Gjest lisha Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Vielsen er kl 14,regner med den tar ca 30 min? så blir det en stund på kirketrappa/hilse på gjestene.. så avsted til fotografering.. Blir det da greit med middag kl 17.30 (forrett, hovedrett og dessert) og be kaffegjestene til kl 20.30? Aner jo ikke hvor lang tid hverken fotografering eller middag tar egentlig.. men må jo sette klokkeslett når jeg skal begynne på invitasjonene snart!
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 vielsen tar i gjennomsnitt 36 minutter leste jeg en eller annen plass, pluss tid til kyssebildene på kirketrappa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Vi har også vielsen kl 14, den tar ca 15 min (humanistisk), men vi skal ha middag kl 16.00.. Dvs vi skrev CIRKA kl 16, vi regner med å sette oss til bords sånn rundt 16.30-17.00. Vi skal ha buffet og dessert, dvs ikke forrett så vi bruker nok litt mindre tid enn dere. Vi har bedt kaffegjestene til kl 20.00. Skal dere langt avsted for å fotograferes? Vi skal fotograferes på det stedet vi har vielsen, så vi slipper å bruke tid på å komme oss dit. Lykke til :) Anonym poster: ff1d47775104af892d465a0875ea3fcb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Pass for guds skyld på at middagen er ferdig før kaffegjestene kommer. Det er så utrolig kjipt å komme som kaffegjest og måtte vente på ett eller annet rom. De gangene jeg har vært kaffegjest og opplevd det som vellykket, har middagen vært ferdig og minglingen i gang. Da føler man seg heller ikke like utenfor. Anonym poster: 1dae2828a92fbe9bb9c766d9b4e3c0b8 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Vi har også vielsen kl 14, den tar ca 15 min (humanistisk), men vi skal ha middag kl 16.00.. Dvs vi skrev CIRKA kl 16, vi regner med å sette oss til bords sånn rundt 16.30-17.00. Vi skal ha buffet og dessert, dvs ikke forrett så vi bruker nok litt mindre tid enn dere. Vi har bedt kaffegjestene til kl 20.00. Skal dere langt avsted for å fotograferes? Vi skal fotograferes på det stedet vi har vielsen, så vi slipper å bruke tid på å komme oss dit. Lykke til :) Anonym poster: ff1d47775104af892d465a0875ea3fcb Som gjest hadde jeg ikke satt særlig pris på ca. klokkelsett for middag. Særlig ikke når du skriver at det blir mer 30 min til 1 time etter cirka klokkelsettet i innbydelsene. Værste jeg vet er langt over forsinket mat... Snakker ikke om 10 - 15 min men en hel time er skikkelig irriterende. Anonym poster: 5c7e69d14518317f54736c5dc6183bf9 3
Gjest lisha Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 vi skal ta bildene i området som er rundt kirka tenker jeg, der er mange fine motiver lokalet er 15,min unna kirka. ja, har selv kommet som kaffegjest og måtte ha ventet, litt småkjedlig, men samtidig fullt forståelig! taler kan bli lengre enn tenkt, man koser seg med maten og spiser rolig. men syns det er viktig at kaffegjestene evt slipper å vente lenge!
Gjest Adriane Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Fotografen vi skal ha, sier at til "portrettfotoene" bør man sette av 2 timer. Dette for å ha litt ekstra tid for å kunne variere litt hvor man tar bilder, litt rom for spontanitet og lek, og å slippe å stresse med bildene. Kanskje bruker man kortere tid, men det er bedre å sette av litt for mye tid til fotograferingen, enn litt for lite. Det er også bedre om dere kommer tidligere til selskapslokalet enn forventet, enn at dere blir forsinket og gjestene blir utålmodige Så, litt an på hvor langt det er til selskapslokalet fra der dere tar bildene, så kan 17.30 være litt tidlig. Det gir iallfall ikke rom for uforutsette forsinkelser. Jeg tror jeg ville satset på middag kl 18 om jeg var deg. Hvor lang tid middagen tar, kommer jo an på flere ting. Men snakk med de som skal servere middagen, og hør med de sånn ca hvor lang tid de bruker. Antar du kjenner gjestene dine ganske godt, og vet sånn ca hvor mange som kan finne på å holde tale/skrive sang. Så regner du ut sånn ca hvor lang tid det blir totalt, legger på minst en halvtime for uforutsette ting, og så har du klokkeslettet du kan gi til kaffegjestene Som en annen over her skrev, er det utrolig viktig at middagen er ferdig før kaffegjestene kommer. Og skulle den mot formodning ikke være det, er det iallfall viktig at kaffegjestene får en god mottakelse av de som jobber der. De må også gjerne få servert noe å drikke på (velkomstdrink), og noe frukt/snacks de kan kose seg med mens de venter. Etter min mening bør det også være brudeparet som kommer først ut fra middagssalen dersom kaffegjestene venter, slik at brudeparet kan gå til kaffegjestene og ønske de velkommen. 1
CathFoto Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Snakk med fotografen og spør hvor mye tid dere skal bruke og om han/hun har sett på steder til fotografering. Jeg har gjort bryllupsfoto på 25 min når brudeparet har hatt dårlig tid, men foretrekker 1-1,5 time eller lengre om man skal mange forskjellige steder. Kirketrappgreier tar ofte 15-25 min.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg synes faktisk ikke at det er akseptabelt at kaffegjestene må vente noe i det hele tatt. Greit å planlegge litt ut fra at det KAN skje, men man bør ta alle forholdsregler for at det ikke skal skje. Som kaffegjest er man allerede litt "annenrangs" (jeg mener ikke det negativt nødvendigvis, alle skjønner at man som brudepar sjeldent kan invitere absolutt alle man vil. Men faktum ER at man har blirr nedprioritrert). Jeg synes faktisk det er på grensa til respektløst å la dem vente mens de "viktigste" gjestene kan ksoe seg ferdig. Det bidrar også til skillet mellom de gjestene som har vært med på bryllupet, og de som kun er til kaffe (det er mange tråder om kaffegjester her inne, og det er noe mange opplever). Vi vurderer å ha kaffegjester, men da har vi tenkt å ha en tidlig middag - eventuelt får vi ta bildene før vielsen for å få det til. Vi har veldig lyst til å ta imot kaffegjestene personlig med et glass champagne - vi setter såpass stor pris på at de kommer at et tomt rom og venting ikke er det første de skal møte. Anonym poster: 1dae2828a92fbe9bb9c766d9b4e3c0b8 3
Gjest Doh Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Vi hadde vielse klokken ett, ba folk til klokka fire og hadde middag klokken fem. Vi måtte faktisk stoppe innom en bensinstasjon og vente på at gjestene skulle komme slik at vi kom sist. Vi hadde ca 15 min mellom kirken og lokale, stedet vi fotograferte var fem min unna kirken. Ville kanskje ventet med kaffegjestene til kl 21, bare sånn i tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå