Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen uker skal jeg gjennom en operasjon i narkose. Jeg er overvektig, men har fått beskjed om at det ikke var veldig viktig at jeg går ned i vekt, og at jeg ikke skal stresse med vekttap. For min egen del har jeg likevel lyst å gå ned i vekt, både for operasjonens del og generelt. Er ikke fornøyd med vekta jeg har nå, jeg spiser sunt og har kuttet alt av godterier, potetgull, brus etc de to siste månedene. Har også holdt meg unna type fastfood-mat, det har vel blitt pizza en gang, ellers har jeg hatt fokus på sunn mat og mindre porsjoner enn tidligere. Likevel har jeg bare gått ned en ussel liten kilo, og jeg tror det har mye sammenheng med at jeg har stresset veldig mye på jobb, i tillegg til manglende trening. Så har jeg lest litt om psmf i det siste, og har lyst å prøve dette i noen uker. Men da lurer jeg på om det vil være lurt å følge dietten ei uke eller to nå før operasjonen, eller om det er idiotisk å begynne med en så streng diett nesten rett før jeg skal i narkose. Alternativet er jo å forsøke dietten etter operasjonen, når jeg er blitt bedre. Hva tenker dere som kan mer om denne dietten, eller eventuelt mer om operasjoner? Kan ingenting om narkose eller operasjoner, men tenker jo at det hadde vært en fordel om jeg veide mindre enn jeg gjør...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noe om at dietter kan være farlig mtp. narkose eller operasjoner. Folk går jo på alle slags dietter nå til dags. PSMF er jo ikke noe usunt kosthold i den forstand, man går jo i stort underskudd på kcal, men meningen er at du skal trene styrke og ikke kondisjon under dietten, siden du er på så stort kcal underskudd. Men regner med du har lest deg til mye nyttig info om dette. Er du veldig overvektig da? Tror ikke det skal ha så mye å si, jeg veide 15 kg mer før og da opererte jeg blindtarmen, det var ingen problem. Hvor lenge har du tenkt å kjøre PSMF etter operasjonen da?

Skrevet

Jeg har en BMI på 29, og ideelt sett ville jeg gjerne ha veid 15-20 kilo mindre enn jeg veier nå. Jeg tenker hvis jeg skal begynne nå før operasjonen, ville jeg ha holdt på i to uker og gått over til litt mer normalt kosthold siste uka før operasjonen. Så kunne jeg heller tatt noen uker til etter operasjonen. Hvis det blir etter operasjonen vil jeg i første omgang prøve i tre uker.

Det jeg er mest redd for at immunforsvaret skal bli litt fucka av en så ekstrem diett, og at jeg vil bli syk slik at operasjonen må utsettes. Er det mulig? :vetikke:

Skrevet

Det tør jeg ikke uttale meg noe om! Men ville kanskje ventet til etter operasjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...