Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det har seg sånn at jeg jobber som lærer (kommunal stilling). Var gravid og sykmeldt i sommer og frem til permisjonsstart i midten av september. Jeg har 100% fast stilling i kommunen, men dette skoleåret har jeg jobbet 77% fordi jeg søkte meg ned 33% som omsorgspermisjon (som man har rett til i 4 år mens barna er små). Denne omsorgspermisjonen min gikk ut 31.juli, så 1. august skulle jeg tilbake til min 100% stilling.

Jeg fikk 100% lønn i august og september, men så fikk jeg vite nå at jeg heller skulle ha fortsatt i 77% stilling fordi jeg hadde vert sykmeldt siden juni.

Men -augustlønna fikk jeg jo 12 august, og på den tida hadde jeg bare sykmelding til 26. august, og skulle da etter planen tilbake i 100% jobb. Ble dersverre videre sykmeldt sånn at jeg ikke fikk begynt i jobb før permisjonsstart. Og kommunen mener de da ikke får dekket mer enn min 77% stilling fra NAV. .. Og at jeg derfor må ned igjen i stilling, og de trekker oktoberlønna mi for det jeg fikk 100% i august og september, 8000,-!! noe jeg ikke skjønner kan vere lov??

Jeg må vel skrive under på at jeg isåfall vil ned igjen i stilling, de kan vel ikke forlange dette bare fordi jeg har vert sykmeldt og så gikk rett ut i permisjon?!

(vet det hadde vert enklere å spurt noen på kommunen om dette, men der har de ferie nå, derfor spør jeg dere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke har gitt noen god begrunnelse utover dette, bør du vurdere å gå videre med dette.

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov?

Du får jo sykepenger basert på hva du faktisk har jobbet i den tiden før du ble sykemeldt, og om du da jobbet 77% får du bare penger for dette. NAV ser ikke på hvor mye du egentlig hadde tenkt å jobbe, de ser bare på hva du faktisk HAR jobbet. Det er NAV som kniper igjen pengesekken her, og arbeidsgiveren er ikke forpliktet til å betale mellomlegget.

Anonym poster: f36077a46e54e474762614f173f1a0a1

• Liker 6
Skrevet

Eg meinar at sidan eg fekk lønn 12. august -som var basert på at eg kanskje kom til å jobbe igjen ei veke etter, burde eg fått beskjed om at den lønna var usikker -at eg kanskje måtte betale den tilbake viss eg framleis vart sjukmeldt. Og eg fekk jo enda ei 100% lønn etter dette -sjølv om eg var sjukmeldt -og då synest eg det er feil at eg må betale tilbake desse pengane når det er kommunen som har gjort ein feil.

Eg er heller ikkje så sikker på om det er ein feil, for sjølv om man er sjukmeldt i kommunen så skal man få lønnsopprykk og sånne ting, så at eg gjekk opp igjen i stilling lenge før eg gjekk ut i permisjon skulle telje med på den måten at det vart lønna mi då eg gjekk ut i permisjon. På lik linje med at eg jobba vanlig. Dei to vekene frå 1-12 august er jo også avspasering, så då hadde eg ikkje kunne vert i arbeid uansett om eg hadde vore sjukmeldt eller ikkje.

Skrevet

Eg meinar at sidan eg fekk lønn 12. august -som var basert på at eg kanskje kom til å jobbe igjen ei veke etter, burde eg fått beskjed om at den lønna var usikker -at eg kanskje måtte betale den tilbake viss eg framleis vart sjukmeldt. Og eg fekk jo enda ei 100% lønn etter dette -sjølv om eg var sjukmeldt -og då synest eg det er feil at eg må betale tilbake desse pengane når det er kommunen som har gjort ein feil.

Eg er heller ikkje så sikker på om det er ein feil, for sjølv om man er sjukmeldt i kommunen så skal man få lønnsopprykk og sånne ting, så at eg gjekk opp igjen i stilling lenge før eg gjekk ut i permisjon skulle telje med på den måten at det vart lønna mi då eg gjekk ut i permisjon. På lik linje med at eg jobba vanlig. Dei to vekene frå 1-12 august er jo også avspasering, så då hadde eg ikkje kunne vert i arbeid uansett om eg hadde vore sjukmeldt eller ikkje.

Kva meiner du her, eigentleg?

Får du ikkje løn på etterskot dersom du arbeider i kommunen?

Anonym poster: d74d8d8b059833ca642f0a2411795a18

Skrevet

Nei, vi får lønn kvar 12. i mnd, og den gjeld frå 1-31 den mnd. Så vi får lønn for 2 veker forskudd og to veker etterskudd :)

Skrevet

http://www.utdanning...-utbetalt-lonn/

Såg no at det ser ut som at det blir veldig feilaktig å berre bli trekt dei 8000,- i oktoberlønna mi ja...

Så dette skal eg klage på uansett om eg må fortsette på 77% lønn frå no av eller ikkje.

Whazzup med at avataren din ligger i senga og vinker med et smil?

Trygdesnylter-looken?

Anonym poster: d74d8d8b059833ca642f0a2411795a18

• Liker 5
Skrevet

Slapp av, pengane blir i såfall ikkje snylta frå Nav men frå arbeidsgivar, så du kan berre sove godt i natt uten å bekymre deg over at skatten din går til meg.

Og snyltar eg pengar?? Eg visste ikkje at lønna mi var feil då eg fekk den utbetalt, og då å skulle bli trekt for pengane 2 mnd etter blir etter mitt syn -ooog visstnok heile utdanningsforbundet sitt syn- feil.

• Liker 1
Skrevet

Slapp av, pengane blir i såfall ikkje snylta frå Nav men frå arbeidsgivar, så du kan berre sove godt i natt uten å bekymre deg over at skatten din går til meg.

Og snyltar eg pengar?? Eg visste ikkje at lønna mi var feil då eg fekk den utbetalt, og då å skulle bli trekt for pengane 2 mnd etter blir etter mitt syn -ooog visstnok heile utdanningsforbundet sitt syn- feil.

Nå er ikke jeg den andre AB, men hvor tror du pengene til skolene kommer fra???

Anonym poster: 4a2b4576ca7f26d75b4545fc2c2c5cd1

• Liker 3
Skrevet

Og de som er anonyme her, slutt og klag på andre sin avatar, og register dykk heller sjølve før de spyr ut sånne uvesentlige kommentarar. Får sjå om de er like tøffe i trynet då.

Har forresten funne ut at sidan eg var på jobb 1 dag i august (sjølv om eg var sjukmeldt), skal eg kanskje komme under kravet for å få 100% lønn i permisjonen likevel. Får ringe Nav i morgon og høyre.

• Liker 1
Skrevet

For meg virker det som at de gjør rett å trekke oktoberlønna.

Sorry!

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom permisjonen din varte til 31.juli, så skal du ha utbetalt lønn for det som var avtalt (100%) fra august. Kommunen forskuddsbetaler lønnen din og så får de dekket dette fra NAV. At de kun får dekket for 77%, er ikke ditt problem og egentlig bare litt uheldig for dem i dette tilfellet.

La fagforeningen din ta opp saken med lønnskontoret. Du er uansett for sent ute til at du får utbetalt full lønn i oktober, siden lønnen helt sikkert allerede er lagt inn i banken til utbetaling. Stå på, så får du det etterbetalt.

Skrevet

Og de som er anonyme her, slutt og klag på andre sin avatar, og register dykk heller sjølve før de spyr ut sånne uvesentlige kommentarar. Får sjå om de er like tøffe i trynet då.

Alle ABer er registrert og AB-hets er ikke lov på forumet.

At skattebetalerne betaler lønnen din er da ingen uvesentlig kommentar når du selv trekker det frem.

Anonym poster: 4a2b4576ca7f26d75b4545fc2c2c5cd1

• Liker 3
Skrevet

Dette spørsmålet her er grunnen til at man betaler fagforeningskontigent. Ring og spørr - de gir deg et svar uten ufinheter og så bortetter :)

Anonym poster: a7f3efb8d2096d8065c55dd44112955f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...