Gå til innhold

Holdbarhet på kraft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kokte kraft på en høne på mandag. Hvor lang holdbarhet har den hvis den står i kjøleskapet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si tre dager som en tommelfingerregel. I fryseren, derimot: I månedsvis.

Anonym poster: 1d097c0f20191cffeb0ab6583a0ccc28

Skrevet

Kraft er jo selvsagt et mye bedre alternativ enn buljongterninger. Det sier seg selv. Rett fra høna er bedre enn fabrikkprodusert kraft. Antakeligvis holder kraften seg i kjøleskapet opptil 4-5 dager, i fryseren flere måneder.

Gjest blah blah
Skrevet

Hjemmelaget kraft er ti ganger bedre enn slike saltblokker man får kjøpt ferdig på butikken ;)

Jeg vil tro at kraften fortsatt er dugelig om den ikke har stått uten lokk eller ikke er pakket inn på andre måter

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

Jeg kokte kraft på en høne på mandag. Hvor lang holdbarhet har den hvis den står i kjøleskapet?

Så på den. Har den fått rare klumpar eller mugg på seg? Viss den ikkje har det, så smak på den. Smakar den godt? Ikkje for syrleg eller skarpt? Då er den heilt fin. Mi erfaring er at kraft held seg i opptil fem-seks dagar i tett boks.

Endret av Iah
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

MissStiles, mod

Skrevet

Kraften er knalle god enda den. Men nå går resten i fryseren.

Kokte den opp igjen i går kveld.

Jeg har gitt den til en hund, så buljongterning er HELT uaktuelt pga alt saltet.

Og uansett er hjemmlaget kraft mye bedre enn terningkraft...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...