Vulpes Skrevet 10. oktober 2012 #21 Skrevet 10. oktober 2012 Det går mye i... Leverpostei Skinke/hamburgerrygg Makrell i tomat Gulost Tunfisk blandet med litt rømme e.l. Men det jeg kanskje er mest glad i er... Leverpostei Brunost og syltetøy sammen Gulost og servelat eller salami sammen Blåmuggost Røkelaks PS: Pleier å slenge på diverse grønt på påleggstyper hvor det passer seg.
Nebula Skrevet 10. oktober 2012 #22 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er grise_kjedelig når det kommer til brødmat og pålegg.Kort fortalt; wasa havre knekkebrød med norvegia sammen med en diger kopp friele frokost kaffe.
FruLuna Skrevet 10. oktober 2012 #24 Skrevet 10. oktober 2012 Kokt skinke av den litt mer eksklusive typen (den som ikke er så "glatt" som vanlig kokt skinke, men den vanlige er god den også) Spekeskinke, serrano, parma o.l. Fenalår Salami og gulost sammen Lun leverpostei med sprøstekt bacon på Tunfisksalat (hjemmelaget) Eggerøre og røkelaks eller gravlaks
noisy Skrevet 10. oktober 2012 #25 Skrevet 10. oktober 2012 Nugatti. Kunne godt spist det til alle måltider, hver dag, året rundt. ...men siden jeg er et voksent, fornuftig menneske, blir det dette i stedet: Hvitost, kalkunpålegg eller skinke, lettmajones og et salatblad Makrell i tomat Italiensk salat Bringebærsyltetøy Reker og majones (helst på loff, mmmm)
Kvist Skrevet 10. oktober 2012 #26 Skrevet 10. oktober 2012 Røkelaks og eggerøre Spekeskinke Grov og gjerne varm leverpostei med stekt sopp, sprø bacon og frisk agurk på toppen Philadelphiaost med tynt lag aprikossyltetøy oppå Nøkkelost, spesiellt på fersk loff
AnnaKarenina Skrevet 10. oktober 2012 #27 Skrevet 10. oktober 2012 Grovt, ristet brød med smør og gaffelbiter eller ansjos. Bløtkokt egg ved siden av. Peanøttsmør og bitter appelsinmarmelade. Blåmuggost (av det skikkelig hissige slaget) med fikenmarmelade. Kaviar, Port Salut og agurk. Leverpostei og syltede rødbeter. Roastbiff, majones, rødløk og sylteagurk. Fiskepudding (hjemmelaget) i skiver med rødløk, majones og sylteagurk. Elgpølse i tynne skiver, men tett-i-tett på brødskiven. Smør under, ingenting over. Jeg liker å spise brødskiver med kniv og gaffel.
Anglofil Skrevet 10. oktober 2012 #30 Skrevet 10. oktober 2012 På ostebriks liker jeg aller best servelat. På knekkebrød foretrekker jeg makrell i tomat, leverpostei eller salami. På ferske loffskiver vil jeg helst ha Nugatti. Mvh Yvonne
-Fisken- Skrevet 10. oktober 2012 #31 Skrevet 10. oktober 2012 - Kremost/sennep/pesto (type snøfrisk, philadelphia eller Tine), ruccola, skinke, brie, agurk og paprika. - Avokado, salt og pepper, ost og paprika (eller skinke/spekeskinke med agurk) - Avokado, salt og pepper, skinke/spekeskinke og agurk - Blåmuggost, spekeskinke og agurk - Brunost og syltetøy - Makrell i tomat med agurk - Leverostei (helst den nye ovsbakte kyllingposteien) med/uten majones, agurk og rødløk - Hjemmelaget eggesalat med tomat - Kremost, ruccola, røkelaks og agurk - Diverse hjemmelagde bønneposteier med tomat - Majones, varmtrøkt laks og agurk - Majones, reker, sitron, dill, agurk og rødløk
-Fisken- Skrevet 10. oktober 2012 #32 Skrevet 10. oktober 2012 - Kremost/sennep/pesto (type snøfrisk, philadelphia eller Tine), ruccola, skinke, brie, agurk og paprika. - Avokado, salt og pepper, ost og paprika (eller skinke/spekeskinke med agurk) - Avokado, salt og pepper, skinke/spekeskinke og agurk - Blåmuggost, spekeskinke og agurk - Brunost og syltetøy - Makrell i tomat med agurk - Leverostei (helst den nye ovsbakte kyllingposteien) med/uten majones, agurk og rødløk - Hjemmelaget eggesalat med tomat - Kremost, ruccola, røkelaks og agurk - Diverse hjemmelagde bønneposteier med tomat - Majones, varmtrøkt laks og agurk - Majones, reker, sitron, dill, agurk og rødløk Og når jeg er syk, er det ingenting som loff med smør/syltetøy og banan.
TheSgirl Skrevet 15. oktober 2012 #33 Skrevet 15. oktober 2012 Røkt krydret kalkunfilet med majones og agurk.. Mmmmm Og skinke med majones under og sennep på toppen.
Miss_Sunshine* Skrevet 19. november 2012 #34 Skrevet 19. november 2012 (endret) Kommer veldig an på underlaget! Nystekt brød: brunost og jordbærsyltetøy eller smør, leverpostei, rødbeter og majones Vanlig brød: Smør, spekeskinke og soltørkede tomater eller smør og rødvinspølse eller smør, makrell i tomat og majones. Loff: Røkelaks med eggerøre eller smør, reker og sitronmajones eller smør, spekeskinke og hjemmelaget eggesalat. Grove knekkebrød: tynt lag med smør og salatkylling. Lyse knekkebrød: Nugatti, eller gomme, eller smør skinkeost og hvitost. Halvgrove rundstykker: smør og dansk cheddarost eller tomatost med druer Ristet brød: hapå Endret 19. november 2012 av Miss_Sunshine*
Tullebull Skrevet 19. november 2012 #35 Skrevet 19. november 2012 Sennep og fårepølse Reker, majones og sitron. Ost, paprika, tomat Eeller makrell i tomat
lillemeg90 Skrevet 19. november 2012 #36 Skrevet 19. november 2012 Noe som er overaskende godt er potetsalat og røkt skinkepålegg på
AnonymBruker Skrevet 19. november 2012 #37 Skrevet 19. november 2012 Brunost og syltetøy er en slager til søndagsfrokost hos meg! Fiskepudding og reker Graddost (med svensk a med prikker ) og mandarin Anonym poster: d236c8f08851422ae5a04537505ec914
Brunhilde Skrevet 19. november 2012 #38 Skrevet 19. november 2012 Jeg har bare en absolutt favoritt og det er solbærsyltetøy. Blir aldri lei av det. Ellers liker jeg det meste, med unntak av sjokade, nugatti, prim og nøkkelost.
Rubies_ Skrevet 19. november 2012 #39 Skrevet 19. november 2012 Mine favorittpålegg er: - Kalkunskinke i alle varianter nesten, den eneste jeg ikke liker er kalkunkorv - Spesial salami - Røkt ørret eller laks - Mammas kjøttrull - Hjemmelaget syltetøy med sukrin - Har alltid på grønnsaker, kan f.eks. være agurk, paprika, vårløk, salatblader - Hvis jeg skal være skikkelig usunn kan jeg finne på å spise melkesjokoladenugatti og aprikos-kremost, hahaha, uff
Sophia. Skrevet 19. november 2012 #40 Skrevet 19. november 2012 Brunost (med smør) og roastbeef med majones er mine favoritter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå