Gjest linneawarp Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg trener styrketrening 3x i uken - tenker å ta intervalltrening på ca 15-20 minutter etter styrketreningen. Hva skal jeg ta etter styrketreningen (protein og banan?) før intervalltreningen, og igjen hva skal jeg spise etter intervalltreningen før jeg inntar et større måltid.
super-s Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Vil tro at det kan være lurt å innta masse proteiner ihvertfall, men har veldig lite peiling på dette siden jeg er helt fersk!
Supraspinatus Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Du trenger ikle spise etter styrken. Du trener ikke så lenge at glykogenlagrene dine blir tomme. Det holder med å spise når du kommer hjem.
Gjest Trolltausa Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Kanskje du finner svaret på spørsmålet ditt her Som Supraspinatus sier er det kanskje ikke nødvendig, men jeg får i alle fall lavt blodsukker og nesten ulvehunger etter en økt, så for meg er det essensielt å få meg mat innen 30 - 60 minutter etter at treningen er ferdig.
Supraspinatus Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Kanskje du finner svaret på spørsmålet ditt her Som Supraspinatus sier er det kanskje ikke nødvendig, men jeg får i alle fall lavt blodsukker og nesten ulvehunger etter en økt, så for meg er det essensielt å få meg mat innen 30 - 60 minutter etter at treningen er ferdig. Det gjorde jeg også før jeg byttet til en diett med mindre karbohydrater og mer fett. Nå er det ingen problemer med å komme meg hjem før jeg spiser, men jeg faster ikke etter trening. Går helt fint å vente en time. Når man skal løpe intervall er det lurt at man ikke har noe i magen. Spiser du etter styrken og går rett på intervall så er det en fare for at du får en ubehagelig opplevelse med skvulpende mat/væske i magen. Samt sting. Når det gjelder prestasjon og restitusjon så skal man være på rimelig høyt nivå før man faktisk får en fordel av den forkortede restitusjonstiden man får ved å spise høykarbo kort tid etter trening. Etter spesielt utholdenhetstrening er det faktisk væske (og ev elektrolytter) som er viktigst å erstatte.
Gjest Trolltausa Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Det gjorde jeg også før jeg byttet til en diett med mindre karbohydrater og mer fett. Nå er det ingen problemer med å komme meg hjem før jeg spiser, men jeg faster ikke etter trening. Går helt fint å vente en time. Når man skal løpe intervall er det lurt at man ikke har noe i magen. Spiser du etter styrken og går rett på intervall så er det en fare for at du får en ubehagelig opplevelse med skvulpende mat/væske i magen. Samt sting. Når det gjelder prestasjon og restitusjon så skal man være på rimelig høyt nivå før man faktisk får en fordel av den forkortede restitusjonstiden man får ved å spise høykarbo kort tid etter trening. Etter spesielt utholdenhetstrening er det faktisk væske (og ev elektrolytter) som er viktigst å erstatte. Lavkarbo passer ikke for meg, så jeg må bare leve med at blodsukkeret mitt stuper i løpet av en treningsøkt, og at jeg trenger å spise/drikke noe som øker blodsukkeret mitt ganske raskt etterpå. Som jeg sa, det er kanskje ikke nødvendig med mat innen rimelig tid (30-60 minutter) etter en økt, men jeg føler behov for det, og føler at jeg restituerer meg raskere. Og jeg ville ikke klart å gå fra en økt til en annen uten å innta noe næring i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå