AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Er det noen av dere som underpronerer? Jeg har lest meg til at det må være derfor jeg får så vondt i beina når jeg går turer osv. Jeg tråkker på ytterkanten av fotsålen. Problemet er at jeg bor langt borte fra folk med kompetanse, vi har en lokalbutikk der de typisk såvidt vet hva demping er. Jeg er på utkikk etter sko jeg kan bruke til generell turgåing/lette løpeturer. Kom gjerne med tips :-) Anonym poster: d16cee84f533ec3898c21600c74adec6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg underpronerer og er veldig fornøyd med Nike Pegasus. Men det kommer an på hva slags fot du har. Jeg har ganske brede føtter med høy vrist. Hvis du har smale føtter kan det hende at Nike Pegasus ikke passer så godt. Kanskje du kan lage en liste over sko for underpronasjon som du tar med til butikken. Så kan du se hva de har, og prøve hvilke sko som kjennes best ut. Her finner du noen sko for underpronasjon: http://www.xxl.no/sk...sko&ShopBy=57;3 Anonym poster: 059d620d90f6f451e1ecec9350325f97 Anonym poster: 059d620d90f6f451e1ecec9350325f97
Gjest *Maja* Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Disse skal visstnok være bra for deg: http://www.oslosportslager.no/produkt/asics-gel-nimbus-14-lopesko-dame-28649.aspx Og her: http://www.milslukern.no/product.html/asics-gel-nimbus-12-dame-2?category_id=588
Gjest barista Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Anbefaler deg å kanskje avvente litt, hvis du skal i nærmeste fremtid til en større by hvor de har løplabbet. Det er dumt å sløse bort mye penger på sko, du egentlig ikke vet om passer deg. Selv om du er underproposjonal, så kan en ha ulike behov for stabilitet, høyning i hel osv. Hvis du tar deg en tur innom løplabbet, så vil du få prøve ulike sko, ta test på tredemølla, også kan de finne den "perfekte" skoen til deg ut fra dette. Anbefales virkelig! :-) 1
Gjest Solsmil Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Jeg underpronerer, og bruker Asics gel nimbus. Har prøvd noen andre og, men disse er de jeg er ordentlig fornøyd med
Wiggins Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Du kan faktisk korrigere ganglaget ved å bruke sportstape. Du må lære tapeteknikken av en som kan det, f. eks. en fysioterapeut. Foten blir tapet slik at den tvinges til å gå riktig. Etter 2-3 uker vil dette normalt være korrigert. Du skal også kombinere dette med følgende øvelse: Stå ved et bord eller noe annet du kan støtte deg på, og legg vekta på den ene foten. Gå opp på tåballen og senk hælen langsomt ned. Målet skal være å klare tre serier med tretti repetisjoner, med 20-30 sekunders pause mellom hver serie. Da styrker du muskulaturen i ankelen og leggen slik at det blir lettere å gå riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå