Amens Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Har ett http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/P6T_Deluxe/ hovedkort og trenger ny RAM. Hva skal jeg kjøpe? Jeg går litt vill i jungelen av forskjellige produkter. Jeg gamer en del og bruker photoshop.
Gjest Høymann Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Alt av DDR3 vil passe. Du sier at du trenger ny RAM. Da lurer jeg på hvorfor? Er det for lite der nå? RAM brikkene er så og si det siste man bytter ut i en pc om man ikke overclocker. 90% av spill trenger ikke mer enn 2-4GB RAM, photoshop derimot trenger noe mer. Det som også er lurt er å si hva du har i pcen nå. For om man putter i 2 forskjellige leverandører eller serier RAM brikker kan du få endel "blå skjermer" fordi de kjører på forskjellige frekvenser/timing. Disse brikkene her og her er beregnet for vanlige folk i gata som ikke overclocker pcen. Jeg vet ikke hvor mye du jobber med photoshop, men om det er bare hobby bruk så holder 6GB i massevis. Endret 9. oktober 2012 av Høymann
Gjest Mog Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Vel, synes å huske at det er lurt å ha RAM med samme frekvenshastighet som de eksisterende du allerede har. Dette bruker å stå på minnebrikkene, og i tillegg så spørs det om du også bør ha "like sett" med minne også. Altså 2 eller 4 brikker ++. Ikke 3 eller 5 minnebrikker...
kattepus89 Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Vil anbefale å bytte RAM uansett jeg. Man merker forskjell på ytelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå