Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har noen anbefalinger på hvilket tøy som er best å bruke under trening om vinteren? Hva syns dere er best?

Jeg ser nå hvor utrolig lite motiverende det er å gå ut for å trene når det er veldig kaldt og det regner. Det er skikkelig surt rett og slett! Jeg er så redd for at motivasjonen min i vinter skal ødelegge treningen min pga dårlig vær. Her jeg bor regner det mye og blåser, blir lett isholker om vinteren. Jeg har ikke mulighet til å dra på treningsstudio så må gjøre alt hjemme. Jeg har ikke hatt problemer med å jogge ute i sommer når det har vært dårlig vær. Men nå sludder det nesten og jeg er en fryspinne. Det ble plutselig mye værre kjenner jeg. :(

Hvordan trener dere i vinterhalvåret?

Tenker jeg skulle invistere i truger for trim i vinter. Jeg er ikke glad i ski og pga det fuktige været er det sjeldent godt skiføre her. Noen som har erfaring med bruk av truger?

Endret av Myrsnipa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Ikke nødvendigvis klær da, blir så varm uansett, men hva slags sko bruker folk når det er glatt?

TS- det finnes luer med hull bak hvis du har langt hår!! Haha ble så glad når jeg fant en slik :) :) :) sitter perfekt, og det meste av varmen forsvinner jo fra hodet så er jo ganske lurt.. i tillegg til hansker med rom for nøkkel(!!!!) Men tror kanskje det viktigste er å ha noe foran munn/nese og hals når det blir ordentlig kaldt, så slipper man å bli forkjølet..

Dessuten er det masse billig treningsundertøy i sportsbutikkene nå, 149,- for undertrøye og longs.. og tights og treningsbukser beregnet for vinterbruk :)

Skrevet

Jeg bruker (alt etter hvor kaldt det er): Superundertøy, evt. en ulltrøye, (vinter)løpebukse og løpejakke. En Buff i halsen og en på hode. Og så noen fancypancy hansker jeg fant på en sportsbutikk.

Sko bruker jeg noen 'terrengsko' (tror jeg det heter) fra La Sportiva.

Og ULLSKOKKER!! Kanskje det aller viktigste! ;)

Anonym poster: 6e4397b6cf102b125ae0d9d0948d1f8d

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Ikke nødvendigvis klær da, blir så varm uansett, men hva slags sko bruker folk når det er glatt?

TS- det finnes luer med hull bak hvis du har langt hår!! Haha ble så glad når jeg fant en slik :) :) :) sitter perfekt, og det meste av varmen forsvinner jo fra hodet så er jo ganske lurt.. i tillegg til hansker med rom for nøkkel(!!!!) Men tror kanskje det viktigste er å ha noe foran munn/nese og hals når det blir ordentlig kaldt, så slipper man å bli forkjølet..

Dessuten er det masse billig treningsundertøy i sportsbutikkene nå, 149,- for undertrøye og longs.. og tights og treningsbukser beregnet for vinterbruk :)

Du kan kjøpe en sånn ting.. Som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på akkurat no.. Men en netting-pigg-ting som du kan sette på de vanlige løpeskoene dine. Anti-ski! :))

Skrevet

Anti-skLi.. *

Skrevet

Truger er herved anbefalt av meg ! :) Jeg liker bedre å gå på truger enn ski, for på truger må man ikke skli og falle ( liker ikke å falle serru :P ) Jeg og kjæresten går masse motbakker i løssnø ( ell fastere snø) på truger og det er herlig friskt )

Ang bekledning ; mer på underkroppen enn på overkroppen . Blir varmere på overkroppen som regel . Bruker ullundertøy med en ekstra " halvunderbukse" som dekker rompe og lår der jeg blir kaldest ,

Skrevet

Jeg bruker superundertøy, vanlig (ikke foret) løpetights oppå, en litt tykkere jakke enn sommer-løpejakka, en stygg lue, de vanlige joggeskoene mine som jeg drar brodder for joggesko på og vanlige vanter fra H&M eller noe. Blir fort varm når jeg begynner å jogge :)

Skrevet

Jeg elsker å løpe på vinteren! Bruker ull innerst, favoritten er vanlig Janus.

Bruker en tynn joggejakke utenpå. Er det veldig kaldt har jeg en litt tykkere ullgenser under.

Vanligvis holder det med vanlig, tynn løpebuske utenpå ulltightsen, men er det veldig kaldt har jeg en foret Craftbukse som er god.Og knehøye strømper i ull.

På hode har jeg ulllue, hals strikket i ull som også dekker litt ekstra nedover brystet og tynne ullhansker på hendene.

Og piggsko! Har ett par Asics med pigg, geniale sko! Må som regel skifte pigger en gang i løpet av vinteren ( det er mye is og holke her), men det koster bare en liten hundrings for nye pigger.

Begynner gradestokken å krype ned mot 15-20 minus bruker jeg en varmemaske:

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD%20default%20Catalog/Nyttige%20hjelpemidler/Kuldemaske2/default.aspx?gclid=CNGyttiP-bICFYWXcAodFB8AQA

Veldig behagelig på, og nødvendig når det er skikkelig kaldt.

Ser at det er veldig mye ull her; men det funker. Blir ikke for varm, og selv om jeg blir dynnsvett blir jeg ikke kald. Har prøvd noen sett med superundertøy, men ble kald. Har mange sett av alt, og når jeg kommer hjem fra løpetur skyller jeg bare opp alt av ull.

Og bare så det er sagt; å løpe ute i tyve speik, gnistrende sol og snø er bare helt nydelig!

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar alle sammen! veldig kjekt å høre hva dere bruker. Jeg jogget en liten tur igår. Kaldt og litt regn i lufta. Har fått en ny vintertigths som jeg syns er god og varm, og så hadde jeg janus ull langermet under og en softshelljakke ytterst. Litt kjølig til å begynne med, men så ble jeg god og varm. Kan sikkert ha ett lag til under jakka når det er enda kaldere. Må ønske meg slike ullskjorter til jul tror jeg :)

Joggesko med pigg koster vel mye? Jeg bruker piggsko når jeg går på glatta, men tør ikke løpe ifrykt for å skli alikevel :P Tror jeg skal prøve å være mest mulig i terrenget. trå meg en løype med truger eller jogge frem og tilbake langs stranda :) Skal bli interessant å se hva man får til.

Endret av Myrsnipa
Skrevet

De løpeskoene jeg har med pigg kostet vel litt over tusen kroner. Og jeg springer på holke, og har knallgodt feste.Faktisk bedre når jeg løper enn når jeg går! Blir vel mere " trøkk" på skoene, og piggene går skikkelig ned i isen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...