Gå til innhold

mat mens man venter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er litt under en times kjøring fra kirken til det lokalet vi skal bruke, og vi har vurdert om vi skal ha en velkomstbuffet med frukt og kjeks når gjestene ankommer.

Men så har vi vært inne på tanken for å spare penger, at vi heller kan forhåndslage noen luksuriøse baguetter med godt pålegg, pakke de pent inn og henge på ett slags "flyveblad" med noen morsomme sitater eller veianvisning til lokalet, eller noe annet morsomt.

Dette tenkte vi at vi kunne legge i en fin kurv, og at noen av vennene våre deler ut dette når folk skal reise fra kirken.

Da har de litt "niste" i bilen og slipper å komme sultne til lokalet.

Det er ikke fryktelig mange gjester, så det vil ikke bli uoversiktlig for å få delt ut dette når vielsen er slutt.

Hadde du synes det var merkelig, eller en koselig gest?

Anonym poster: cc0ae1310b2ea38b8e55d464ee76f75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken og ideen er veldig hyggelig og fin, men i mine øyne passer baguetter (om enn aldri så lukseriøse) ikke helt inn som håndmat når man er pyntet i bryllup. Er det da meningen at man skal spise de i bilen på veien eller når de kommer frem? Personlig ville jeg nok synes det ikke passet helt, og dessuten synes jeg baguetter er noe søl og griseri å spise i bilen (spesielt i finklær).

Jeg vet ikke om det er fordi det er lenge mellom vielse og middag, men den lille timen å kjøre går nok fint. Ville heller satset på noe smått å bite i der gjestene ankommer hvis det er litt ventetid.

Skrevet

Tanken og ideen er veldig hyggelig og fin, men i mine øyne passer baguetter (om enn aldri så lukseriøse) ikke helt inn som håndmat når man er pyntet i bryllup. Er det da meningen at man skal spise de i bilen på veien eller når de kommer frem? Personlig ville jeg nok synes det ikke passet helt, og dessuten synes jeg baguetter er noe søl og griseri å spise i bilen (spesielt i finklær).

Jeg vet ikke om det er fordi det er lenge mellom vielse og middag, men den lille timen å kjøre går nok fint. Ville heller satset på noe smått å bite i der gjestene ankommer hvis det er litt ventetid.

vielsen er kl 12, ferdig ca kl 13 med bilder på trappa osv.

en time å kjøre, da er kl 14. mat serveres kl 1630.

så hvis folk har spist mat hjemme rundt kl 1030, så tipper jeg de fleste er sultne kl 1430 :P

men jeg synes frukt og kjeks er litt kjedelig og metter vel egentlig ikke så mye?

og når prisen for frukt eller kjeks inkl kaffe og te er på 95 kr pr kuvert så synes jeg prisen er litt stiv :P

og vi får ikke ha med medbragt :(

Anonym poster: 88bbf72e8564e7a6ceb26b45aa82887e

Skrevet

Jeg synes dette er en strålende idé, men om du velger baguetter så pass på at pålegget ikke er sølete. Noen jeg kjenner gjorde dette, de hadde superfancy bryllup, men etter vielsen ble det delt ut en pakke med farris og baguetter med ost og skinke, det var en kjempesuksess. Folk snakker om det ett år etter om hvor flinke de var som hadde tenkt på nettopp dette.

Hører ofte i bryllup fra gjester om at de er sultne fordi det er ofte lenge siden man spiste(før man dro til vielse)til middag, og veldig mange synes ikke frukt og kjeks er et godt alternativ, og kombinert med velkomsdrikk så blir mange brisne/full før middagen. Dette er sånt man ofte overhører som fotograf.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dette er en strålende idé, men om du velger baguetter så pass på at pålegget ikke er sølete. Noen jeg kjenner gjorde dette, de hadde superfancy bryllup, men etter vielsen ble det delt ut en pakke med farris og baguetter med ost og skinke, det var en kjempesuksess. Folk snakker om det ett år etter om hvor flinke de var som hadde tenkt på nettopp dette.

Hører ofte i bryllup fra gjester om at de er sultne fordi det er ofte lenge siden man spiste(før man dro til vielse)til middag, og veldig mange synes ikke frukt og kjeks er et godt alternativ, og kombinert med velkomsdrikk så blir mange brisne/full før middagen. Dette er sånt man ofte overhører som fotograf.

ja vi tenkte type ost, skinke, majones og salat, roastbeef og remulade, kylling/kalkun pålegg og majones osv.

Og en flaske med farris var jo heller ikke dumt. :D

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg syns også idéen er god, så lenge man sørger for at det ikke blir klinete ;-) Dermed ryker jo egentlig majones og remulade ut? Hvis dere da ikke kjøper sånne enkelposer og legger ved, så kan hver enkelt velge selv om de vil ta sjansen?

Definitivt bør de også få drikke til :jepp: Men jeg ville kanskje gått for en flaske vann istedenfor Farris (mange som ikke er så begeistra for Farris)?

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns også idéen er god, så lenge man sørger for at det ikke blir klinete ;-) Dermed ryker jo egentlig majones og remulade ut? Hvis dere da ikke kjøper sånne enkelposer og legger ved, så kan hver enkelt velge selv om de vil ta sjansen?

Definitivt bør de også få drikke til :jepp: Men jeg ville kanskje gått for en flaske vann istedenfor Farris (mange som ikke er så begeistra for Farris)?

Jeg tenkte akkurat det samme som deg! :)

Majones og remulade blir fort klin, så det hadde ikke jeg tatt sjansen på. Er selv ikke begeistret for Farris, så der hadde jeg heller satt pris på en flaske med vanlig vann :)

• Liker 1
Skrevet

Hørtes lurt ut med baguetter og farris/vann!

Skrevet

Omtenksomt og veldig bra idé. Og SÅ mye klin med litt majones eller remulade er det strengt talt ikke.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Voksne folk klarer å spise! Kjempe ide TS! :)

Jeg har i min tid som tidligere shell medarbeider både sett gjester OG brudepar som har stoppet for en pølse, så dette er et glimrende forslag jeg tror mange vil sette pris på. :)

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Omtenksomt og veldig bra idé. Og SÅ mye klin med litt majones eller remulade er det strengt talt ikke.

Enig i at det er omtenksomt, og god idé ;)

Vel - jeg har iallfall aldri klart å spise en baguett med majones eller remulade hvor det ikke tyter ut litt her og der, og fort gjort at det faller ned litt fra baguetten - spesielt når man skal spise i bilen på vei fra kirken til lokalet. Så derfor tenker jeg, at om man legger det med som tilbehør, kan hver enkelt selv velge om de vil ta sjansen ;)

Edit: Så, Kiara_pusen, da går jeg nok ikke i kategorien voksen :lur:

Endret av Adriane
  • Liker 2
Skrevet

Vi serverte champagne/alkoholfritt alternativ og frukt mens gjestene ventet på at fotograferingen skulle bli ferdig. Fungerte fint, virket som gjestene også likte det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Enig i at det er omtenksomt, og god idé ;)

Vel - jeg har iallfall aldri klart å spise en baguett med majones eller remulade hvor det ikke tyter ut litt her og der, og fort gjort at det faller ned litt fra baguetten - spesielt når man skal spise i bilen på vei fra kirken til lokalet. Så derfor tenker jeg, at om man legger det med som tilbehør, kan hver enkelt selv velge om de vil ta sjansen ;)

Edit: Så, Kiara_pusen, da går jeg nok ikke i kategorien voksen :lur:

Enig. Ikke voksen jeg heller for har aldri klart å spise baguetter det tyter ting ut av i bilen. Og tenker at dette ikke er så god idè med selskapsklær heller, så jeg ville vel valgt å stå utenfor bilen å spise den.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje et lokale nærmere kirken hadde vært greia?

Skrevet

Syns det var en god ide jeg, ihvertfall siden det såpass lang vei til lokalet :) må bare passe på at pålegget ikke kan grise til fineklærne, evt ha slike små majonespakker ved siden av, så kan den som vil ta på?

Skrevet

Da jeg sist spiste baguette med reker og majones fikk genseren min også smake majones :fnise:

Ser for meg at å spise majones i bil kan ende dårlig for sånne som meg.

Anonym poster: 9109f0a7cff651d4609371f7973cc4f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en håpløs idè (sorry!). Klinete baguetter i bilen og menn i mørk dress er heller ikke akkurat noen god match. Kan være sikker på at den ene lille majones eller remulade kladden detter ned i fanget på kjolen, for ikke å snakke om smulene og agurken/tomaten som lander mellom beina på den som kjører :(

Anonym poster: 75ad8ca83f97a3bac8e9926e4486eec6

• Liker 2
Skrevet

En baguett er jo ganske mye mat og man (ihvertfall jeg) blir ganske så stappmett etter en sånn type baguett man for eksempel kjøper på bensinstasjonene. Hva med en liten søt eske/plastboks med noe litt enklere å spise og litt mindre mettende før en stor middag?

Det finnes sikkert utallige forslag, og jeg tenker i retning lefse, druer, eple, sjokolade, miniatyr quiche (sånn munnfull bit), nybakt/hjemmebakt bolle. Trenger ikke være mye, men noe lett å bite i. På hotellet hadde det jo ikke vært så mye mer enn det uansett. En baguett er jo mye da...

Kun ment som velmenende forslag :-)

• Liker 1
Skrevet

vielsen er kl 12, ferdig ca kl 13 med bilder på trappa osv.

en time å kjøre, da er kl 14. mat serveres kl 1630.

så hvis folk har spist mat hjemme rundt kl 1030, så tipper jeg de fleste er sultne kl 1430 :P

men jeg synes frukt og kjeks er litt kjedelig og metter vel egentlig ikke så mye?

og når prisen for frukt eller kjeks inkl kaffe og te er på 95 kr pr kuvert så synes jeg prisen er litt stiv :P

og vi får ikke ha med medbragt :(

Vet du at alle gjestene har planer om å reise rett til lokale da? Er flere som velger å gjøre andre ting, eller stikke hjemmom en tur etter kirken.

Anonym poster: 005359d144c45a85cec60a54e7d1d09c

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å servere litt diverse fingermat i små plastskåler i tillegg til frukten. Tenker salma, koriander, sesamfrø og soya i noen, melon og spekeskinke i noen, ost drue og spekeskinke, cherrytomater mozarella og basilikum. Tror det kan fungere bra for gjestene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...