AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Vi er nesten klare med og sende ut innbydelser, men er uenige om noen vi kjenner. Han har vært med i samme hobby klubb der de deler en intresse i kansje 10 år jeg bare tre (siden jeg traff han). Møttes ca 1-2 ganger i uka og da noen ganger hjemme hos hverandre, men lite utenom denne klubben. Vi har og pga hobbyen vår vært på ferie med dem noen ganger. Vi er mest usikkre på en to stykker. Tror de ser det på som en selvfølge og bli invitert. Jeg mener vi må invitere dem, men kjæresten sier han ikke vil pga spesielt dama er så negativ og kommer ofte med nedsettende kommentarer. Han sier hun kan komme til og si slike ting på den dagen vi gifter oss og og det mener han at vil øderlegge den lykkeligste dagen i hans/vårt liv. På den andre siden skal vi jo gjerne møte de i ettertid da vi som sagt deler hobby og er med i samme klubb. Tror de og da spesielt dama blir veldig sur og skuffet om vi ikke inviterer henne. Hun har hintet ganske kraftig til at hun ønsker være i vårt bryllup. er så usikker på hva vi skal gjøre. MIn kjæreste mening er jo viktigst men alikevell så liker jeg ikke bli uvenn med folk Noen gode råd? Anonym poster: 576ea6d59371601188121f560fc44aa6
Gjest O___o Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Vær i så fall konsekvent. Ikke inviter ALLE - unntatt det éne paret. 4
Petalouda Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Vær i så fall konsekvent. Ikke inviter ALLE - unntatt det éne paret. enig. han bør ha ganske gode argumenter for å stenge ETT par ute,. 2
Gjest lisha Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 tenker at i en slik hobbygruppe, så blir det riktig å invitere alle der eller ingen kan ikke utelukke ett par! 4
angelica100 Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) ikke så lett. Men må jo gjøre det som blir mest riktig for en selv Endret 10. oktober 2012 av angelica100
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 hvilke rammer har dere, hvordan begrenser dere gjestelisten, foreldre (evnt. med ny partner), søsken (med partner og evnt. barn), forlovere er liksom på må inviteres lista, kanskje også deres faddere, foreldres søsken evnt. med partnere (og mindreårige barn) , alle søskenbarn (med partner og barn), nærmeste venner, jeg hadde nok sett det som mer naturlig å be venner/bekjente fra hobbyaktiviteter til et etterselskap (for å spise rester av kakene) for å kunne ha tid til å snakke noen ord med hver enkelt gjest , altså mer enn velkommen og takk for gaven og ha det takk for at du kom syns dere bør gå gjennom sammen hva som er rammene deres og ikke glem økonomien i det hele en middag er gjerne 300-400 kr (nøkternt anslag) pr kuvert (leie av lokale, blomster, osv) håper dere kommer til enighet og lykke til på den store dagen Anonym poster: 9a675c42b96983e104a91cffc94c4511
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 hvilke rammer har dere, hvordan begrenser dere gjestelisten, foreldre (evnt. med ny partner), søsken (med partner og evnt. barn), forlovere er liksom på må inviteres lista, kanskje også deres faddere, foreldres søsken evnt. med partnere (og mindreårige barn) , alle søskenbarn (med partner og barn), nærmeste venner, jeg hadde nok sett det som mer naturlig å be venner/bekjente fra hobbyaktiviteter til et etterselskap (for å spise rester av kakene) for å kunne ha tid til å snakke noen ord med hver enkelt gjest , altså mer enn velkommen og takk for gaven og ha det takk for at du kom syns dere bør gå gjennom sammen hva som er rammene deres og ikke glem økonomien i det hele en middag er gjerne 300-400 kr (nøkternt anslag) pr kuvert (leie av lokale, blomster, osv) håper dere kommer til enighet og lykke til på den store dagen Anonym poster: 9a675c42b96983e104a91cffc94c4511 Takk for bra svar. vi har tenkt gjennom disse tingene og vi mener og begrense venner til de vi føler et vennskap til også utenom hobbyen og jobben vår, Men jeg synes alikevell det er vanskelig og ikke invitere de personene som jeg har nevn i første innlegg. Vi har alt invitert flere en vi har plass til i lokalet men vi regner med noen melder avbud. (noen tanter og onkler som er syke osv) Sliter og med og plukker ut hvem av kollegaene mine jeg skal invitere. Er her og redd for at de som ikke blir invitert blir fornærmet samt er det slik at jeg må invitere kollegaer med partner? Anonym poster: 576ea6d59371601188121f560fc44aa6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Er dere mange kollegaer? Hvis jeg skulle ha giftet meg nå, ville jeg invitert alle mine kollegaer. Men vi er ikke så mange da. Jeg ville i hvertfall ha sett på det som rart om de ble invitert uten partner. Men samtidig vet jeg at mine kollegaer ikke hadde hatt noe problem om de ble invitert uten partner (alle er mannlige, og tror kanskje de hadde kost seg vel så mye uten fruene sine). Anonym poster: 03e02f96663254090318c55522355003
juliane Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Hvis jeg skulle giftet meg ville jeg kun invitert den ene kollegaen som jeg regner som en venninne, og som er en selvsagt gjest i bursdager osv. Hadde ikke invitert kolleger jeg ikke finner på ting sammen med på fritida. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå