Gjest IdaGa Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Når har jeg lest alt av informasjon om sølvkre som finnes på nettet, og det står så mye forskjellig. Jeg klarte å søle vann under dørterskelen på badet i august og nå har jeg fått sølvkre på badet. De bor under dørterskelen og hittil har jeg lyset på badet hele døgnet, og om dagen står en varmeovn og blåser varm luft. Jeg leste på nettet at sølvkre liker varme steder, så en varmluftsovn er kanskje ikke det rette? Står også at insektsspray er "siste utvei." Noen som har klart å bli kvitt disse dyrene? Burde jeg slå opp dørterskelen?Kan jeg tørke de ut ved å bare ha på badevifte og lys?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Insektspray fungerer som bare det. Raid har flere typer for ulike insekter, inkludert sølvkre vil jeg tro. Anonym poster: f1bbbb1d7c074e940cf96de0ba1a1b3a
Sugerøret Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3385:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:59132::1:5570:9:::0:0
Gjest IdaGa Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Ja, blir insektspray neste. Har leste fhi-artikkelen, kårki. Stod lite nytt der. Lufter på badet og har skrudd opp varmekablene men det hjelper ikke. Noen andre tips?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Ikke se bort i fra at de plutselig forsvinner fra badet og havner andre steder som soverommet, gangen og andre steder rundt badet. Ble aldri kvitt de jeg hadde der jeg bodde tidligere, så var det en veldig fuktig kjellerleilighet også. Æsj! De er virkelig ekle når de blir litt større og åler seg bortover når man løfter på en sko eller et plagg som har ligget på gulvet. Anonym poster: fc4b8250537d813d539f1b493380bd94
Gjest IdaGa Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Ikke se bort i fra at de plutselig forsvinner fra badet og havner andre steder som soverommet, gangen og andre steder rundt badet. Ble aldri kvitt de jeg hadde der jeg bodde tidligere, så var det en veldig fuktig kjellerleilighet også. Æsj! De er virkelig ekle når de blir litt større og åler seg bortover når man løfter på en sko eller et plagg som har ligget på gulvet. Anonym poster: fc4b8250537d813d539f1b493380bd94 det var betryggende å høre står at de blir voksne og kjønnsmodene etter 6 mnd, så må bli kvitt dem før den tid!
Gjest IdaGa Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Har ikke vinduer på badet, men har skrudd på lyset (og da er automatisk badeviften på) døgnet rundt. I tillegg har jeg satt en liten vifteovn som blåser luft. Hjelper det å ha vinduer i leiligheten oppe for å lufte litt her? Og bør viften på badet blåse varm eller kald luft? Har tidligere hatt den på varmluft, men leste at sølvkre trives godt i temperatur rundt 25-30 grader, så nå blåser viften bare romtemperert luft. Er livredd for å få disse inn på soverommet og gangen da disse rommene ligger vegg-i-vegg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Har ikke vinduer på badet, men har skrudd på lyset (og da er automatisk badeviften på) døgnet rundt. I tillegg har jeg satt en liten vifteovn som blåser luft. Hjelper det å ha vinduer i leiligheten oppe for å lufte litt her? Og bør viften på badet blåse varm eller kald luft? Har tidligere hatt den på varmluft, men leste at sølvkre trives godt i temperatur rundt 25-30 grader, så nå blåser viften bare romtemperert luft. Er livredd for å få disse inn på soverommet og gangen da disse rommene ligger vegg-i-vegg. Høres ut som om du har arvet min leilighet Mitt beste tips er å kjøpe luftavfuker, da disse satans småtassene liker det fuktig. Får du fjernet fukten så vil også sølvkrene dø ut. Du kan også prøve å få ned fuktigheten ved å lufte men det blir vanskelig når du har et bad uten vinduer, og du sikkert dusjer ofte. Som du sier vil også hyppig lufting gjøre susen, men over lengre tid, god varme i varmekablene/varmluftsovn, samt å få ut fuktigheten fort ut av rommet. Jeg synes ikke badeviften funket i det hele tatt for å fjerne fuktigheten. Prøv også å tette igjen små sprekker som disse luringene løper og gjemmer seg i. Håper du får dem bort, har selv erfart hvor irriterende dette er. Anonym poster: fc4b8250537d813d539f1b493380bd94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå