Gå til innhold

Hvilke julekaker får plass i kakeboksen hos deg i år?

Gjest Bell

Anbefalte innlegg

- Verdens beste pepperkaker (lages sammen med Mamma og søster og deles ut til hele familien)

- Julemenn (som mange kaller kakemenn)

- Kjeks med peanøtter og sjokolade er julekake hos oss

- Et par slag konfekter jeg pleier å lage

- Marsipanfigurer! (hjemmelaget dersom jeg har tid og overskudd, hvis ikke så er Odense sin veldig god..)

I tillegg har vi hos Mamma alltid krumkaker med krem og syltetøy, delfiakake <3 og kokosmakroner

Svigermor lager også en veldig god fruktkake og brente mandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Kakemenn

-Kokosmakroner

-Skriverfruer

-Svenskepepperkaker

Ser jeg er veldig "barnslig" i mine valg av kaker, men det vekker så mange gode minner :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff , jeg vet ikke jeg ...

-pepperkaker

-brune pinner

-krumkaker

-avletter

-kokosmakroner

-negerboller

-sjakkruter

så får vi se om jeg rekker flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det seriøst folk som som går rundt og tenker på det i begynnelsen av oktober??? Hvor gamle er dere? 70?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Er det seriøst folk som som går rundt og tenker på det i begynnelsen av oktober??? Hvor gamle er dere? 70?

Men det er jo intressant å høre hva de andre skal bake! Inspirasjon, heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i studiebyen blir det pepperkakehus med kjæresten. Når jeg kommer hjem til mamma og pappa blir det pepperkaker, sjokoladehavrekjeks, serinakaker, berlinerkranser, karameller og forskjellig konfekt. Det meste sannsynligvis laget ferdig av mamma før jeg kommer, men hun sparer alltid en type eller to til jeg kommer for kosens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo intressant å høre hva de andre skal bake! Inspirasjon, heter det :)

Skal folk bake julekaker 2 og en halv måned før jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til julen allerede, selv om det er bare er oktober! Venter til desember med å bake, men da skal jeg lage kokosboller, sarah bernard, vepsebol, biscotti, risboller, krumkaker og så skal jeg kjøpe sjokoladeflarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg det blir franske pepperkaker, brune pinner, berlinerkranser, sandnøtter og cookies med sjokolade og nøtter. Kanskje også kokosmakroner, det er så godt, men jeg føler jeg aldri helt får teken på å lage det... I tillegg lages det alltid delfiakake og risboller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir iallefall sarah behrnard, og muligens noen lignende varianter. Så tror jeg det må bli mandelflarn, marsipan og annen hjemmelaget konfekt.

Jeg er en lavkarbofanatiker (neida, bare litt) og har flere i slekta med diabetes, så tanken er å ha gode alternativ til oss.

Ellers baker vel min mor sine vanlige julekaker, og da må jeg bare smake på kvernringene og rømmebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Her tenker jeg det blir franske pepperkaker, brune pinner, berlinerkranser, sandnøtter og cookies med sjokolade og nøtter. Kanskje også kokosmakroner, det er så godt, men jeg føler jeg aldri helt får teken på å lage det... I tillegg lages det alltid delfiakake og risboller :)

Franske pepperkaker? Oppskrift? :biggrin:

Jeg kommer nok til å bare bake sarah bernard i år :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har så dårlig tid før jul i år, men skal iallefall prøve å bake de viktigste:

- Colakjeks

- Krumkake

- kjeks-jeg-ikke-vet-hva-heter-men-som-kjæresten-liker

- Sprøytekjeks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sarah bernard?

Og hva er brune pinner og skriverfruens?

Til du som er i SJOKK over at noen tenker på dette allerede: Vi gleder oss jo bare! Det må være lov på et juleforum syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærleik

I år blir det nok pepperkaker, risboller, sandnøtter, og delfiakake. Kjenner jeg meg selv rett (og det gjør jeg jo!) blir det nok bakt noe mer også. Elsker å bake OG det er også bursdager i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bake noen sorter i november i år, litt tidlig, men har termin 1.desember. Har ikke bestemt meg for sorter enda, men blir sikkert berlinerkranser, iallfall. Vet jeg får de veldig bra til, så kan jo han en sort som er safe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...