AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Hvilket tørrfôr anbefales til kattunger med tanke på merke etc.? Anonym poster: 097c614bc630de0de044a157d8ee777b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Hvilket tørrfôr anbefales til kattunger med tanke på merke etc.? Anonym poster: 097c614bc630de0de044a157d8ee777b Hva sier de du fikk/kjøpte kattungen av? Hva er den vant med, og hvorfor vil du evt bytte? Royal Canine funker fint på min katt, han har levd på RC hele sitt halvannet år lange liv. Kitten 36 tror jeg det var han spiste det første året. Anonym poster: a9a67d77d79cb9bfc4ed40416439ecfa
Thorn Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Mine fikk også RC kitten (og får fortsatt fôr fra RC), de har også til kastrerte katter under 12 måneder om det trengs Endret 9. oktober 2012 av Thorn
Gjest Lille-pus Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Det går mote i dyrefor også, og nå en stund er det RC som har vært det vi alle skulle bruke. Sier det på den måten, og fortsetter med følgende råd; Du velger et kvalitetsfor fra en seriøs produsent. Kjøp gjerne hos en vetrinær om kattungen er liten. Fra leveringsklar alder, 12 uker, er for fra de seriøse produsentene enklere tilgjengelig i en dyrebutikk. Om du velger Iams, Specific, Eukaneba, RC, Hills eller Almo Nature så er alle disse gode for for kattungen din og det er helt opp til deg hvilket kvalitetsfor du velger til din katt. Endret 9. oktober 2012 av Lille-pus
Tulling Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Ca hva som helst du finner i faghandel (dyrebutikk) Det meste de på Ica/rema etc kan sammenlignes med frokostblanding, lite egnet til ett dyr som er kjøttetende/carnivore. Ikke omvivore/altetende som hunder er.
C-girl Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Vi prøvde først Hill's, men det falt ikke i smak hos lillepus. Fikk anbefalt Royal Canin baby kitten fordi det luktet bedre enn Hill's. RC falt i smak umiddelbart, og hun har spiste det siden. Får Iams våtfor en gang i blandt.
Butterball Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Min får Iams, både vått og tørt. Ble fortalt i dyrebutikken at Iams og Eukanuba var de med mest kjøtt i, og av de to liker pus desidert Iams best. Eukanuba rørte han såvidt.
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2012 #8 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg bruker Brit til min kattunge. "Min" dyrebutikk har sluttet å selge RC, fordi dette ikke lenger er et for som bare fås i faghandel. Jeg brukte RC tidligere, men da det var tomt gikk jeg over til Brit. Det ser ut til å fungere helt fint.
LilleLola Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har brukt RC siden jeg fikk pusen min. Var det vi ble anbefalt av dyrlege og dyrebeskyttelsen. Men vi kjøper de 10 kg sekkene, og prøver å kjøpe annenhver gang med RC og eukanuba for at de skal.få litt variasjon.
Gjest Lille-pus Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Nå blir det sikkert bråk her, men det får altså våge seg. Butterball har helt rett med hensyn til kjøttinnhold. I tillegg er det slik at mange av produsentene tilsetter appetittøkende ingredisenser i foret. Det er absolutt ikke farlig, men det kan føre til at katten spiser mer enn den egentlig har bruk for. I følge mine vetrinærkilder er Eukaneba en av de få som ikke benytter slike tilsetninger (og denne vetrinærklinikken selger selv ikke Eukaneba, men derimot RC som har disse tilsetningene). Jeg forer mine voksne med en herlig blanding av RC Light og Eukaneba light-utgave, litt Hills (fordi det er favoritten til min sorte gentleman) og Arden Grange (som de setter pris på som variasjon). Den ene veggen her er en lang, lang rekke skåler med ulike tørrforvarianter 1
Gjest Skrevet 10. oktober 2012 #11 Skrevet 10. oktober 2012 Det går mote i dyrefor også, og nå en stund er det RC som har vært det vi alle skulle bruke. Sier det på den måten, og fortsetter med følgende råd; Du velger et kvalitetsfor fra en seriøs produsent. Kjøp gjerne hos en vetrinær om kattungen er liten. Fra leveringsklar alder, 12 uker, er for fra de seriøse produsentene enklere tilgjengelig i en dyrebutikk. Om du velger Iams, Specific, Eukaneba, RC, Hills eller Almo Nature så er alle disse gode for for kattungen din og det er helt opp til deg hvilket kvalitetsfor du velger til din katt. Enig med Lille-Pus Og kjøp for Guds skyld ikke fôr fra dagligvare-butikker. Hold deg til dyrebutikker eller veterinærer da dette er ordentlig mat til katten din. 2
Elle Melle Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 RC har babyfór man kan bruke fram til 4 mnd, og deretter heter det kitten. Det finnes sikkert mange andre gode alternativer, men vi kjøpte det kattungen var vant til å få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå