Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 I diskusjoner i familien blir jeg kalt paranoid, rasist, ja gal rett og slett og det er helt utrolig hvor sterke følelser jeg tydeligvis vekker i diskusjoner om "verdensbilde", da jeg har annen oppfatning om ting som alternativ medisin, innvandring etc. Jeg kan prate helt normalt om disse tingene til mange venner og bekjente og ingen beskylder meg for så mye stygt, eller er så nedlatende. Jeg føler det er litt fordi jeg er jente også, de merker ikke hvor utrolig nedlatende de er, har også opplevd dette en eneste gang med ganske nære venner, hvis man sier noe mot folks innsatte verdensbilde så klikker det for dem, i vinkel liksom. Jeg blir ganske såret når sånt skjer, hvor utrolig nedlatende folk er mot dem med litt annerledes meninger enn det mange andre har
Frøken S Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Kanskje de tillater seg å være mer direkte overfor deg siden dere er familie og du oppfattet det som ubehagelig? Ser i mange diskusjoner hvor det blir amper stemning har det sammenheng med at en av partene har vansker med å argumentere for meningene sine, men kommer med svadasvar som "fordi det bare er sånn" eller hørt av en bekjent av en bekjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå