shoppedilla Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Hei. Jeg er fortiden sykemeldt i et vikariat av gode grunner, men vikariatet mitt går ut 1.november og siden jeg er sykemeldt og føler jeg ikke blir trodd på arbeidsplassen ang det som feiler meg så tror jeg ikke at jeg får ny kontrakt som muntlig lovet. Jeg har ikke veldig lyst på ny kontrakt 1. november lengre heller da jeg har blitt behandlet som dritt mens jeg har vært sykemeldt. Jeg skal snart på oppfølgingsmøte på jobben og vurderer å si at jeg ikke ønsker ny kontrakt pga forholdene der. Hvis ikke de er før meg og sier at jeg bør søke jobber da. Problemet er det at vi ikke kan gå særlig lenge uten at jeg får penger da vi har utgifter som skal dekkes. Hvor lang tid må jeg regne med å gå uten penger om jeg registrerer meg på NAV? Jeg eier en leilighet som jeg leier ut og går i null hver mnd på den. Leier den ut fordi det ikke vil være lønnsomt å selge den nå og jeg bor med kjæresten min. Kan jeg få beskjed om å selge den selvom jeg vil tape penger på det? Samboeren min er også under NAV da han mistet jobben sin, men han går på kurs og sånt. Hovedspørsmålet mitt er uansett: hvor lenge må vi regne med at jeg er uten lønn om jeg ikke får/ønsker ny kontrakt? Har også fått tips om å fortsette å sykemelde meg om jeg ikke har jobb fra 1. novemeber. Da må jeg selvsagt forsatt være syk. Grunnen til at jeg er sykemeldt hindrer meg ikke fra å gjøre alle jobber, men hindrer meg i å gjøre noe i jobben jeg har nå.
Gjest Wei Wei Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Prøv å søke andre jobber mens du har mulighet. Man tjener jo bedre da, siden det ser ut at dere trenger mer inntekt. Hvis du har ingen jobb fra 1. november når vikariatet går ut, så vil jeg ikke tro at du får karantene for dagpenger. Du sier jo ikke opp. Du bare mister jobben.
shoppedilla Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, jeg gjør mitt beste med å søke på jobber. Selvtilliten har fått seg en knekk av sykemelding og behandling jeg får på arbeidsplassen min. Takk for svar! Håper jeg har ny jobb innen den tid, men merket at det er på tide å begynne å tenke på det. Dagene går jo veldig fort. 1
Abelona Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Hvis du får tilbud om videre jobb etter at vikariatet er over og selv takker nei, vil du få en karantenetid på to måneder (det samme som om du sier opp stillingen). Når du søker om dagpenger, skal den tidligere arbeidsgiveren fylle ut et skjema hvor det blant annet skal hukes av for om du hadde mulighet til å få mer jobb i samme bedriften. Hvis de ikke tilbyr deg jobb videre, får du dagpenger med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå