AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Tenker å ta oss en storbyferie i desember, 4-5 dager. Hadde først bestemt oss for Roma. God mat, litt varmere enn her, og ikke minst, romantisk. Aberet med Roma er flytiden, som blir ca 6 timer fra Trh. Nå funderer vi på Berlin. Virker som dette er en by man enten digger, eller ikke synes noe særlig om..? Fordelen her er kort flytid, to timer. Og julemarkeder som gir en koselig stemning høres bra ut. Men det er vel kaldt her også.. Noen som kan hjelpe oss med å bestemme oss? Vi er vel litt bohemske, liker at det ikke er så superstreit.. Kanskje en helt annen by? Har også tenkt på Amsterdam, men ser for meg at det er surt og kaldt der da? Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
Eiil Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/08/tema/reise/edinburgh/london/karinger/23775226/ Har hørt at Edinburgh er en veldig fin by! Men dog sikkert litt kaldt
freddy Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Har vært alle stedene du nevner, men ikke vinterstid. Var i Berlin i sommer, og likte ikke byen pga. at at den var altfor stor og uoversiktlig og hadde egentlig ingen atsmosfære. Julemarkedet kan vel derimot være flott. Ville heller anbefalt Tallin og julemarkedet der nettopp pga. atmosfæren i den koselige gamle byen. Men igjen så var det det med temperaturen, da ..... Hva med Lisboa eller Palma (men der har du forholdsvis lang flytid igjen)?
lillemeg90 Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 London er eldig fint i juletider:) riga også
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar dere Storbrittania utgår desverre..men har veldig lyst en annen gang. Tallin ja, det er jo relativt nært. Men innbiller meg at det blir litt kjedelig? Ikke så kul shopping som i Berlin for eks? Har sjekket Palma, men det var ganske mye dyrere enn de byene vi har tenkt på. Synd, for litt sol hadde gjort seg. Er vel bare å gruble i vei..men tar i mot flere forslag Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
Grønt blad Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville dratt til Berlin! I motsetning til Freddy synes jeg byen har masse atmosfære. Jeg har vært der flere ganger, og kommer gjerne tilbake. http://reise.aftenposten.no/reise/Hva-skal-du-gjore-i-Berlin-25004.html#.UHQhuK5LeQE 2
Pentu Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Av de du har nevnt så likte jeg Berlin best ved juletider. Men hvis du ønsker å komme i julestemning så anbefaler jeg København. Vi reiser på juletur hvert eneste år, det er virkelig en fantatisk start på adventstiden.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Så kjekt med flere svar Har fått trua på Berlin altså! masse fine hotell å velge mellom til en ok pris. Og et generelt lavt prisnivå passer oss utmerket. Har sett på disse hotellene http://opplevstorby.no/berlin/hotell/adagio-berlin-kurfurstendamm: http://opplevstorby.no/berlin/hotell/adina-apartment-hotel-berlin-hauptbahnhof http://opplevstorby.no/berlin/hotell/hotel-otto Alle disse høres bra ut. Noen som har vært der? Tenkte på områder i Øst eller i Mitte, eller er det samme f hvor, bare det er sentralt..? Tenkte også på Køben ja, men kjærsten vil ut av Skandinavia Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Grønt blad, takk for linken ser jo fabelaktig ut. Nå må jeg da bli litt klokere... Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
Pentu Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Vi bodde her og vi var storfornøyd. Store rom, gode senger og veldig sentralt. Det var et veldig koselig julemarked her, selv om det ikke var så mange juleting. Men det spørs jo om dere er ute etter julestemning, shopping av juleting eller bare ferie? Kos dere masse!
Rubies_ Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Hva med Krakow? Kanskje litt kaldt der, men en veldig fin by syns nå jeg
martine h Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 Anbefaler Praha på det sterkest. Var en veldig fin by
Montefalco Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Dra til BERLIN. Det er en utrolig flott by. Fin julestemning med julemarkeder.
Dolce Skrevet 10. oktober 2012 #14 Skrevet 10. oktober 2012 Hvis formålet er shopping og julestemning, anbefaler jeg Berlin (selv om jeg vanligvis ikke liker meg der). Har vært der 3 ganger, og likte vel egentlig bare førjulsturen for 2 år siden. Fantastisk julemarked Praha er også bra. Jeg har bare vært der en gang, og det var i mai. Så jeg vet ikke hvordan det er der på vinteren. Hvis formålet er litt varmere enn hjemme i Norge + mat/vin/kultur/shopping: Roma
Coffee_Cup_ Skrevet 10. oktober 2012 #15 Skrevet 10. oktober 2012 Var på førjulstur med kjæresten til Berlin for noen år siden, fantastisk tur! Vi bodde på http://www.booking.com/hotel/de/berlinmarkhotel.no.html?aid=311099;label=hotel-de-61564-no-mrwA8PO5Uj7aqNfNDYyFDQS4710699163:pl:ta:p1:p2:ac:ap1t2:neg;ws=&gclid=CKrI8_qp97ICFcV4cAodNQUA4Q Kjempe fint hotel.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #16 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, vi drar til Berlin Har prøvd å lese meg opp på de forskjellige bydelene, men det går i surr altså. Tenker på områder i Mitte, Kreuzberg, Prenzlauer, Charlottenberg eller Shcøneberg. (Sikkert ørten skrivefeil, men men) Vil helst slippe å ta bane..mye lettere å rusle hit og dit. Er alle disse relativt sentrale plasser å bo? Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
Pentu Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Metro er helt genialt i storbyer, vi bodde rett ved stoppet "stadtmitte" Veldig greit, vi kunne jo såklart gått alle stedene vi skulle og ofte gjorde vi det, men innimellom så er det godt å la kroppen hvile litt. Jeg anbefaler Mitte, men det kommer jo helt an på hva dere skal på turen. Lykke til og kos dere masse
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 Metro er helt genialt i storbyer, vi bodde rett ved stoppet "stadtmitte" Veldig greit, vi kunne jo såklart gått alle stedene vi skulle og ofte gjorde vi det, men innimellom så er det godt å la kroppen hvile litt. Jeg anbefaler Mitte, men det kommer jo helt an på hva dere skal på turen. Lykke til og kos dere masse Ok, kanskje jeg bare må droppe tanken på å bare bruke beina. Bor midt i Trh, men skjønner jo at Berlin er av et helt annet kaliber Hotellet deres så veldig fint ut forresten! Takk, vi skal kose oss ja, gleder meg masse Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612
Pentu Skrevet 11. oktober 2012 #19 Skrevet 11. oktober 2012 Ok, kanskje jeg bare må droppe tanken på å bare bruke beina. Bor midt i Trh, men skjønner jo at Berlin er av et helt annet kaliber Hotellet deres så veldig fint ut forresten! Takk, vi skal kose oss ja, gleder meg masse Anonym poster: 4e0df5f21e871194830aabf35a5bc612 Haha, kanskje litt ja. Lykke til, det er bare å spørre hvis du lurer på noe annet
Viella Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Du kaster bort mye tid på å gå overalt. Banen er effektiv og enkel å bruke, anbefales absolutt. Prenzlauer Berg og Kreuzberg er mine favorittområder, men jeg liker egentlig hele byen. Berlin er en av mine favorittbyer og jeg anbefaler virkelig et besøk. Nå fikk jeg lyst på en tur dit, gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå