AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Hadde en SA i uke 6 med siste blødning 22AUG-28AUG. Testet med EL-tester så og si hele den neste mnd, uten å få positiv test. Ventet TR igjen da 20SEP, som aldri kom. Testet negativt på graviditetstest. Mandag 24SEP begynte jeg å spotte, men bare bittelitt. Altså lysebrunt og så lite at et truseinnlegg holdt. Dette varte ca en uke. En uke etter denne rare "blødningen" fikk jeg positiv EL-test 2 dager etter hverandre. Så har jo da tydeligvis hatt EL. Samme type smerte som jeg hadde sist jeg hadde EL i juli også, så kjente det igjen ganske tydelig. MEN... Regnes denne rare spottingen da som TR?? Eller fikk jeg virkelig EL på dag 40 og noe denne pp?? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette... Regner med jeg hadde lite mens/spotting siden jeg hadde en EL-fri syklus... Hvis EL da var på dag 40 og noe, er det fortsatt mulig å bli gravid denne pp?? Takker for svar Anonym poster: 85d29a9327d7888a72568457d4f300ba
Athene Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Ved sa er det vanlig med lit sykluskluss i ettertid, så dette høres helt normalt ut. Splotting er ikke mens, for at mens skal komme har man normalt eggløsning 11-17 dager før. Når El har vært er det ikke lenger mulig å bli gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Men hadde EL på mandag som var, og har hatt mye sex rundt denne tiden. Er det da mulig å bli gravid da selvom syklusen evt er litt rar og lang? Anonym poster: f9414a5c8fabb5e9f88497c7e543df49
Athene Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Men hadde EL på mandag som var, og har hatt mye sex rundt denne tiden. Er det da mulig å bli gravid da selvom syklusen evt er litt rar og lang? Anonym poster: f9414a5c8fabb5e9f88497c7e543df49 Mulig er det alltid, selv om sannsynlighten er mindre i lange og uregelmessige sykluser da man ofte ikke har EL da. Du vet at EL er 12-36 timer etter siste positive EL test? Det er også greit å vite at ELtester ofte er falskt positive når man er uregelmessig, da kroppen trur den skal ha eggløsning uten å faktisk få det til. Endret 11. oktober 2012 av Athene
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Mulig er det alltid, selv om sannsynlighten er mindre i lange og uregelmessige sykluser da man ofte ikke har EL da. Du vet at EL er 12-36 timer etter siste positive EL test? Det er også greit å vite at ELtester ofte er falskt negative når man er uregelmessig, da kroppen trur den skal ha eggløsning uten å faktisk få det til. Ja det vet jeg. Hadde positiv EL-test lørdag og søndag, negativ mandag kveld. Og er helt sikker på at jeg hadde EL denne gangen, da jeg kjenner det godt på kroppen. Umulig å ta feil av Anonym poster: f9414a5c8fabb5e9f88497c7e543df49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå