HanneB Skrevet 26. februar 2004 #1 Del Skrevet 26. februar 2004 Var på kirkekontoret i dag og hentet forlovererklæring, navneendringsskjema og prøving av ekteskap - skjemane og da sier damen til meg at det ikke lenger står navn på vielsesattesten??? :o Og at jeg må bruke navneendringsskjemaet når jeg skal bytte navn på førerkort og andre papirer..... Det må vel være feil - hva er ellers vitsen med vielsesattesten - bortsett fra og se at vi er gift da, men med hvem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. februar 2004 #2 Del Skrevet 26. februar 2004 Det står navn på attesten vår, men jeg måtte likevel bruke bekreftelsen fra ligningskontoret da jeg skulle bytte førerkort etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 26. februar 2004 #3 Del Skrevet 26. februar 2004 Huh? :o Jeg har brukt vår vigselsattest for å attestere min navneendring. Har aldri vært noe problem. Men det var halvannet år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 26. februar 2004 #4 Del Skrevet 26. februar 2004 Svaret er såre enkelt: Vielsesattesten viser at man er gift, ingenting annet. Navneendringsattesten viser at man har byttet navn, ingenting annet. PS: Nye regler fra 1.1.2003, så de som giftet seg før dette har andre papirer enn det som gifter seg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. februar 2004 #5 Del Skrevet 27. februar 2004 Men stemmer det at det ikke lenger står navn på attesten??? Vi giftet oss 30. august 2003, og vi har navn på den?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 27. februar 2004 #6 Del Skrevet 27. februar 2004 Monja. Det står selvagt navn på attesten Det står det navnet som ektefellene har på det tidspunktet de satte opp prøvingsdokumentene. Det som ikke står lenger er navn før og etter ekteskap slik det gjorde tidligere. Lampeskjerm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå