Gå til innhold

vanskelig å skille symptomer gravid/mens!

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag er ikm, men det hender jeg er litt sen en gang i blant (kanskje pga at jeg tror jeg er gravid, eller håper?) men skal ta en g-test imorgen eller fredag.

tingen er at jeg har vanskelig for å skille mens-symptomer og graviditets-symptomer.

mine symptomer så lankt:

+tisser ofte (har lest at det kan skje tidlig i svangerskapet, men også være uvi) og drikker ikke mer en jeg pleier

+stikking på høyre siden rett nedforbi tuppen av hoftebeinet(der jeg antar er omtrent ved eggstokkene) eller rett oppforbi der hårene kjønnshårene begynner.

+hard mage

+ømme bryster, men mest på sidene mot armen (pleier aldri få spesielt ømme bryster, ikke der iallefall)

noen som har hatt disse symptomene før ikm eller ved ikm?

:) håper håper håper!

Anonym poster: 0affade1ee2abe32e2561919c8c95dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta en test da

Anonym poster: 4eb999b76ff2f554c0f524f57196e90f

Skrevet

Den gangen jeg var gravid så hadde jeg bare vanlige menssymptomer før og litt etter IKM. Altså ømme bryst, mer tissing (jeg tisser alltid mer før og under mensen), litt stikking i livmora, litt humørsvigninger, og sliten.

Jeg har selv IKM i dag, og ingen mens så langt man massevis av menssymptomer. Vet ikke om det er mensen eller baby som er på vei, hehe. Så skjønner hvorfor du spør!

Anonym poster: 3a4f006349c58821ed39ad1434f11f0b

Skrevet

Hei, jeg er ca 8-9 dpo og jeg har ikm om ca. 5 dager. Men har de siste 3 dagene hatt vonde brystvorter, mensmurringer og tisser oftere. Har tatt en g.test men den var negativ (er vel litt for tidlig med test). Mulig det bare er tidlige symptomer på at TR er på tur...

Anonym poster: f4101adfa48b3aabbdb5ff2a8cb100d8

Skrevet

Der du beskriver ømme bryster var det eneste stedet jeg var øm på rett før IKM. Var ellers ikke øm i brystene. Tok en test 12 dpo og var gravid :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er etter min mening kliss umulig å skille pms fra tidlig graviditet rent fysisk... :) Puppene er ømme og det murrer i magen.

Det eneste jeg kan tenke på som var annerledes de to gangene jeg var gravid, var at jeg hadde en vag følelse av at noe var annerledes...men kan ikke helt forklare det. Jeg husker forresten at jeg drakk et vinglass til middagen to dager før forventet mens, fylte opp glasset etter maten og skulle kose meg med ei god bok og vin og sjokolade.

Men vinen smakte ikke. Noe bød meg imot. Det var som om kroppen sa nei.

Så jeg tømte den ut, drakk et glass melk og la meg til å sove.

Ganske kult. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...