Gå til innhold

Single menn/kvinner:Hvilke av disse to tingene betyr mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem vil du velge av disse to:

En som er ung i alder, men som ser flere år eldre ut enn h*n er?

Eller:

En litt eldre enn du egentlig var på utkikk etter (la oss si 4 til 7 år mer), men som ser flere år yngre ut enn h*n er?

(Tar da høyde for at alle andre kriterier, som god kjemi, bra personlighet osv..allerede er tilstede).

Anonym poster: a76cb6b1485d4618f76958ecc4d59345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt hu som var eldre, fordi hu sannsynligvis er mer voksen... Det er ikke alltid sånn, men stort sett er eldre mennesker, mer voksne i hodet.

Gjest Red Queen
Skrevet

Det fascinerer meg bestandig at folk er så opptatt av ting faktisk sier nesten ingenting om selve personligheten til personen. Alder er jo et veldig godt eksempel.

Skrevet (endret)

Det kommer jo selvfølgelig helt an på situasjonen, men sannsynligvis den eldre personen som så yngre ut? Det å se yngre ut enn man er, er jo bare et pluss når man blir eldre. Jeg er lei av å føle meg som en mamma fremfor en kjæreste i et forhold til tross for at jeg nesten bare har hatt kjærester som er eldre enn meg, så enten har jeg bare vært uheldig, eller så må jeg faktisk begynne å vurdere folk som er 10 år eldre enn meg... men til den tid lever jeg lykkelig med meg selv!

Endret av OhSerendipity
Skrevet

Det fascinerer meg bestandig at folk er så opptatt av ting faktisk sier nesten ingenting om selve personligheten til personen. Alder er jo et veldig godt eksempel.

Det står i innlegget at det antatte menneske hadde bra personlighet.

Gjest Red Queen
Skrevet

Det står i innlegget at det antatte menneske hadde bra personlighet.

Ja, og det antyder at det må være en preferanse om alder. Det er helt ok at folk har det for min del altså, jeg bare forstår det ikke helt selv.

Skrevet

Ja, og det antyder at det må være en preferanse om alder. Det er helt ok at folk har det for min del altså, jeg bare forstår det ikke helt selv.

Joa, men om de man valgte mellom var helt like, bortsett fra alder, må man jo velge en av delene. Jeg har ikke noe preferanse, så jeg valgte med logikk.

Skrevet

Alt annet likt vill jeg nok valgt hu yngste. Det er større sjans for at hun har mange gode år igjen med et ung utseende hvis hun tar noen grep i forhold til røykeslutt/kosthold, osv.

Skrevet

driter langveis i alderen, det er erfaringen jeg trenger. et menneske som forstår det jeg sier, ønsker og ber om. jeg er såpass avansert at jeg ikke er anbefalt for barn.

• Liker 1
Skrevet

Hvispoenget er at man klikker like bra med begge to, og absolutt eneste forskjellen er alder, må jeg slå mynt og kron. Jeg heller kanskje ørlite granne mer mot den eldste, da jeg forventer at han ville vært den mest modne, men man har jo ingen garanti for det. Jeg har møtt særs umodne 40-åringer, og modne 19-åringer. Dessuten er det vel som regel bedre å se yngre ut enn man er, og ikke eldre :)

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

alder har ikkje noko å swi for meg. det er personlegheita eg fell for

Skrevet

Hva jeg hadde valgt hadde egentlig vært noe annet enn det jeg var på utkikk etter.

Skrevet

Djises.. Er det virkelig så vanskelig å lese spørsmålet før man svarer?? :klaske:

Hvem vil du velge av disse to:

En som er ung i alder, men som ser flere år eldre ut enn h*n er?

Eller:

En litt eldre enn du egentlig var på utkikk etter (la oss si 4 til 7 år mer), men som ser flere år yngre ut enn h*n er?

(Tar da høyde for at alle andre kriterier, som god kjemi, bra personlighet osv..allerede er tilstede).

Jeg ville valgt den som er nærmest meg selv i alder, av praktiske årsaker. For å sette det litt på spissen så har jeg ikke lyst til å være sammen med en pensjonist når jeg selv knapt har begynt å jobbe (eller omvendt)

Hvor gammel man ser ut er egentlig ikke så nøye..

Skrevet

Alt annet likt vill jeg nok valgt hu yngste. Det er større sjans for at hun har mange gode år igjen med et ung utseende hvis hun tar noen grep i forhold til røykeslutt/kosthold, osv.

Det er ikke nødvendigvis større sjanse. Arv og gener spiller en stor rolle på hvor fort en person eldes.

Er en begynt å bli rynkete som ung hjelper det lite å legge om livsstilen. rynkene blir værende uansett ,

selv om innsiden blir sunnere.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis større sjanse. Arv og gener spiller en stor rolle på hvor fort en person eldes.

Er en begynt å bli rynkete som ung hjelper det lite å legge om livsstilen. rynkene blir værende uansett ,

selv om innsiden blir sunnere.

Apropos, nå kome jeg på en artig paralell jeg leste i en eller annen evolusjonsbok. Der mente de at alt annet likt, vill kvinnen velge den eldste mannen, fordi han hadde overlevd flere vintre (aka. fortsatt i livet), og dermed har større sjans til å få flere avkom. Den unge mannen kunne jo bære gener som gjorde et han døde neste år, og dette ønsker man jo så klart ikke i sine avkom. Den eldre hadde tross alt bevist et han hadde anlegg for en viss livslengde. Så kanskje det ikke er så dumt med hun eldste likevel :laugh:

Skrevet

Hei.

Jeg hadde kanskje valgt den personen som er litt eldre enn meg, men som ser yngre ut :)

Skrevet

En på min alder, mest til felles..

Skrevet

Hun som er mentalt og praktisk på samme sted i livet som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...