Trillrund Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg kokte kraft på en høne på mandag. Hvor lang holdbarhet har den hvis den står i kjøleskapet? 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg vil si tre dager som en tommelfingerregel. I fryseren, derimot: I månedsvis. Anonym poster: 1d097c0f20191cffeb0ab6583a0ccc28
Gjest Reza08 Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Kraft er jo selvsagt et mye bedre alternativ enn buljongterninger. Det sier seg selv. Rett fra høna er bedre enn fabrikkprodusert kraft. Antakeligvis holder kraften seg i kjøleskapet opptil 4-5 dager, i fryseren flere måneder.
Gjest blah blah Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Hjemmelaget kraft er ti ganger bedre enn slike saltblokker man får kjøpt ferdig på butikken Jeg vil tro at kraften fortsatt er dugelig om den ikke har stått uten lokk eller ikke er pakket inn på andre måter 1
Gjest navnelapp Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Jeg kokte kraft på en høne på mandag. Hvor lang holdbarhet har den hvis den står i kjøleskapet? Så på den. Har den fått rare klumpar eller mugg på seg? Viss den ikkje har det, så smak på den. Smakar den godt? Ikkje for syrleg eller skarpt? Då er den heilt fin. Mi erfaring er at kraft held seg i opptil fem-seks dagar i tett boks. Endret 16. oktober 2012 av Iah
MissStiles Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. MissStiles, mod
Trillrund Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2012 Kraften er knalle god enda den. Men nå går resten i fryseren. Kokte den opp igjen i går kveld. Jeg har gitt den til en hund, så buljongterning er HELT uaktuelt pga alt saltet. Og uansett er hjemmlaget kraft mye bedre enn terningkraft... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå