Gå til innhold

Hva skal man akseptere i forholdet??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sliter litt med meg selv for tiden.. Min kjæreste skal reise langt oppi nord til ei venninne fra torsdag til søndag.

Først var meningen at vi begge skulle reise. Så kom plutselig kjæresten og fortalte meg at han skulle reise, venninnen hans hadde bestilt flybillett til ham. Jeg ble overrasket og spurte hvorfor jeg ikke skulle være med likevel. Da sa han at jeg ikke hadde virket interessert og at jeg ikke hadde tatt noe initiativ og derfor regnet han med at jeg ikke ville være med likevel, og da bestilte venninna hans billett til ham.

Så sa jeg at jeg ville være med, men jeg har jo ikke råd. Da sa kjæresten min at jeg kunne bli med en annen gang og dessuten måtte vi da ligge på hotell fordi venninna hans har ikke plass til oss begge hjemme hos seg. Hun har visstnok kun en liten gjesteseng.

Jeg får også fortelle til historien at denne venninna hans er også tatovøren hans, så det er i utgangspunktet derfor han skal dit fordi hun skal tatovere ferdig en stor tatovering han har begynt på.

Hvordan ville dere reagert i min situasjon? Jeg må innrømme jeg ble litt sjalu, litt skeptisk selv om jeg stoler på kjæresten min, og jeg syntes det var forferdelig vondt at han bare hadde regnet med at jeg ikke ville være med og dermed ikke spurt meg mer... Det ble masse krangling ut av dette, men vi har liksom ordnet opp da. Han reiser fordi han vil jo bli ferdig med tatoveringen som han har betalt 5000kr for og det forstår jeg jo. Men jeg skal sitte her hjemme hele den helgen og vite at han er hos ei anna dame fra torsdag formiddag til søndag formiddag. Den tanken plager livet av meg, men jeg kan ikke nekte ham å reise heller.

Hvordan ville dere reagert på dette?

Ville dere akseptert at kjæresten reiste til ei annen jente sånn for en hel helg uten at dere fikk være med?

Ville det vært lettere å godta om dere hadde møtt denne venninnen først eller ikke? (Jeg har aldri møtt denne venninnen og heller ikke sett bilde av henne..)

Jeg plager meg selv ihjel med å tenke på dette, men jeg kan ikke si noe mer til kjæresten fordi vi har på en måte kranglet ferdig om dette og jeg kommer ingen vei med det likevel...

*tankefull*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke "en annen dame", men tatovøren hans...

Gjest Anonymous
Skrevet

Njaaa... vet ikke om jeg hadde godtatt det.. det tar vel ikke en hel helg å få ordnet en tatovering? venner eller ikke venner. Jeg har masse guttevenner, men selvfølgelig inviterer jeg også damene til disse. Det med at hun hadde så liten plass til dere begge synes jeg er litt tynn da.. er man kjærester kan man alltids ligge litt trangt noen netter. Beklahger, men det er mine tanker..

Skrevet
Njaaa... vet ikke om jeg hadde godtatt det.. det tar vel ikke en hel helg å få ordnet en tatovering? venner eller ikke venner. Jeg har masse guttevenner' date=' men selvfølgelig inviterer jeg også damene til disse. Det med at hun hadde så liten plass til dere begge synes jeg er litt tynn da.. er man kjærester kan man alltids ligge litt trangt noen netter. Beklahger, men det er mine tanker..[/quote']

Trenger kjærester være med hverandre overalt??

"Hadde ikke godtatt det" - tror dere dere EIER hverandre?

Jøss. Jeg blir litt sjokkert.

Han skal tatoveres, - og reise langt. Skal han reise opp og ned på èn dag fordi dama hjemme blir sjalu?

Tror ikke det nei.

:o

Gjest kittykat, ikke innlogget
Skrevet

Må si det samme som siste gjest. Det tar ikke flere dager å gjøre ferdig en tatovering. Jeg hadde rett og slett tatt meg råd til å være med jeg.

Selv om det er tatovøren hans, så hadde jeg ikke likt det.

Han kan ikke bare gå rundt å tro at du ikke ville være med, han må jo spørre da.

Nei, dette tror jeg ikke at jeg hadde gått med på. Også en hel helg da. Hva om de går ut på byen f eks? Ikke det at det skjer noe mellom de, men man kan aldri vite uansett.....

Gjest Anonymous
Skrevet

...jeg er "gjesten" (Anne) - jeg er enig med Kittikat. Jeg reagerer så absolutt ikke på at han skal være sammen med en annen "dame" hele helga, det jeg reagerer på er at kjæresten "ikke får bli med"....

Gjest kittykat, ikke innlogget
Skrevet

Det er ikke snakk om å eie hverandre, men jeg hadde ikke likt det hvis samboeren min skulle overnattet flere netter hos en annen dame, enkelt og greit. Det er helt fullstendig naturlig at sjalusien kommer fram da. Han kunne også spurt henne om hun ville være med enn å bare anta det ene og det andre. Uansett, jeg tror ikke jeg hadde godtatt overnatting flere netter på rad hos en annen dame. Og det tar ikke flere dager å få gjort ferdig en tatovering.

Skrevet

Tror uansett jeg ikke ville satset på en mann som vil grise til kroppen sin med harry-tatoveringer, uansett hvem som utfører den.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg reagerer vel så mye på at han liksom trodde at du ikke ville være med, og la planer ut i fra det. Dermed anntok han noe han egentlig ikke hadde peiling på, og det kommer av mangel på komunikasjon.

Jeg hadde ikke akseptert at min kjære overnattet hos andre kvinner enn hans mor eller søster. Det er heldigvis noe vi begge er enig om, for han hadde ikke akseptert det motsatte heller. Hva hun er og ikke er spiller liten rolle, det er en annen dame.

Hadde han reist på en slik tur uten at jeg ble med, hadde han ikke vært velkommen tilbake hos meg. Det er min ærlige mening, for ejg forstår ikke hvorfor en absolutt må overnatte i flere dager hos en annen dame.

Skrevet

Han skal reise langt. Langt opp til nord i Norge, og da synes jeg absolutt ikke at det er rart, siden tatovøren hans også er en venninne.

Skrevet

Hvis min kjære hadde nektet meg å besøke en mannlig venn som bor langt borte (for det er jo å nekte oss kontakt hvis avstanden umuliggjør at man reiser frem og tilbake på en dag), ville han nok fått beskjed om å ryke og reise.

Når det er sagt, ville jeg nok jobbet hardt for å få ham til å bli med meg. Det er jo koselig å gjøre slike ting sammen også

Gjest rabarbara
Skrevet

Hm, jeg synes det rareste er at hun har kjøpt billett til ham.. Og at han liksom gikk ut ifra at du ikke var interessert..

Jeg har lært å stole på intuisjonen min for jeg har opplevd noe av det samme selv, og da var det ikke så uskyldig som jeg hadde trodd..

Huff, jeg forstår godt at det kommer til å bli vanskelig de dagene han er borte..

Skrevet
Tror uansett jeg ikke ville satset på en mann som vil grise til kroppen sin med harry-tatoveringer' date=' uansett hvem som utfører den.[/quote']

Ja, enig... Men, det er vel neppe saken her.

Daaahrling, du burde ta deg råd til å gjøre noe kult selv mens han er borte. Gå på sanseløs shopping etterfulgt av en utagerende aften på by`n.

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er jeg som skrev første innlegget.

Jeg tror slettes ikke at jeg eier ham - da hadde jeg jo nektet ham å reise eller sagt han ikke var velkommen her etterpå. Det har jeg ikke sagt, jeg har kun sagt til ham at jeg synes det var vondt at han først sa vi skulle reise sammen for så å si at han skal reise alene og at han bare antok at jeg ikke ville være med likevel. Det er det vondeste. Selv om det er tatovøren hans og en venninne, så ER det en ekkel grønn figur inni meg som rusker litt i hjernen min - altså sjalusien. Men jeg stoler på ham derfor har jeg ikke snakket så mye om at jeg ble sjalu. Jeg tror ikke det vil skje noe, denne dama er 11år eldre enn ham og greier, men det er noe med det at jeg ikke liker at han skal være en hel helg hos en kvinne som jeg aldri har sett eller møtt. Jeg innrømmer det, selv om jeg ikke er stolt over at jeg er småsjalu.

Det tar ikke en hel helg for å få ordnet en tatovering, det er helt riktig. Grunnen til at han reiser torsdag og ikke kommer hjem før søndag er fordi det blir det billigste reisealternativet med fly osv.

Jeg har også guttevenner, også noen som bor langt unna. Men det kunne aldri falle meg inn å reise på overnatting hos dem uten å ta med meg kjæresten. Selvsagt skal man ikke kutte ut venner selv om man har kjæreste, men i denne saken så hadde jo kjæresten min FØRST sagt at jeg skulle være med for så at jeg plutselig ikke skulle det.

Jeg vet også at min kjæreste ikke ville like om jeg dro til en kamerat av meg for en hel helg uten at han fikk bli med.

Selvfølgelig trenger ikke kjærester være med hverandre overalt!! Jeg har heller ikke sagt at han skal reise opp og ned på en dag - jeg sitter her og forteller om hvordan jeg føler det, at jeg ikke liker tanken. Men jeg aksepterer det jo likevel.

Jeg vet at de ikke skal ut på byen, og uansett hadde ikke det gjort noe - for kjæresten min og jeg går flere ganger ut på byen hver for oss. Vi er ikke avhengig av hverandre.

Jaja, jeg får finne på noe den helgen så jeg ikke blir sittende hjemme og stusse. Hvor mye kan han finne på når han er tatovert over hele ryggen?!?! Til den som kommenterte at hun ikke ville kaste bort tid på en mann som griset til hele kroppen med noe så harry som tatovering - godt vi har forskjellig smak da, så jeg får ham for meg selv :wink:

Skrevet

En tatovering til 5000 kr, KAN faktisk ta noen dager å fullføre. Det kommer an på hvor "innviklet" den er, og hvor på kroppen den er. Man kan jo ikke tatovere i timesvis i strekk...

Og jeg kan skjønne at sjalusien kommer krypende. Men en ting alle vet, er at kvinner og menn er forskjellige. Det kan jo hende at mannen har fått inntrykk av at kjæresten ikke har noen interesse av å bli med. Hvorfor da bruke masse penger på det? Mens en kvinne ofte tenker at selvfølgelig vil jeg være med, det burde han jo forstå. Altså kommunikasjonssvikt, hvilket ikke er spesielt uvanlig...

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å sende typen avgårde. (Annet enn et bittelite stikk av sjalusi, men det kan man leve med.) Om det hadde vært noe å bekymre seg for, ville han nok kommet med en hel masse unnskyldnigner.

Og hva er dette med at du aldri har sett henne? Ikke et bilde en gang? Er du redd for at hun ser ekstremt bra ut??? At du aldri har MØTT henne, ville vært mer forståelig. At du ikke aner hva slags person hun er... men nå høres det ut som du er bekymret fordi du ikke vet hvordan hun ser ut.

Skrevet

Ikke sitt hjemme og spar penger mens han er borte da, slik at han kan bruke enda mer på seg selv...

Finn på noe, selv om ikke humøret er på topp.

Jeg regner med at dere ikke bor sammen - ellers ville vel ikke dette vært aktuelt i det hele tatt? (prioritering av pengene)

Og hvorfor ville han ikke likt om du dro til dine mannlige venner, må bare spørre? I et forhold skal det være likt for begge, ellers duger det ikke...

Det er meste er greit, hvis man er enig, og er man ikke enig kan man jenke seg litt - men da må det være jevnbyrdig og likt for begge...

Skrevet

ehhh... har selv blitt tatooert.. utdannet tatooere kan faktisk lage en tatoo til verdi av 5000 på en dag.. med pauser.. jeg hadde aldri godtatt det.. vet du noe om hans fortid med denne "venninden"? og det er innmari rart at hun har så dårlig plass til dere begge.... kunne dere ikke tatt det som en ferie da?? og leid dere inn på ett hotell?? beklager men det er en tvilende sitsuasjon... syntes jeg hvertfall.. jeg personlig hadde aldri godtatt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...