Gå til innhold

Komme over noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så veldig med å komme over min eks... Han var mannen i mitt liv og det var et enormt sjokk da han gjorde det slutt. Nå klarer jeg liksom ikke komme videre. Noen gode råd? Bare tanken på dating generelt eller nettdating spesielt får magen min til å vrenge seg... Er bare lei meg hele tiden selv om jeg vet jeg må ta meg sammen.

Anonym poster: e5dada98d7c5d88717ad35595d570585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke fasiten på det, hadde det bare vært så enkelt. Vet ikke annen råd enn å ta dag for dag, uke for uke. Med tiden går det bedre, man får ting på avstand og etter hvert finner man igjen fotfeste i livet. Hvor lang tid det tar er vel avhengig av flere ting, hvor lenge dere var sammen, hvor seriøst det var, hvor brutalt bruddet var osv.

For min egen del tok det år. Men vi hadde vært sammen i 16 år, hadde to barn og det var et særdeles vondt og brutalt brudd. Det var tungt lenge. Veldig lenge. Jeg kom over det ved å ta en dag av gangen, i måned etter måned. Jeg jobbet aktivt med det, gikk gjennom den nødvendige sorgprosessen – ikke nødvendigvis knyttet opp mot kjærlighetssorg (for den gikk fort over), men mot at jeg mistet det livet jeg trodde jeg skulle ha for all framtid. Og som plutselig ble revet fra meg. Jeg søkte hjelp hos både venner og andre og sakte, men sikket kom jeg meg på bena igjen. I dag har jeg det helt suverent.

Jeg tror ikke det er lurt å kaste seg ut i dating med en gang, i allefall ikke hvis det er for å erstatte han du har mistet. Bruk litt tid til å finne deg selv igjen, bli vant med å være alene, klare deg alene. Bruk tid på ting du trives med, fritidsaktiviteter og venner. Plutselig en dag oppdager du at du både er over eksen din og at du er klart for nye opplevelser og erfaringer i livet.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Ja, vent med datinga til det føles riktig.

• Liker 2
Skrevet

Har dessverre ikke fasiten på det, hadde det bare vært så enkelt. Vet ikke annen råd enn å ta dag for dag, uke for uke. Med tiden går det bedre, man får ting på avstand og etter hvert finner man igjen fotfeste i livet. Hvor lang tid det tar er vel avhengig av flere ting, hvor lenge dere var sammen, hvor seriøst det var, hvor brutalt bruddet var osv.

For min egen del tok det år. Men vi hadde vært sammen i 16 år, hadde to barn og det var et særdeles vondt og brutalt brudd. Det var tungt lenge. Veldig lenge. Jeg kom over det ved å ta en dag av gangen, i måned etter måned. Jeg jobbet aktivt med det, gikk gjennom den nødvendige sorgprosessen – ikke nødvendigvis knyttet opp mot kjærlighetssorg (for den gikk fort over), men mot at jeg mistet det livet jeg trodde jeg skulle ha for all framtid. Og som plutselig ble revet fra meg. Jeg søkte hjelp hos både venner og andre og sakte, men sikket kom jeg meg på bena igjen. I dag har jeg det helt suverent.

Jeg tror ikke det er lurt å kaste seg ut i dating med en gang, i allefall ikke hvis det er for å erstatte han du har mistet. Bruk litt tid til å finne deg selv igjen, bli vant med å være alene, klare deg alene. Bruk tid på ting du trives med, fritidsaktiviteter og venner. Plutselig en dag oppdager du at du både er over eksen din og at du er klart for nye opplevelser og erfaringer i livet.

Lykke til!

Kan ikke gjøre noe annet enn å signere denne! Utrolig fint skrevet! :klem:

Og selvfølgelig en stoor klem til deg også, ts!

Skrevet

Lykke til!

Ja, vent med datinga til det føles riktig.

Og selvfølgelig en stoor klem til deg også, ts!

Tusen takk alle tre! Ja, det er vel bare tiden som kan lege disse sårene. Og sikkert lurt å fokusere på seg selv i denne omgangen.

Anonym poster: e5dada98d7c5d88717ad35595d570585

Skrevet

Jeg sliter så veldig med å komme over min eks... Han var mannen i mitt liv og det var et enormt sjokk da han gjorde det slutt. Nå klarer jeg liksom ikke komme videre. Noen gode råd?

Løsningen er å ikke gi seg hen til mimring om hvor fin han er, hvor fint dere hadde det sammen og hvor fint det hadde vært å bli sammen med ham igjen. Tenk heller realistiske tanker! Innse at han ikke elsker deg. Han vil ikke ha deg, for han elsker deg ikke slik som du elsker ham, og da er det ikke noe håp.

Det vil ta tid å endre på følelsene, men ved å tvinge seg selv til å tenke rasjonelt, så vil tankene dine forandre seg, og da vil også følelsene dine forandre seg. Litt etter litt vil følelsene dine for ham dø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...