AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg tenker å bruke mastercard for å betale,. og så betale regningen en gang i måneden, jeg har forstått at dette er rentefritt, men jeg må være sikker på detaljene. Det står at det er 45 dager rentefritt kreditt. Betyr dette at hvis jeg bruker nesten all kreditten, så betaler jeg inn det jeg har brukt til kontoen til mastercardet, så restarter tidstelleren? Anonym poster: befa2b10960c541d0aefbb092a8f7e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzn Skrevet 9. oktober 2012 #2 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nei, det er opptil 45 dager. F.eks, jeg får regning på kortet mitt for august den 1. September. Jeg må betale denne innen den 20. September. Dvs at varen jeg kjøpte 1. August er det rentefritt frem til 20. September. Men det er også varen jeg kjøpte 30. August. Den første varen er altså rentefri i ca 50 dager. Den andre i 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 9. oktober 2012 #3 Del Skrevet 9. oktober 2012 Nei, det er opptil 45 dager. F.eks, jeg får regning på kortet mitt for august den 1. September. Jeg må betale denne innen den 20. September. Dvs at varen jeg kjøpte 1. August er det rentefritt frem til 20. September. Men det er også varen jeg kjøpte 30. August. Den første varen er altså rentefri i ca 50 dager. Den andre i 20. Jeg tror TS spurte om noe annet. Hvis h*u betaler tilbake hele kreditten, f.eks. innen 20. september, så kan man få 45 rentefrie dager på nytt? Jeg vil tro at dette stemmer. Hva er vitsen ellers å bruke et kort i flere år, hvis man har bare 45 rentefrie dager per kort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. oktober 2012 #4 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg tror TS spurte om noe annet. Hvis h*u betaler tilbake hele kreditten, f.eks. innen 20. september, så kan man få 45 rentefrie dager på nytt? Jeg vil tro at dette stemmer. Hva er vitsen ellers å bruke et kort i flere år, hvis man har bare 45 rentefrie dager per kort? Det stemmer det. men periodene er faste, så man kan ikke betale alt og "starte på nytt" før perioden er over, som jeg oppfattet at spørsmålet til ts var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 9. oktober 2012 #5 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ja det er helt riktig. Men, som nevnt over, det er inntil 45 rentefrie dager. Du bør også undersøke om det er rentefritt når du overfører fra kredittkort til konto. Noen banker opererer med at når du overfører fra kredittkort til konto, så løper renter fra dagens dato! OBS OBS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå