Gjest lisha Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Sitter å prøver å formulere invitasjonene.. Til de som skal i kirken, og til middag: Kjære... Vi gifter oss i ...... kirke lørdag 22.06.2013, kl14 Etter vielsen er det middag og kaffe kl ... Lokalet for dagen er ......... Det blir servert vin/ øl til middagen, med påfølgende kaffe avec Ønskes det å nyte mer alkohol utover kvelden, er det fritt for å ta med seg medbragt Antrekk: Pent Håper du/ dere har muligheten til å feire dagen sammen med oss! Beste hilsen .... ..... s.u innen .... på tlf: ... Ser denne invitasjonen grei ut? Noe som mangler? Men så lurer jeg på hvordan jeg skal formulere invitasjonen til de som kommer til kaffe og kaker og blir med på bryllupsfesten videre.. Noen som har forslag?
Gjest Bell Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Dette ser fint ut synes jeg, men sleng gjerne på et bittelite hint av noe personlig også slik at invitasjonen virker som den er skrevet av nettopp dere! Har du en mailadresse e.l. der gjestene kan stille spørsmål som veidireksjoner, ønskelister, forslag til overnatting osv så ville jeg ført på den Eller vil du kanskje ha alle henvendelser på tlf? Jeg ville uansett skrevet det nederst at : Spørsmål og henvendelser tas på : ...
Gjest lisha Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Det var lurt personlig blir den nok, har tenkt å lage alle selv for hånd med scrapping blir som et kort med forside, dobbelside inni og en bakside - kanskje jeg kan bruke baksiden til en slik infoside?
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville skrevet "adresse for dagen" og ikke "lokale" og så ville jeg skrevet noe om "og i den anledning ønsker vi å invitere ______ (navn) til" men ellers ser det veldig greit ut
Amens Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Det er vel strengt tatt ingen kleskode som heter "pent"? Mener å huske at det er galla, mørk dress, dress og sommerlig. De fleste som skriver "pent" mener som regel mørk dress eller dress. Ellers så synes jeg det er en fin og informativ tekst, men kanskje litt upersonlig?
Gjest lisha Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Det er vel strengt tatt ingen kleskode som heter "pent"? Mener å huske at det er galla, mørk dress, dress og sommerlig. De fleste som skriver "pent" mener som regel mørk dress eller dress. Ellers så synes jeg det er en fin og informativ tekst, men kanskje litt upersonlig? Er det bedre å skrive Antrekk: Dress og kjole? (vil jo ikke bestemme hva gjestene føler de må ha på seg, annet enn at de skal være litt pyntet?) Hvordan ville du ha laget den mer personlig da?
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Amens har forsåvidt rett. Dessuten er det sånn at man aldri skriver kvinneantrekket, man skriver fex "mørk dress" og da vet damene hva det betyr http://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode
Amens Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Er det bedre å skrive Antrekk: Dress og kjole? (vil jo ikke bestemme hva gjestene føler de må ha på seg, annet enn at de skal være litt pyntet?) Hvordan ville du ha laget den mer personlig da? Er vanskelig å si hvordan teksten burde være siden jeg ikke kjenner dere, men så lenge dere har all nødvendig informasjon og teksten er posetivt ladet så er vel det strengt tatt nok. Jeg pleier ofte å skrive tekster ganske rett frem først også spriter jeg gjerne opp språket litt etterhvert.
Portvinpiken Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg mener at det må være lov å lage en litt egen vri på kleskoden for å forklare godt nok. Vi skrev for eksempel kleskode mørk dress og kjole kort/lang. Dette fordi vi ikke ville at mennene nødvendigvis må skaffe seg smoking hvis de ikke hadde, og fordi vi visste at flere av de kvinnlige gjestene ønsket å ha på lange kjoler. Noe jeg synes er veldig hyggelig og ei heller veldig merkelig med mørke dresser og lange kjoler (det kan man jo ha i andre selskaper, så hvorfor ikke bryllup:-)
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Det er iallefall veldig vanlig å skrive "pent antrekk" i invitasjoner, men hvis man vil være helt korrekt skal man følge de vanlige kodene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå