Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk ofte høre at jeg overdrev av ekskjæresten. Hvis han sa noe som jeg ikke likte eller jeg spurte om noe og han svarte et svar jeg ikke likte, kunne jeg bli veldig lei meg og være lei meg for denne tingen lenge, sånn at det ble mye krangling ut av det. Han sa at det er unødvendig og bli SÅ lei seg for dette og at jeg overdrev. Det at jeg overdrev en del, betyr det at han ikke var den rette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Beglager, men sannsynligvis er årsaken den at du er en ganske slitsom person.

Skrevet

Jenter som overanalyserer og hele tiden tror det ligger mer bak enn det som kommer fram er utrolig slitsomme og barnslige. Skjønner godt at kjæresten ble lei når selv den minste ting fører til dagesvis med sutring og furting.

Skrevet
Jenter som overanalyserer og hele tiden tror det ligger mer bak enn det som kommer fram er utrolig slitsomme og barnslige. Skjønner godt at kjæresten ble lei når selv den minste ting fører til dagesvis med sutring og furting.

Helt enig. Slitsomt er ordet.

Og en annen ting er at hvis du hele tiden overreagerer pga den minste ting, så kan han aldri vite når det virkelig er noe alvorlig, det blir som å rope "ulv ulv". Og du burde også gjøre noe for din egen del, det må da være fryktelig slitsomt og frustrerende å alltid føle at ting ikke blir gjort slik du ønsker eller at alt går galt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å unnga å overdrive da? Søke hjelp? Snakke med noen?

Jeg er snart 21 år hvis noen lurer på alderen min.

Skrevet
Hva kan jeg gjøre for å unnga å overdrive da? Søke hjelp? Snakke med noen?

Jeg er snart 21 år hvis noen lurer på alderen min.

Hva med å prøve å bevisst stoppe og tenke litt når du kjenner du reagerer veldig på noe. Spør deg selv hvor viktig dette egentlig er for deg. Ville det være så ille å bare la det fare?

Gjest Jentasi
Skrevet

Nei, ærlig talt. Vi har ikke hørt begge sider her, men folk må få lov å ha sin egen personlighet. Får ikke folk stadig høre at de overdriver, er sprø, er altfor sure, sinte osv? Man kan bli paranoid av mindre. Hva om kanskje eksen din rett og slett overdrev sin kritikk av deg? Har du tenkt på det? Husk at det er lov å føle, lov å ha temperament, lov å være seg selv.

Jeg har mer temperament enn det som er vanlig her til lands, tror jeg - freser i vei og vifter med armene i øyeblikket, men er kortsint. Tror du ikke folk reagerer på det? "Ikke vær så sint 'a!" Å jo da! Jeg er akkurat sånn jeg er!

Gi blanke i eks'en og vær deg selv. Fres opp selvtilliten. :kul:

Hilsen en dame på 30.

Skrevet
Nei' date=' ærlig talt. Vi har ikke hørt begge sider her, men folk må få lov å ha sin egen personlighet. [/quote']

Selvsagt må folk så ha sin egen personlighet, men man kan heller ikke forvente å bli likt hvis man har en personlighet de fleste ville finne plagsom. Da må man ta et valg, skal man tviholde på sine reaksjonsmønstre for enhver pris eller er det kanskje andre ting som er viktigere her i livet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du ble lei deg hver gang han sa noe du ikke likte elle noe du var uenig i så har du et problem. Foretrekker du at folk snakker deg etter munnen? Det er ikke enkelt å omgås noen som kan bli deppa i timesvis fordi man har en annen mening! Vil du ha en type som er enig i alt? En tøffel? Det at noen er uenig med deg betyr ikke at de ikke liker deg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det går¨fint an å telle til ti og prøve å se seg selv i perspektiv. Hvis du ser deg selv utenfra, hva synes du da om din reaksjon? Hvis man blåser opp ethvert lite problem, har man lite å gå på hvis et skikkelig problem skulle dukke opp.

Mitt råd: tell til ti, og ikke gå i fellen å tro at all kritikk er rettet mot deg personlig.

Skrevet

Huff, her fikk du ikke mye hyggelig tilbakemelding!!

Kanskje x'en bare var HELT feil for deg!?

Han var kanskje kjip, da! Det er jo bare DU som vet hva han har sagt til deg! Det er DU som må finne ut om du overreagerer eller ikke!

Dersom det er sånn med alle du kjenner ville jeg nok tatt meg selv opp til vurdering, ja!

Men om EN person har sagt dette? Ikke bry deg om det! Det kan vel så gjerne være han!!

Bedre lykke neste gang :wink:

Skrevet
Jeg fikk ofte høre at jeg overdrev av ekskjæresten. Hvis han sa noe som jeg ikke likte eller jeg spurte om noe og han svarte et svar jeg ikke likte' date=' kunne jeg bli veldig lei meg og være lei meg for denne tingen lenge, sånn at det ble mye krangling ut av det. Han sa at det er unødvendig og bli SÅ lei seg for dette og at jeg overdrev. Det at jeg overdrev en del, betyr det at han ikke var den rette?[/quote']

heyyy

er du min eks heller...

og ja det er veldig slisomt og frustreernde

Skrevet

Tanken som slår meg er at der er en mulighet for at HAN overdriver...

Hvis du 3 av 10 ganger blir lei deg for noe han sier, noe som kanskje de fleste her inne ville blitt lei seg over, kan han lett føle dette er hele tiden. Spørsmålet er vel når han følte det begynte å bli slik. Når du begynte å bli lei deg for ting han sa, hans svar til deg. Han kan jo i siste del av forholdet tatt mindre hensyn til deg og vært litt mer rå og brutal i sine uttalelser enn hva som er normal folkeskikk i et forhold. Og hvis du da blir lei deg i noen av de tilfellene, vil han lett kunne se det som hver eneste gang.

Mulig du overreagerer. Mulig du ikke gjør det.

Som oftest utfyller man hverandre sine roller og forholder seg til den andres personlighet. Hvis han utvikler seg til å bli mer frekk og hensysnløs vil jo den andre oftere bli lei seg. Men den ene kan jo være mer sårbar og overfortolke det ene og det andre og dermed være sutrete i forholdet.

Om du var overdrivende i dette forholdet er det ikke sikkert du er det i det neste. Men du kan jo bli litt mer obs på det og hvis du selv ser tegn på det kan du ta det opp med din partner for å se hva han tenker om det, og deretter jobbe derifra.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis du ble lei deg hver gang han sa noe du ikke likte elle noe du var uenig i så har du et problem. Foretrekker du at folk snakker deg etter munnen? Det er ikke enkelt å omgås noen som kan bli deppa i timesvis fordi man har en annen mening! Vil du ha en type som er enig i alt? En tøffel? Det at noen er uenig med deg betyr ikke at de ikke liker deg.

Det du skrev tror jeg kom ut veldig feil, i forhold til det jeg mener.

Et eksempel på hva som kunne gjøre meg lei meg: Da jeg hadde farga håret og klippet meg sa han at han ikke synes det var særlig fint. Og han sa indirekte at spanskuttalen min ikke er særlig god.

Det var sånne ting som jeg fikk høre at jeg overdrev på. Han var nok veldig direkte på mange måter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror kanskje at jenter har litt for lett for å overanalysere.

Jeg opplever til stadighet at alle samtaler der ordet "nei" kommer ut av min munn (f.eks. hvis hun spør om vi kan treffes, og jeg svarer "nei, jeg må nok jobbe litt over i ettermiddag, så kanskje vi kan treffes i morgen i stedet"), ender opp med en diskusjon om hvorvidt jeg elsker henne, om jeg i det hele tatt vil være sammen med henne, og hvorfor jeg ikke bryr meg om henne i like stor grad som hun bryr seg om meg.

I begynnelsen fikk jeg kjempedårlig samvittighet hver gang. Deretter kom en fase der jeg ble sint fordi hun var urimelig, men nå sier jeg bare "du, denne diskusjonen vil jeg rett og slett ikke være med på". Det ser ut til å fungere ganske bra.

Skrevet

Hvis du ble lei deg for at han indirekte sa at spanskutalen din ikke var særlig god så er det nok du som må gå i deg selv...

Jeg har vært i samme situasjon selv, brukte å bli lei meg og overreagere på alt mulig samboeren min sa til meg. I mitt tilfelle kom det av at jeg var veeeeeldig usikker på meg selv. Vet ikke om det også gjelder deg? Innse at alt som blir sagt ikke alltid har en dypere betydning og kritikk er ikke alltid et personlig angrep på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...