Leopanter Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Vi skal gifte oss i mai 2015 og kom plutselig på at vi også må begynne å spare til bryllupsreise i tillegg til selve bryllupet! Vi trenger da noen tips på fine, kanskje ikke alt for dyre bryllupsreiseralternativ. Vi har noen ting vi har lyst til å oppleve på reisen vår: - romantisk stemning - vinsmaking - ikke altfor lang flyreise siden jeg ikke er noe glad i det - kultur, gjerne mulighet til å besøke vakre kirker - stabilt godt vær - gjerne muligheter for soling - god mat - behagelig overnattingssted som inviterer til å bli i senga en dag eller to ;-) - avslappende atmosfære Vi forestiller oss at reisen skal være 7-10 dager lang. Når det kommer til pris aner jeg ikke hva vi budsjetterer eller hva som er vanlig for en bryllupsreise. Men jeg ser ikke for meg noe mer enn totalt 30 000,- max. Er dette lite? Mye? Tar imot alle tips! :-)
Gjest Adriane Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Listen din gjør at jeg automatisk tenker rundtur i Italia Fly ned, leie bil, og kjøre rundt i Italia. Enten booke hoteller på forhånd, eller ta det litt underveis. ("Kose"-hotellet kan jo bookes på forhånd, enten et sted langs kysten, eller i en av Italias mange pittoreske småbyer ) Prismessig vet jeg ikke hva det kan komme på, men har et par kompiser som dro på sånn tur for noen år tilbake, og tror de betalte under 10.000 hver seg for én uke.
CathFoto Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Holder med Adriane i at Italia er et godt alternativ, ellers vil jeg slå et slag for mitt elskede Cape Town. I mai er det fremdeles ganske varmt, og flotte strender til soling(litt kaldt å bade), vinsmaking og fantastiske restauranter i Stellenbosch, romantisk overnatting med strandutsikt i f.eks Camps Bay. Flytur t/r kan dere fint få for 12.000,- for to, overnatting er billig, og mat er både billig og fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå