Gå til innhold

Gifteringer - pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betalte dere/har planlagt å bruke på gifteringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte 7000 på forlovelsesringene - har tenkt å bruke de som giftering også :)

Skrevet

brukte 7500 på forlovelsesringer.

Mannen kommer til å bruke sin ring i hvitt gull som giftering også.

Jeg har en gullring etter bestemor som jeg skal tilpasse og bruke sammen med min hvite alliansering som jeg har brukt som forlovelsesring. Begge ringene er smale, så jeg får de på en finger :D

Så totalt med oppussing og tilpassing havner vi vel på rund 10000-11000 :O

Skrevet

Vi ender opp med 3000,- fordi de ringene vi ønsker er håndlagede, men i sølv så da går prisen veldig ned. Synes selv det er litt snålt med sølvringer som giftering, men det er de vi forelsket oss i, og har ikke sett noe tilsvarende i gull eller hvitt gull.

Skrevet

Vi tenker også å bruke forlovelsesringene våre som gifteringer. Min forlovelsesring kostet 7999, og hans 3999 :)

Skrevet

Vi ender opp med 3000,- fordi de ringene vi ønsker er håndlagede, men i sølv så da går prisen veldig ned. Synes selv det er litt snålt med sølvringer som giftering, men det er de vi forelsket oss i, og har ikke sett noe tilsvarende i gull eller hvitt gull.

Vi skal faktisk ha gifteringer i stål! Det er også litt rart syns jeg, men jeg elsker ringen og gleder meg til å kunne bære den :jepp:

Ringene kommer på ca 5000

Anonym poster: 01bd14ff141c191445db6f7a7adeac1a

Skrevet

Da vi lette etter forlovelsesringer falt vi for disse ringene

http://david-andersen.no/den-handlagde-

Vi skal kun pusse ringene og sette i en diamant i min når vi gifter oss. Vi liker de så godt at vi ikke ønsker noen andre :) Derfor tillot vi oss å gå litt opp i pris også.

Vi har til nå betalt rundt 13500 og må ut med rundt 4000 til før bryllupet.

Skrevet

Det har jeg aldri spurt min mann om.. :fnise:

Skrevet

Vi kjøpte forlovelsesringer i titan sammen, de kostet den nette sum av 4200,- til sammen. Bruker dem som gifteringer også :)

Skrevet

Takk for alle svar! :)

Spør fordi jeg lurer på hvor mye som er "vanlig" å bruke på ringer, men skjønner jo at det er veldig forskjellig.

Vi har egentlig budsjettert 8000kr, men har falt pladask for et par som koster nesten 13000. Litt usikker på om det blir i meste laget, men samtidig er det jo ringer vi skal ha for resten av livet. Ikke lett...

Skrevet

Jeg ville heller spart litt lenger og brukt inntil 20.000.

Brudekjole/kaker/band/håroppsats/sminke/negler osv blir jo kun benyttet én kveld,

mens gifteringen skal (forhåpentlig vis) brukes hver eneste dag resten av livet.

Skrevet

Takk for alle svar! :)

Spør fordi jeg lurer på hvor mye som er "vanlig" å bruke på ringer, men skjønner jo at det er veldig forskjellig.

Vi har egentlig budsjettert 8000kr, men har falt pladask for et par som koster nesten 13000. Litt usikker på om det blir i meste laget, men samtidig er det jo ringer vi skal ha for resten av livet. Ikke lett...

Det er akkurat samme som vi opplevde. Vi hadde regnet med å komme på en rundt 7-8000. Men faller man pladask, så gjør man det. Og det er som du skriver. Man skal jo bruke de resten av livet :)

Vi ente med å fire litt på andre ønsker i forhold til selve bryllupet.

Skrevet

Jeg ville heller spart litt lenger og brukt inntil 20.000.

Brudekjole/kaker/band/håroppsats/sminke/negler osv blir jo kun benyttet én kveld,

mens gifteringen skal (forhåpentlig vis) brukes hver eneste dag resten av livet.

Vi har forsåvidt pengene til det, men tenkte mer på hva som blir for "råflott". En del av bryllupet blir sponset av foreldre (bryllupsgave), så vil ikke bruke en sum som i deres (og andres) øyne virker veldig høy.

Skrevet

Det er akkurat samme som vi opplevde. Vi hadde regnet med å komme på en rundt 7-8000. Men faller man pladask, så gjør man det. Og det er som du skriver. Man skal jo bruke de resten av livet :)

Vi ente med å fire litt på andre ønsker i forhold til selve bryllupet.

Litt moro når man faller sånn pladask, og vet at man har funnet drømmeringen :)

Jeg tenkte egentlig å gå ned på pris på kjolen, men det gikk dårlig. Hehe :) Hadde i utgangspunktet budsjettert med 4000kr, som ikke er en ekstrem sum, så da jeg fant drømmekjolen til den prisen kunne jeg ikke la være å gå for den...

Forloveden mener heldigvis også at vi ikke skal spare for mye på ringene, så vi er enige der, men likevel litt usikre på om det paret vi har funnet blir hakket for dyrt. Har ikke så mange andre poster å spare inn på, heller, så spørs om vi ikke bare må "sprenge" budsjettet.

Skrevet

Jeg tror ikke ringene er noe man vil tenke på summen i fremtiden.. :) Man skal (forhåpentligvis) gå med de resten av livet, og da synes jeg at man skal velge det som føles rett, uavhengig av pris! :) Og for sin egen del, da bare lete innenfor prisklassen man har råd til.. :fnise:

Skrevet

Jeg tror ikke ringene er noe man vil tenke på summen i fremtiden.. :) Man skal (forhåpentligvis) gå med de resten av livet, og da synes jeg at man skal velge det som føles rett, uavhengig av pris! :) Og for sin egen del, da bare lete innenfor prisklassen man har råd til.. :fnise:

Hehe, nettopp! Det er det siste der som er så vanskelig! Er jo sååå fristende å bare ta en liten titt på de dyrere ringene, for å se om vi "går glipp av" noe :fnise:

Skrevet

våre koster ca 15 000. vi har egne gifteringer.

Skrevet

Vi har platina gifteringer som kostet rett i underkant av 40000,-. Hvor mye forlovelsesringen min kostet, har jeg ingen anelse om.

Anonym poster: cbfffb9d3b22d7a305e738c0bb2d8827

Skrevet

Våre kostet rundt 6-7000 kr, men vi kjøpte de i USA. Hadde nok kostet minst det dobbelte i Norge da min har 0,5 karat diamanter. Hadde vi kjøpt her hjemme hadde vi nok satt et tak på 10.000 (men muligens vi ikke hadde klart å holde oss helt innafor det da)

Skrevet

Min kostet 2000 kr i Sidney, Australia. Lignende i Norge koster ca 5000.. Lurt av han å fri i utlandet ja! ;)

Han har ikke ring så vi må ut med penger til to gifteringer. Håper vi klarer å få det så billig som mulig.. Hva med ringshopping i London feks (og ta det som årets sommerferie e.l. slik at det ikke blir ekstra utgifter på reise) ? Med litt god research bør vel det kunne la seg gjøre :)

Anonym poster: 4eceb68e4c2ef289b04a632497adb0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...