AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Ja, vi skulle hatt en slik guide her. Hvordan får man mange pluss på innleggene sine? Jeg ser noen får over 20 pluss, mens de fleste får bare 1-4. Oftest så er det de korte innleggene som får mest, men har sett noen lange også da med over 100 pluss. Hva bør man skrive for å være sikret mest pluss? Og hva må man skrive for å mest sansynlig ikke få pluss? Nå høres det sikkert ut som jeg er veldig opptatt av pluss så må bare si, ja det er jeg. Er man avhengig av KG så er pluss det aller viktigste. Pluss på KG, det blir som pengene, huset, det pene ansiktet, jobben og suksessen i det virkelig liv. Selv så er jeg en av de som er nederst på rangstigen med mine 4 pluss på det meste. Kanskje vi skulle hatt en mensaklubb (altså forumgruppe) på KG, men bare med pluss i stedenfor IQ? De med 50 pluss eller mer får adgang. Anonym poster: 47b959246399ff11f999d6901b91dc04 9
Noir Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg plusser hvis det er innlegg som er godt skrevet og med gode poeng i en diskusjon. Om det er veldig kort, men fortsatt har noe bra å si, eller om det er langt og veldig reflektert, plusser begge deler. Men som regel plusser jeg når jeg er helt/delvis enig. Plusser altså ikke om jeg er helt uenig, selv om det er skrevet av en som fremstår som oppegående og vet å argumentere for seg... Eller så kan jeg plusse om det er noe som er morsomt, ironisk, lærerikt, et godt råd etc. 2
andy capp Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Som Noir skriver, det bør være velskrevet, og det inkluderer også en viss grad av rettskrivning (selv om det kanskje ikke er politisk korrekt å skrive akkurat det). I tillegg må det ha et budskap som kommer godt frem, gjerne med litt humor eller ironi. Er det kristisk mot f.eks. TS, må kritikken være saklig og ikke inneholde personangrep. I tillegg må jeg som regel være enig, eller i det minste ikke totalt uenig, i innholdet i innlegget. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Herregud, skjerp deg. Skriver anonymt fordi jeg ikke er pluss-hore. Anonym poster: df7e7b2b98f36aaaa2d48845340a9903 5
FrøkenStrøken Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Merker at kritikk ofte får mange pluss, særlig hvis det er korte, sarkastiske slengbemerkninger. Kanskje ikke en taktikk man ønsker å begynne med, men? Endret 9. oktober 2012 av FrøkenStrøken
Gjest Disguise Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Innlegget er på første side. Om tråden blir 15 sider lang så er det ingen som leser innlegget ditt på side 7. Ikke for langt med mindre det er veldig godt skrevet Noe mange kan være enig i Gjerne med litt humor du vet folk har eller kjenner seg igjen i. 1
Gjest Ratata Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Merker at kritikk ofte får mange pluss, særlig hvis det er korte, sarkastiske slengbemerkninger. Kanskje ikke en taktikk man ønsker å begynne med, men? Enig i den. Og så kan man gjerne slenge på den smileyen som ruller med øynene.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Gå inn på fotballfruetråden og skriv hvor stygg hun er i dagens outfit. Der har du 20 pluss minimum. Anonym poster: 287fee99da84054381d7c90b3ae15aef 1
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Vet du ikke det? Man må kooosemooose, da renner plussene inn.
Dolce Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Nå høres det sikkert ut som jeg er veldig opptatt av pluss så må bare si, ja det er jeg. Anonym poster: 47b959246399ff11f999d6901b91dc04 Da er jo veldig lite lurt å operere som Anonym Bruker... ? Regel numero uno for å få pluss er vel å skrive innlegget fra nick'et ditt??? Hilsen fra plusshora* Dolce (*Rundt 3 ganger så mye pluss som innlegg. Men det vet jeg bare fordi jeg ble nysgjerrig og sjekket på profilen min nå) 1
Gjest Darthoven Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Korte, konsise setninger. Gjerne raddikale, sinte eller smått humoristiske. Litt som på Dagbladet, VG og Aftenposten. Eventuelt kan du bare svare; "Breivik hadde rett" til alt, og du vil garantert få 20-30 plusser på det.
Gjest Raindrops Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 For eksempel: Svar raskt i en tråd der du har muligheten til å drite ut TS før noen andre rekker å gjøre det. Øv deg på one liners som er frekke nok til at folk plusser, men ikke så frekke og usaklige at de blir slettet. Begynn å krangle med noen som du vet pleier å være usaklig, i en engasjerende men poengløs debatt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 For eksempel: Svar raskt i en tråd der du har muligheten til å drite ut TS før noen andre rekker å gjøre det. Øv deg på one liners som er frekke nok til at folk plusser, men ikke så frekke og usaklige at de blir slettet. Begynn å krangle med noen som du vet pleier å være usaklig, i en engasjerende men poengløs debatt. Jeg mistenker et par brukere for å ha øvd seg på nettopp slike one linere, jeg tipper de har en notisblokk med slående one liners for ulike anledninger. Anonym poster: 05a464f4a28abdcf3cc29d309870d0b7
Larsern Skrevet 10. oktober 2012 #15 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Ja, vi skulle hatt en slik guide her. Hvordan får man mange pluss på innleggene sine? Jeg ser noen får over 20 pluss, mens de fleste får bare 1-4. Oftest så er det de korte innleggene som får mest, men har sett noen lange også da med over 100 pluss. Hva bør man skrive for å være sikret mest pluss? Og hva må man skrive for å mest sansynlig ikke få pluss? Nå høres det sikkert ut som jeg er veldig opptatt av pluss så må bare si, ja det er jeg. Er man avhengig av KG så er pluss det aller viktigste. Pluss på KG, det blir som pengene, huset, det pene ansiktet, jobben og suksessen i det virkelig liv. Selv så er jeg en av de som er nederst på rangstigen med mine 4 pluss på det meste. Kanskje vi skulle hatt en mensaklubb (altså forumgruppe) på KG, men bare med pluss i stedenfor IQ? De med 50 pluss eller mer får adgang. Anonym poster: 47b959246399ff11f999d6901b91dc04 Det viktigste er å være tidlig ute og få inn en frekk kommentar før noen andre rekker å skrive noe saklig før deg. Drit i det som handler om å skrive velskrevet eller artikulert, det viktigste her å få inn en one-liner, noe lengre enn det så gidder ikke folk å lese. Ofte må du legge litt godvilje til for å misforstå trådstarter eller aller helst få det til å fremstå som at det er trådstarter selv som er teit fordi at h*n ikke har klart å formulere temaet grundig nok til at du liksom skal forstå hva h*n 'virkelig' mener. Eventuelt kan du skrive bra og komme med gode innspill i litt mer seriøse diskusjoner (glem aktuelle saker og generell debatt), men det krever litt mer tid, og dessuten så er ikke lesegruppen like stor for disse trådene. Endret 10. oktober 2012 av Larsern 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå