AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg og min søster skal bestille en tur til varmere strøk i midten av januar. Jeg har funnet et rimelig alternativ på et 4-stjerners hotell(http://www.amisol.no//amisol-reiser/egypt/sharm-el-sheikh/hotell/oriental-rivoli/) i Sharm El Sheikh. Har tidligere vært i Hurghada, da sammen med kjæresten min. Følte meg forholdsvis trygg(men selvfølgelig en del innpåslitne selgere.) Søsteren min er skeptisk til å reise to jenter alene til Egypt. Hva tenker dere? Noen som har erfaringer? Blir man 'fanget' inne på hotellområdet? Vil gjerne ha sol og varme, alternativet blir Kanariøyene(men her er klima mer ustabilt i januar). Takk for svar! (Vi er forresten begge over midten av 20-årene.) Anonym poster: 6df8594f45c10b53be6370834adc1d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 9. oktober 2012 #2 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har ikke vært i egypt men kunne gjerne tenkt meg dit engang på grunn av landets historiske interresse. Om jeg ikke tar helt feil så har det vært tendenser til kidnapping av turister og endel advarsler i forbindelse med dette. Politisk uro og mulig innføring av veldige religiøse strenge regler er visst på trappene også. På dette grunnlag hadde jeg ikke reist til egypt nå uansett kjønn. Sikkert mange som gjør det og det går bra da men jeg hadde valgt et annet alternativ. Hvis du ikke vil til kanariøyene hva med enten Madeira eller Kapp verde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Del Skrevet 9. oktober 2012 Vi var to jenter på tur til Hurghada i februar. Vi dro ingen steder alene, utenom i shoppinggatene akkurat rundt hotellet. Vi deltok på organiserte turer, både til byen, markedet og på sjøen, og opplevde Amisol-guidene som veldig profesjonelle og behjelpelige. På byturen ble vi passet godt på, og det var kjekt å ha en som brøytet vei og avbrøt innpåslitne folk. Vi kunne igrunnen bare kose oss. Vi møtte flere andre norske jenter på tur som dro på byturer, kjørte vilkårlige drosjer etc., hvilket vi ble frarådet på det sterkeste. Det manglet ikke på invitasjoner, men vi turte rett og slett ikke det. Vi spurte ansatte på hotellet litt om dette å bli med mannfolk på bar om kvelden - hvordan de oppfatter det. De skjønner at vi har en annen kultur, og egyptiske jenter i storbyene gjør det visst, men de likte det ikke helt. Og var åpne på at risikoen for å havne i trøbbel var høy. De sa også at med tanke på transport var det lurest å bestille drosje via hotellet, og deretter avtale pris FØR man setter seg inn. Og avtale returtid med samme bil, hvis mulig. Du er garantert å bli lurt hvis du følger norsk vane, med å sette seg inn, si hvor du skal og så betale ved ankomst. En kveld skulle en gullsmed komme til hotellet med ting vi hadde kjøpt (tilpasset ringer etc). Han slapp ikke innenfor porten, men hotellvakten fulgte oss ned, sjekket det vi fikk og fulgte oss tilbake igjen. Å ta i mot te eller kaffe i butikkene, derimot, det hadde vi ingen skrupler med, og har fremdeles kontakt med flere av dem vi møtte der nede, og har fått se både koner og unger og hus og livshistorier. Hyggelig folkeslag. Vi fikk tilbakemeldinger på at de oppfatter nordmenn som hyggeligere enn amerikanere og russere. De er visst breiale og overlegne, og russerne rundstjeler dem hvis de kan. Skandinaver generelt mener de er litt mer jordnære, og hvis man slår av en prat og tåler litt godmodig erting har du fort skaffet deg hyggelige bekjentskaper. For ikke å snakke om at du blir behandlet som en dronning... ;-) Og obs på mobilprisene - det er svindyrt å ringe hjem. Ta med safran og hibuskus-te hjem. Og ikke den billigste hibiskusen. I butikkene tror jeg kvinnelige eiere/ansatte er råskinn, vi ble servert ublu priser av de få konene vi traff på. Mens mannfolka lot seg sjarmere av knallhard pruting, og bød på te etterpå. Nå kom jeg på at jeg har en diger krukke med safran som kostet en hel femtilapp. Hva i all verden gjør jeg med den? Anonym poster: 17165148e5bd2ddda70a23f086c8fef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Del Skrevet 9. oktober 2012 Samme bruker som over. Og forresten: før vi dro sjekket vi hjemmesidene til UD og registrerte oss her: https://www.reiseregistrering.no/ Anonym poster: 17165148e5bd2ddda70a23f086c8fef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå