Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Har en god venninne av meg som sliter med en del kviser (ganske ille, store kviser som ser ganske betente ut) i dag var hun med meg hjem å hadde da veldig lyst å prøve den nye sminken jeg handlet i går. (Dyr og bra sminke) ja sa selvfølgelig ja og hun brukte pudderet, kosten osv men det jeg lurer på er om jeg da kan bli "smittet" av krisene hennes hvis jeg da bruker sminken min og kosten min igjen? Hun brukte den mye og førte på sminken veldig hardt. Jeg slet ekstremt med kviser før og vil ikke ha det igjen.

Bare seriøse svar, værsåsnill :)

Hilsen usikker, men god venninne :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan få kviser av å dele sminke med henne pga bakterier. Men du blir nok ikke smittet og får kviser for resten av livet på grunn av det. Vask kosten og spray pudderet med ren overflatealkohol og aldri del sminken med noen igjen, kviser eller ikke.

Anonym poster: e9d4ecafdae60f8c8902fcf82fe9c08a

• Liker 2
Skrevet

Ja, du kan få kviser av å dele sminke med henne pga bakterier. Men du blir nok ikke smittet og får kviser for resten av livet på grunn av det. Vask kosten og spray pudderet med ren overflatealkohol og aldri del sminken med noen igjen, kviser eller ikke.

Tusen takk for svar! :-) uff, da var det dumt å låne bort sminken men klarer barer ikke ta meg til å si nei, føler meg slem :-( er det noen som vet en FIN måte å si nei på uten å såre vedkommende? Hehe

Da skal jeg vaske kosten godt, men hva er overflatealkohol? :-)

Skrevet

bare si "man skal ikke dele sminke med andre pga bakterier". dette er faktisk opplest og vedtatt og alle som har litt peil vet det.

Anonym poster: 94f2b6ad715cc126a1739702067f06f9

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Det er vel bare å si at du ikke vil det på grunn smitte? At det følger med mye bakterier på sminkekoster og i sminken, og da er det best å ikke dele? Av samme grunn som man ikke vil dele vannflakse med noen :) Trenger ikke trekke fram kvisene eller noe :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :-) uff, da var det dumt å låne bort sminken men klarer barer ikke ta meg til å si nei, føler meg slem :-( er det noen som vet en FIN måte å si nei på uten å såre vedkommende? Hehe

Da skal jeg vaske kosten godt, men hva er overflatealkohol? :-)

Det er ren og sterk alkohol som du kan kjøpe på apoteket. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-898625.aspx også se om du finner en dyse som sprer alkoholen så du ikke legger hele greia i bløt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...