Gå til innhold

Menstruasjon/festeblødning/uregelmessigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som mange sikkert vet så mistet jeg i dødfødsel for litt over 9 uker siden.

Jeg har hatt en menstruasjon etter dette (9. september), og jeg trodde IKM var 7 oktober.

Tok en graviditetstest den 7. og 8. - som var negativ.

I "gamle dager" da jeg var i tjueåra var syklusen min på 32 dager (+). Kan den samme syklusen ha kommet tilbake nå - slik at IKM egentlig er i morgen?

I dag kom har det nemlig bare kommet litt rosa utflod på papiret i forbindelse med toalettbesøk et par ganger. Det har aldri skjedd meg før (mensen er mensen liksom - selv om jeg alltid har blødd sparsommelig).

Og hvis nå syklusen min er ute å kjøre - bør jeg ta en ny graviditetstest, og det jeg opplever nå kan være en festeblødning (hadde festeblødning i forrige svangerskap også)? :klo:

Vet ikke om jeg klarte å forklare meg riktig, men hvis noen kloke hoder der ute skjønner hva jeg mener så kanskje dere kan komme med et svar også :)

(Edit; festeblødning skulle jeg vel ikke fått nå uansett - er vel i seneste laget?)

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det du har opplevd kan hormonene, og derfor syklusene, være på tur i lang tid. Selv om du har hatt en blødning betyr det ikke at neste kommer regelmessig.

Hva blødningen du har nå er, er umulig å gjette på. Festeblødnig kan det være, med uregelmessige sykluser kan du jo ikke vite når El var. Men det er like sannsynlig at det er mellomblødning/spotting. Teoretisk sett kan du derfor bli gravid igjen når som helst, så er du usikker kan du ta en test.

• Liker 1
Skrevet

Er nok tanta som har kommet igjen. Rikere blødning nå. Bruker woman log app for å kalkulere eggløsning, men som du sier kan det være vanskelig å vite med sikkerhet når den inntreffer.

Har aldri tempet før. Hvis jeg skal begynne med dette er det kanskje greit å starte allerede i dag?

Er det slik at man gjør det hver morgen?

Skrevet

Er nok tanta som har kommet igjen. Rikere blødning nå. Bruker woman log app for å kalkulere eggløsning, men som du sier kan det være vanskelig å vite med sikkerhet når den inntreffer.

Har aldri tempet før. Hvis jeg skal begynne med dette er det kanskje greit å starte allerede i dag?

Er det slik at man gjør det hver morgen?

Slike apper er ganske "gjennomsnittelige", så man kan bomme stort om man følger dem. Særlig i din situasjon.

Temping kan du lese om på pernilleinfo, google dette, og klikk deg inn på temping. Men jeg er usikker på om jeg hadde beegynt å styre med dette om jeg var deg. Du ble relativt greit gravid sist (?), så da skjer det nok fort igjen, bare kroppen din kommer tilbake til normalen :) Senk skuldrene og ikke stress med det, men jeg vet veldig godt at det er lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Slike apper er ganske "gjennomsnittelige", så man kan bomme stort om man følger dem. Særlig i din situasjon.

Temping kan du lese om på pernilleinfo, google dette, og klikk deg inn på temping. Men jeg er usikker på om jeg hadde beegynt å styre med dette om jeg var deg. Du ble relativt greit gravid sist (?), så da skjer det nok fort igjen, bare kroppen din kommer tilbake til normalen :) Senk skuldrene og ikke stress med det, men jeg vet veldig godt at det er lettere sagt enn gjort.

Joda. Ble gravid på andre forsøk. Nå i etterkant har jeg imidlertid blitt paranoid og tenker at det var mitt aller siste egg som ble brukt i forrige graviditet. Vet det er helt dustete å tenke slik, men tankene kommer automatisk.

Mannen tenker for øvrig også at han nå sikkert har biva sædkvalitet.

Og det var dette med alderen også. Er det slik at det blir en million ganger vanskeligere å få det til å klaffe for hvert år man passerer 35? Jeg blir 39 i år liksom :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...