Gå til innhold

Dere med barn, hvilken stillingsprosent jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, og lurer litt på hvordan jeg kommer til å ønske å jobbe etter permisjon. Derfor er jeg nyskjerrig på hvilken stillingsprosent dere mødre (med småbarn) jobber?

Anonym poster: 883abeace7dd3985111c6bce82a285de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fire barn, 100% jobb. Tøft til tider, men det går.

Hovedgrunnen til at jeg ikke jobber redusert er at det ville gå ganske kraftig ut over inntekten (20% mindre utbetalt og null overtid ville merkes, og det på min pensjonsgivende inntekt....) og det tar vi oss ikke råd til nå.

Skulle vi vinne i Lotto eller arvet noe i den nærmeste fremtid, ville jeg nok jobbet 80 med en fridag i uken. Fire aktive unger genererer utrolig mye logistikk og husarbeid, så jeg føler jo til tider at jeg jobber 14-timersdager. Men igjen: det går fint så lenge man er innstilt på at det blir lite tid på sofaen...

Skrevet

100% pluss deltidsstudier.

Jeg er alene så jeg må jobbe fullt for at det skal gå rundt.

Skrevet

Første året etter permisjonsslutt jobbet jeg 80%, deretter er det blitt 100%.

Er litt avhengig av min inntekt (tjener en del mer enn mannen i huset) og trives også med jobben.

Kan heldigvis ha litt hjemmekontor, dvs jeg jobber ofte 2-3 timer på kvelden etter at ungen har lagt seg. Dette tar jeg som innarbeiding slik at jeg kan avspasere en dag i blant, slutte tidlig, stille opp på ting i barnehagen som skjer på dagtid osv.

Anonym poster: c0a87b85b8be6eae94fe94cc810fdcb4

Skrevet

60% fast stilling og ca. 20-30% som freelancer utenom dette.

Skrevet

Jeg jobber 90 %. Jobber fullt 41 uker i året, og har ferie/avspasering det meste av skolens ferier. Helt super arbeidstid, for da slipper vi puslespillet med barnepass når ungene har fri.

Anonym poster: 9ffbdf4f7af9fa808bbf671dfca4349e

Skrevet

Jobbet 40% fra barnet var 12-18 mnd. Så har jeg jobbet 60% ett år etter det. Usikker på om jeg skal øke til 80 nå, eller jobbe i 60% stilling ett år til.

Skrevet

Jeg er delvis arbeidsledig, men har deltidsjobb og jobber frilans på si. Jeg tipper jeg jobber 80 %. Jeg kan ikke jobbe mer, for jeg må både levere og hente i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...