Vulpes Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Ønsker meg et solpudder uten skimmer eller et såkalt contouring powder, for å skyggelegge i ansiktet når jeg skal pynte meg ekstra. Ser så gøy ut! Men, jeg vil ikke betale så mye for det. Det er jo ikke noe jeg kommer til å bruke fast, så det trenger ikke å være et supert pudder som gjør underverker for huden. Kan noen av pudderene fra eBay være noe, eller er de ikke noe gode? Jeg har en varm hudtone forresten, og er mellomlys. (Bruker light medium i Everyday Minerals-foundation.) Noen idéer?
Lubbe Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Sleek makeup har noen som er gode, og som ikke er så dyre. http://www.sleekmakeup.com/face/contouring?SID=7j8i6k4kcnpdq291e2ssg0e5u5/face-form-contour
Gjest BabyBlue Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 NYX har noen puddere som får mye skryt til akkurat denne jobben. Les om det HER.
Vulpes Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2012 Takk for tips, begge disse var jo billige og ser ålreite ut!!
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Det er jo bare å kjøpe et mørkere pudder enn du vanligvis ville brukt. Pudder har jo ikke noe særlig skinner i seg.
Vulpes Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2012 Det er jo bare å kjøpe et mørkere pudder enn du vanligvis ville brukt. Pudder har jo ikke noe særlig skinner i seg. Det har jeg ikke tenkt på, men det kan jo kanskje fungere. Så lenge pudrene ikke blir for oransje? Prøvde å skyggelegge litt med et mørkt og litt oransje solpudder i dag, og det så bare litt rart ut. Mens som solpudder fungerer det fint. Gjelder kanskje bare å finne et foundation-merke som har et bredt utvalg av farger.
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Maybelline fit me har jo veldig mørke pudder og i både kalde og varme toner. Husk at det er veldig lite som skal til, pudderet skal ikke syns. Skulle ønske jeg kunne lært med disse teknikkene skikkelig. Hadde vært kult å fått en time med en skikkelig flink sminkør engang.
Gjest Tigress Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Eg brukar eit heilt matt solpudder frå Dior, og det funkar bra. Liquorice: søk på YouTube etter contouring, lurer på om det var From Head To Toe eg såg ein instruks, og prøv deg fram. Om du har litt kritisk sans ser du jo sjølv om det funkar, og det viktigaste er jo at det ikkje sjåast.
Eske Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg bruker Harmony fra MAC og er godt fornøyd med det
pinkbubble Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Synes Too Faced sin chocolate soleil er fin Er helt matt. Har det mørkeste, men vurderer å kjøpe det lyseste neste gang. Kan være litt vanskelig å blende ordentlig, så du må bruke bittelitt. Kjøper det under 200 lappen på Beautybay. 1
pandabear Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Synes Too Faced sin chocolate soleil er fin Er helt matt. Har det mørkeste, men vurderer å kjøpe det lyseste neste gang. Kan være litt vanskelig å blende ordentlig, så du må bruke bittelitt. Kjøper det under 200 lappen på Beautybay. Må bare signere denne! 1
Eske Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Synes Too Faced sin chocolate soleil er fin Er helt matt. Har det mørkeste, men vurderer å kjøpe det lyseste neste gang. Kan være litt vanskelig å blende ordentlig, så du må bruke bittelitt. Kjøper det under 200 lappen på Beautybay. Jeg har også denne, men det var ikke før jeg kjøpte Harmony at jeg begynte ordentlig med skyggelegging, rett og slett fordi Chocolate Soleil var for vanskelig i bruk/å blende. TS, om du er veldig lys, og veldig oppsatt på sjokoladeduft, anbefaler jeg i alle fall det lyseste
Gjest BabyBlue Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Nå vet jeg ikke hva ts mener med billig eller dyrt, men når hun sier at hun ikke vil betale for mye for det så tenker jeg ikke automatisk på mac eller too faced?
Vulpes Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Tusen takk for masse fine tips! Men som BabyBlue nevner så er nok noen av produktene i denne tråden dyrere enn jeg hadde tenkt meg. Rundt 50-lappen er liksom mitt budsjett, haha. Har jo allerede både foundation, rouge og solpudder (med shimmer i) - så noe til å skyggelegge f.eks. sidene av nesa og kinnene med er jo ikke et må-ha på noen måte. Men takker likevel for alle tips, de kan jo kanskje komme godt med for noen andre Endret 13. oktober 2012 av Tonje!
pinkbubble Skrevet 13. oktober 2012 #16 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har også denne, men det var ikke før jeg kjøpte Harmony at jeg begynte ordentlig med skyggelegging, rett og slett fordi Chocolate Soleil var for vanskelig i bruk/å blende. TS, om du er veldig lys, og veldig oppsatt på sjokoladeduft, anbefaler jeg i alle fall det lyseste Ja, det kan bli veldig flekkete og ujevnt hvis man bruker for mye, eller har ett for "klissete" underlag Vurderer å kjøpe det lyseste, da jeg rett og slett ikke har tid til å være så nøye på morgenen.
pinkbubble Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Har faktisk denne selv. Den mørke fargen er helt matt og har ingen rødtoner i seg, så passer veldig bra til skyggelegging. Eneste er at den lyseste delen knuste så fort! Klumsa..
Eske Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Tusen takk for masse fine tips! Men som BabyBlue nevner så er nok noen av produktene i denne tråden dyrere enn jeg hadde tenkt meg. Rundt 50-lappen er liksom mitt budsjett, haha. Har jo allerede både foundation, rouge og solpudder (med shimmer i) - så noe til å skyggelegge f.eks. sidene av nesa og kinnene med er jo ikke et må-ha på noen måte. Men takker likevel for alle tips, de kan jo kanskje komme godt med for noen andre Ah, beklager! Da foreslår jeg NYX Taupe, de aller, aller fleste jeg vet har det, er storfornøyd :-) Edit: 62 kroner fra DENNE Ebay-selgeren! Endret 13. oktober 2012 av Eske
Vulpes Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 13. oktober 2012 Har faktisk denne selv. Den mørke fargen er helt matt og har ingen rødtoner i seg, så passer veldig bra til skyggelegging. Eneste er at den lyseste delen knuste så fort! Klumsa.. Jeg tittet faktisk på det på eBay ettersom jeg fant en selger som selger det for ca 19 kroner (hvis det er det samme pudderet da, men jeg regner med det). Så det er bra å høre at du er fornøyd med fargen! Ah, beklager! Da foreslår jeg NYX Taupe, de aller, aller fleste jeg vet har det, er storfornøyd :-) Edit: 62 kroner fra DENNE Ebay-selgeren! Takk for eBay-tips :D 62 kroner er jo ikke ille i det hele tatt. Men søkte litt rundt og fant en som selger dem enda billigere, bare 50 kr. Så nå står det mellom NYX Taupe og det eBay-pudderet. Sparer 30 kr på å kjøpe det billigste, men samtidig er det kanskje større sjanse for å bli helt fornøyd med det fra NYX. Luksusproblem
Gjest BabyBlue Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 Du finner nyx i taupe på ebay til ca. 60 kroner inkludert frakt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå