dilletante Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har lyst til å strikke noe a la denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=34&lang=no til en 5-årig jente jeg kjenner. Helst i Alpaca som i oppskriften Er det noen flinke folk her som kan hjelpe meg å tilpasse oppskriften til en str som kan passe jenta, eller gi meg link til noe liknende?
Gjest inox Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Hei, jeg er ganske sikker på at jeg har strikka en liknende hals til ei jente på den alderen en gang, må bare tenke meg litt om på hvor jeg hadde oppskrifta fra...... Kjenner du til hverdags fra du store alpakka? Det er halvt om halvt med merino og alpakka, så det er mykere enn ull og spenstigere enn alpakka - mitt nye yndlingsgarn jeg ville valgt det til en hals framfor ren alpakka, som lett blir slaskete i bruk, især til en hals
Bex Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Hva med å strikke med enkel tråd og på pinne 2,5?? (er vel det som anbefales til drops alpakka?). Og så bruke mønsteret som det er, kan det funke, tror du?? Jeg har strikket masse fint i det garnet, og alt har holdt seg fint. Men er veldig forsiktig når jeg vasker, da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå