Gjest Spiser lite Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Hei... Jeg har ett lite "problem" med at jeg spiser 1 eller ingen ganger om dagen.. Jeg er rett og slett ikke sulten i det hele tatt.. Å jeg klarer ikke å spise når jeg ikke er sulten...Samboeren min er veldig bekymret for dette, han er redd for at jeg skal begynne å besvime å lignende... Var til legen for en stund siden(ikke om dette) for å ta noen blodprøver, å da fikk jeg vite at jeg hadde mangel på Jern og vitaminer i blodet, fikk da noen tabletter(TrioBe)... Har ikke spist normalt siden slutten av 8'ende klasse, som er nå 3år siden... Men det er først det siste året jeg har spist 1 eller ingen ganger om dagen... Å når jeg spiser (den ene gangen) så blir jeg skikklig kvalm... Har prøvvd å spise flere ganger men jeg klarer det ikke....
Thomasine Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Dette her bør du spørre en lege om! Det er helt klart at du sliter med et eller annet, og hvis det har pågått mer eller mindre siden 8.klasse er det rart ingen har reagert... :o Kom deg til lege, og lykke til!! :)
Gjest Madam Felle Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Sier meg enig med Thomasine her. Kom deg til lege, for du behøver hjelp.
Gjest Myumi Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Dette her er en sykdom, du må være usedvanlig treg som ikke har gått til lege med dette problemet før. Finner det vanskelig å tro at man kan gå i 3 år med så lavt matinntak uten at ens fyskiske/psykiske tilstand forverres så tydelig at folk rundt deg sier ifra og hjelper deg :o
Nøste Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Enig med de andre , kom deg til lege det kan være farlig å ikke spise .Noe galt må det være . lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Dette her er en sykdom, du må være usedvanlig treg som ikke har gått til lege med dette problemet før. Finner det vanskelig å tro at man kan gå i 3 år med så lavt matinntak uten at ens fyskiske/psykiske tilstand forverres så tydelig at folk rundt deg sier ifra og hjelper deg :o Folk rundt meg har sagt ifra at jeg må spise mer å de har prøvd å få i meg mer mat... De har kjøpt inn mat som de vet at jeg liker, å laget til mat som de vet at jeg liker, av og til spiser jeg det de har laget til, men det er sjeldent... Eneste jeg har lagt merke til fysisk er at jeg har blitt veldig slapp til tider å trenger mer søvn enn før...
Gjest Myumi Skrevet 26. februar 2004 #7 Skrevet 26. februar 2004 Eneste jeg har lagt merke til fysisk er at jeg har blitt veldig slapp til tider å trenger mer søvn enn før... Hvis det virkelig er sant det du skriver skulle du lidd av alvorlige mangelsykdommer. Uansett må du søke legehjelp for det du driver med er faktisk livsfarlig. Mennesker må ha mat og næring for å kunne fungere.
Timian Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Det der høres direkte farlig ut!! Har virkelig ingen lege sjekket deg for det?? Jeg vet det finnes magesykdommer som gjør at man reagerer på mye mat! Svært sjelden, og veldig plagsomt for de som må leve med det! Men er det det du har MÅ du få sjekket det hos lege og evt. begynne på diett av noe slag! Mat er jo livsviktig, jente! Dersom det er psykiske ting som gjør at du blir kvalm av å spise (type anorexi eller tilsvarende som du og dine kanskje ikke har innsett!?) må du få henvisning til psykolog fortest mulig! Tre år er lenge, men det er jo fortsatt håp om å bli bra!!!! GJØR NOE!!! Dette var skremmende å lese!
-ida- Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Si fra selv, om ingen rundt deg har gjort det så må du gjøre det. Du trenger hjelp jenta mi!!
Laina Skrevet 27. februar 2004 #10 Skrevet 27. februar 2004 Jeg har selv spist lite i perioder. (I de verste periodene har det nok hatt med psykisk helse å gjøre...) Lider ikke av noen spiseforstyrrelser, men har perioder der jeg spiser mye og perioder der jeg spiser mindre. Men aldri over 3 år!!! Hos meg er det snakk om å bli matlei i 2 mnd, kanskje. Og om man spiser lite/ingenting, er det naturlig at man blir kvalm når man endelig spiser. Magen er ikke vant til mat. Men dette høres direkte farlig ut. Hvis du ikke klarer å forandre mønsteret selv, bør du komme deg til lege fortest mulig! Jeg reagerer også på at du sier at det har vart i 3 år, fra du gikk i 8. klasse. Det vil si fra du var 13-14 år, og at du ikke er mer enn 16-17 år nå. Du er ikke myndig, men har samboer. Unnskyld meg om jeg trekker forhastede slutninger, men: bor du ikke hjemme, har samboer og har hatt disse problemene så lenge, er jeg tilbøyelig til å tro at du har andre problemer også. Enten i tillegg, eller dette spiseproblemet er en direkte årsak av andre problemer. Lege/psykolog ville nok vært til hjelp. Og ikke ødelegg livet ditt før det har begynt... :trøste:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå