Gå til innhold

Hva kunne du ha brukt 25 000 kr på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikket gjennom "Sambo er sur fordi jeg vil kjøpe en dyr veske" tråden, og da slo det meg hvor forskjellige vi er når det kommer til pengebruk. Det er mange som syns det er galskap, og tilogmed sykt, å bruke så mye penger på en veske, men de har sikkert noe de kunne ha brukt mye penger på og.;)

Så da lurer jeg rett og slett på hva dere kunne brukt mye penger på om dere hadde hatt muligheten til det?

Selv tror jeg at jeg kunne ha brukt en sånn sum på en reise, kjøpe hest eller et veldig fint og praktisk møbel av noe slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt på ferie i Australia for pengene. :)

Skrevet (endret)

Piano

:)

EDIT: Eller en bunad faktisk! Kom på det nå :fnise:

Endret av Nikee
Skrevet

Hestejente, så jeg går ut fra at både hest og hestehenger fort kunne komme opp i den summen (og mye mer også, for den del).

Det er jo mange ting som (ofte) koster mer enn 25 000, som f.eks. bil, førerkort osv, men hvis vi tenker mer "matrielle goder" ting som ikke man må/bør prioritere, neeei, da vet jeg ikke altså. Kun hest tror jeg, for min del :)

Anonym poster: 6a485796db055c52a958ea8c15543bf9

Gjest Loverdose
Skrevet

Fikset på puppene mine tror jeg. :gjeiper:

• Liker 3
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

Hund, kosmetiske operasjoner (og bil og førerkort)

Endret av Uanonymbruker
Skrevet

Betale ned på lån, få huset malt av profesjonelle, eller gi bort til et godt formål (har ikke lest tråden, men som du sikkert skjønner synes jeg også det er galskap å bruke 25 000 på en veske eller annen "dings"...).

Vi får ingen ferie for 25 000, ellers ville det også kommet med på listen.

Gjest barista
Skrevet

Hadde jeg hatt 25.000 kr hadde de nok blitt spart.

Men, dersom jeg skulle brukt 25.000 kr, så ville de blitt brukt på reise, oppdatert studentgarderoben min, nytt treningstøy, sko, litt nytt til leiligheten (f.eks. noe annet enn fire gaffler/kniver/skjeer fra nille).

• Liker 1
Gjest Kjærleik
Skrevet

Som barista skriver, hadde jeg også sannsynligvis spart de 25.000 kronene.

Dersom jeg måtte ha brukt de, ville de blitt brukt på å dekke et års treningsabonnement, en reise helt for meg selv, oppdatert garderoben (student) -og en weekendtur med to av mine nærmeste venninner.

Skrevet

Jeg kunne brukt en slik sum på kun én ting utenom som innskudd til bolig, og det er instrument. Instrumentet jeg har koster vel egentli bortimot 40.000, men jeg kjøpte det pent brukt for 17.000 og hadde det hos instrumentoverhaler til 3.000 kr. Så da brukte jeg 20.000, da.

Gjest blah blah
Skrevet

Jeg hadde betalt ned en del av gjelden min, også ville jeg kanskje kjøpt meg en ny ytterjakke da jeg ikke har noen varm jakke til vinteren

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mer enn dette på sparekontoen, men har ikke planer om å bruke det. Jeg sparte de for å få råd til leilighet, men viste seg at jeg ikke trengte dem likevel. Føler ikke at jeg MÅ bruke dem heller, men måtte jeg det så ville jeg brukt de på:

- Resten av førerkortet

- Egenkapital til bil

- Hund

Anonym poster: 8808b89221ceeee5666af08f0ac9cbbd

Skrevet

Jeg kunne lett brukt 25k på en hest, en bil, TV, høyttalere (ev. utstyr til bilde/AV), møbler (eks. sofa), diverse klær/sko (flere plagg - ikke 25k på ett plagg), reise, diamantring.

Tror jeg.

Skrevet

Ville reiste for dem eller spart dem litt til.

Skrevet

Jeg kunne brukt en slik sum på kun én ting utenom som innskudd til bolig, og det er instrument.

Ja, det glemte jeg. Instrumenter må også med på lista over ting jeg synes det er kurant å bruke mye penger på. Eldstebarnet måtte ha ny cello nå rett før sommeren. Og der gikk siste slant av feriepengene... :ler:

Skrevet

Jeg kikket gjennom "Sambo er sur fordi jeg vil kjøpe en dyr veske" tråden, og da slo det meg hvor forskjellige vi er når det kommer til pengebruk. Det er mange som syns det er galskap, og tilogmed sykt, å bruke så mye penger på en veske, men de har sikkert noe de kunne ha brukt mye penger på og. ;)

Så da lurer jeg rett og slett på hva dere kunne brukt mye penger på om dere hadde hatt muligheten til det?

Selv tror jeg at jeg kunne ha brukt en sånn sum på en reise, kjøpe hest eller et veldig fint og praktisk møbel av noe slag.

Da det aller meste av dette beløpet dekker det jeg har på kredittkortet, hadde jeg først betalt pengene tilbake dit. Deretter hadde jeg brukt resten på flytur hjem for å besøke slekta.

Anonym poster: 4b8fd532a356c5792bd8b33ea065fb16

Skrevet

Reise, absolutt! Har faktisk brukt mye mer enn det der på en reise, har ingen problemer med å bruke mye penger på det. Hadde aldri kjøpt veske til 25 000kr.

Skrevet (endret)

25000 er ikke så mye penger å bruke , så jeg hadde gitt 10 000 til hver av ungene og satt resten inn på " julekontoen" min og sikra en god jul økonomisk sett :)

Altså ; jeg trenger mye rart jeg , møbler og sånn . Men det er mye nyttigere og bedre for meg selv og hjelpe ungene ( voksne ) litt :)

Endret av Gagaen
Gjest Disguise
Skrevet

Akkurat nå hadde de nok bare blitt liggende på konto, men i fremtiden hadde jeg sikkert brukt det på å oppgradere PCen mest sannsynlig. Men selv da hadde ikke hele summen blitt brukt.

Skrevet

Ja, faen, jeg glemte PC'en! Jeg kunne også lett ha brukt 25k på ny gaming-maskin. :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...