ikke deres problem at du ikke greier å komme deg opp.

Anonym poster: 2dd8e2a14cccf04b3fd45cdd9c7f490c

• Liker 16
Gjest ms_kwang
Skrevet

"Jeg får ikke lov å lage meg mat 00.00" og det er et problem? Du sier jo at du ALDRI har behov for å bruke kjøkkenet. Veldig selvmotsigendende. :klo:

Det er ikke slik at jeg lager meg 3 retters middag akkurat.

Når jeg kommer hjem ved midnatt fikser jeg som regel ett knekkebrød eller 2, som oftest har jeg alt jeg trenger inne på rommet mitt (Skaffet meg ett lite kjøleskap på hybelen, ettersom at maten min forsvinner her)

men det er ikke noen plasser som leverer mat etter 12 :P

å gå 6 timer uten mat før jeg starter å jobbe igjen er litt lenge x)

Skrevet

Jeg hadde klikka totalt på deg når ringeklokka di ringer EN time hver dag klokka 05.00 fordi du ikke gidder å skru den av.

• Liker 24
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg hadde klikka totalt på deg når ringeklokka di ringer EN time hver dag klokka 05.00 fordi du ikke gidder å skru den av.

Nå har jeg lyden på lavt (Det tar fortsatt 1 time før jeg klarer å stå opp) høyt/lavt/Ekstremt høyt/lavt pip/Simulert lys, you name it tried it all)

Uansett lyden er nå på lav, har stått utfor døra mi til hybelen jeg hører INGENTING, går inn på hybelen fortsatt ingenting, jeg må ligge i senga og har klokka rett ved for at jeg hører noe i våken tilstand, Det er ikke mobil, men ei klokke som gir fra seg en høyfrekvent lyd.(Det er ingen som har dyr i huset, og takk og lov for det)

(Fungerer bedre på meg enn alt annet :))

Skrevet

Det er tydeligvis høyt nok til at de vekkes av det, ellers hadde de ikke visst at vekkeklokken din gikk av i en time, for det er en tid da folk flest sover.

Hadde jeg bodd der, hadde jeg seriøst kommet løpende inn på rommet ditt og pælma hele klokka i veggen.

• Liker 15
Skrevet

Visst hu sliter med å våkne, hva skal hu gjøre da? Forsove seg til jobb?

• Liker 2
Skrevet

Visst hu sliter med å våkne, hva skal hu gjøre da? Forsove seg til jobb?

Finne seg en leilighet alene, så hun ikke ødelegger nattesøvnen til tre andre.

• Liker 10
Skrevet

Jeg forstår de andre problemene, men ikke den med vekkeklokken din. Jeg har selv en jeg bor med som gjør akkurat det samme som deg om morningen og det er utrolig irriterende å våkne flere ganger fordi hun ikke klarer å stå opp. Spesielt på de dagne jeg har fri og hun starter tidlig. Samtidlig skjønner jeg deg også. Det er ikke OK å feste kl 02.00 når andre i kollektivet skal opp tidlig. Kan du ikke sette deg ned med de og ta en ordentlig prat? Så kanskje dere får løst alle problemene sammen?

Skrevet

det er jo ikke rart de reagerer på vekkerklokka kl. 5 hvis de gikk å la seg klokka 2 :gjeiper:

be de gå å legge deg tidligere.

problem solved

Anonym poster: 8cdefc66a6b7feb971a7a3747fb965e4

Gjest ms_kwang
Skrevet

er det noen som kanskje har det ca det samme som meg, som SLITER big time med å våkne?

Som har noen tips å komme med.

Jeg hater å bli kjefta på, jeg lister meg rundt for å ikke irritere folk. (Nesten slik at jeg ønsker å være den usynlige som ingen legger merker til..)

Istedet for at folk kommer med ting å rakke ned på, at dere hadde flydd i taket..

Jeg trenger tips fra andre..

Hva som hjelper dem.

Jeg har alltid hatt ett sovehjerte.

(T.o.m når jeg var baby så måtte mamma vekke meg for å gi meg mat xDD)

Skrevet

Finne seg en leilighet alene, så hun ikke ødelegger nattesøvnen til tre andre.

De ødelegger like mye nattesøvn ved å feste til 2 om natta. Og skal man ikke ta hensyn til hverandre?

• Liker 1
Skrevet

er dere etnisk norske?

de høres veldig respektløse ut. og du høres veldig umoden ut.

har du noen gang tord å sette ned foten/virkelig sagt ifra på en sint måte mot de før?

siden de som sagt behandler deg veldig respektløst

Anonym poster: bc7ea7e11cf875c9fb5abf112df3e4df

Gjest Twelve12
Skrevet

Jeg har stort sovehjerte så jeg bruker slumremetoden.

Borti halvannen til en time før jeg faktisk skal opp.

Men hvis de du bor med ikke klarer den metoden så har jeg dessverre ikke noen råd.

kanskje du skal få deg sånn donald duck vekkerklokke som ruller inn dyna når klokka er slagen :P haha

Skrevet

er det noen som kanskje har det ca det samme som meg, som SLITER big time med å våkne?

Jeg hater å bli kjefta på, jeg lister meg rundt for å ikke irritere folk. (Nesten slik at jeg ønsker å være den usynlige som ingen legger merker til..)

Istedet for at folk kommer med ting å rakke ned på, at dere hadde flydd i taket..

Hva som hjelper dem.

Jeg og sliiter med å våkne, ellers så sovner jeg igjen å har da 4-5 alarmer på. Prøvde en sånn skikkelig gammaldags vekkerklokke, en slik en;

307425-10-1271148767514.jpg

Og jeg sverger.. Jeg fikk omtrent hjerteinfarkt av den der!

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Hva som hjelper dem.

Det er vel en god begynnelse å få mer enn 6 timer søvn per natt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...