Kvinne30 Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Der jeg kjøpte min kjole og slør (proff butikk), steametde kjole og slør. Begge ble lagt i poser og kjolen også i en stor bag. Men på min prøvetime til frisør, fant frisør ut at det var ganske skrukkete...:/ jeg bor ganske langt unna byen (og da vaskeri). Kan en ta sjansen på å steame selv med ett dampstrykejern?
Gjest lisha Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Det går sikkert fint kan sikkert stryke det også, bare pass på å bruke svak varme! jeg har lagt et lite laken over slike tynne stoff før, og strøket, har fungert fint! Endret 10. oktober 2012 av lisha
kaprifolen Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Ville prøvd en mildere utgave først, nemlig å henge det over badekaret fylt med glovarmt vann, eventuellt henge det på badet, og ta en laaaaaaaang, god dusj. NB: Bruk hvit plasthenger, da trehengere kan avgi farge ved fuktighet.
kaprifolen Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Har du badekar: henge sløret over badekaret, fyll karet med glovarmt vann, lukk døren og la henge. Dusj: Heng det på badet, ta en laaaaaaang, varm dusj! Obs: Ikke bruk trehengere, da disse kan avgi farge ved fukt, legg i tilfelle et hvitt håndkle mellom hengeren og sløret.
Kvinne30 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2012 Tusen tusen takk for alle de flotte svarene!! Ble veldig glad her. Er ikke så veldig lenge til bryllupet, og har nok å tenke på, om jeg ikke skulle dratt mange timers tur for å dampe sløret... Så - takk:)
Gjest Doh Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Eller gjør som meg, glem hele greia og ha et slør som helt tydelig har vært brettet Varmt bad skal visst fungere bra ja, hadde gjort det selv om jeg husket det.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå