AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Etter flere år med kviseplager har jeg endelig bestemt meg for å få en perfekt hud. Helt siden jeg var 14 år har jeg vært plaget av uren hud, og i 15/16-årsalderen var det såpass ille at det gikk ut over min sosiale omgang med andre mennesker. Jeg har prøvd en del produkter, men aldri gått skikkelig inn for det. Nå føler jeg tiden er inne for å gjøre nettopp det. Litt informasjon: *Kostholdet mitt er bedre enn gjennomsnittet. Spiste mye usunt i ungdomsalderen, men er nå meget seriøst i kostholdet og drikker f. eks sjelden brus. Trener også en god del. * Medisin: Tetracylin. Gått nå i 2 mnd. Har tidligere gått på en mildere dose. Fungerer ok, men merker at jeg med en gang jeg ikke tar får tilbake kvisene. Derfor vil jeg vurdere Roaccutan, noe som vil bli gjort når jeg skal til en ny omgang hos hudlege. Produkter jeg har kjøpt inn: Først vil jeg si, at ja, det er noe flaut, men jeg sminker meg. Men dette er for både mitt og andres beste. Jeg har en del arr rundt nesen, og det ser ikke helt bra ut i sollys. Jeg har vært noe useriøs med sminken tidligere, der jeg bare har brukt pensel og noe I.D Bare Minerals. Nå vil jeg gå mer seriøst til verks for å bli mer fornøyd med utseende mitt over tid. Fuktighetskrem: Har gått for denne, La Roche Possay K-krem. http://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-effeclar-k-krem-30ml-937328p Vil ta på den hver morge. Concealer: Her vil jeg prøver ut denne, Jane Iredal Zap & Hide: http://shop.janeiredale.no/Default.aspx?ID=326 Har foreløpig ikke kjøpt pensel, må vel kanskje gjøre det. Ikke akkurat tøft for en gutt å bruke concealer, men tror det vil gjøre slik at kvise/arr ikke synes så godt. Foundation/pudder (litt usikker på forskjellen på dette): Har gått for denne, J:ane Iredal Pure Pressed http://shop.janeiredale.no/Default.aspx?ID=277 Tar denne på ca hver dag om morgenen etter at jeg har tatt på fuktighetskrem og concealer. For leppene har jeg kjøpt en leppomade fra La Roche Possay. Vi får se om det fungerer. Har tidligere slitt veldig med tørre lepper, særlig når jeg er under stress. Så er spørsmålet: Er det andre produkter dere anbefaler? Er det noe jeg mangler? Takk for svar. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Har sminket mange menn til foto f.eks og bruker alltid Jane Iredale, bare vær veldig forsiktig med mengden Ellers ville jeg absolutt anbefale å rense huden. Man polerer vel ikke en skitten bil?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Har sminket mange menn til foto f.eks og bruker alltid Jane Iredale, bare vær veldig forsiktig med mengden Ellers ville jeg absolutt anbefale å rense huden. Man polerer vel ikke en skitten bil? Har sminket mange menn til foto f.eks og bruker alltid Jane Iredale, bare vær veldig forsiktig med mengden Ellers ville jeg absolutt anbefale å rense huden. Man polerer vel ikke en skitten bil? Tusen hjertelig takk for tips! Angående rensing: Hvordan mener du? Ta av alt på kvelden med vann i ansiktet? Jeg tenker å rense penselen ca en gang hver mnd med såpe. Vet at det finnes spesialsåpe for pensler, men for en fattig student må jeg prioritere litt. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, kjøpe et renseprodukt. Md formulations kan være bra, da glykolsyren er med på å fjerne sorte prikker, arr og acne. Det er kjempeviktig at du fjerner all "dritt" fra huden hver kveld. Jane iredale sminken er så og si vannfast, så du trenger noe annet for å fjerne dette. Så enten md formulations eller dermalogica tror jeg kunne være bra produkter for deg. Dermalogica er ganske billige i prisen i forhold til mengden
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, kjøpe et renseprodukt. Md formulations kan være bra, da glykolsyren er med på å fjerne sorte prikker, arr og acne. Det er kjempeviktig at du fjerner all "dritt" fra huden hver kveld. Jane iredale sminken er så og si vannfast, så du trenger noe annet for å fjerne dette. Så enten md formulations eller dermalogica tror jeg kunne være bra produkter for deg. Dermalogica er ganske billige i prisen i forhold til mengden Skjønner. Jeg fant denne: http://www.blivakker.no/product/dermalogica/dermalogica-hudpleie/hudpleie/ansikt/1/Der0068/dermalogica-dermal-clay-cleanser-250ml- Har du et billige alternativ? Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Har du prøvd å vært med hudpleier og fått behandling? Min lillebror som er 23 nå hadde skikkelig problemer med kviser, men ble helt fin når han hadde fått behandling! Anonym poster: bb638d07c482e5509ddcbe45634eb843
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Den var faktisk ikke spesielt billig, i butikken der jeg jobber koster 500ml 465 kr. De har du i evigheter. Ville heller ikke kjøpt noe fra blivakker da man ikke vet opprinnelsen til produktene. Dermal clay cleanser kan også bli litt heftig, så du kan trygt gå for essential cleansing solution. Dermalogica.no står det om alle produktene
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Har du prøvd å vært med hudpleier og fått behandling? Min lillebror som er 23 nå hadde skikkelig problemer med kviser, men ble helt fin når han hadde fått behandling! Anonym poster: bb638d07c482e5509ddcbe45634eb843 Har du prøvd å vært med hudpleier og fått behandling? Min lillebror som er 23 nå hadde skikkelig problemer med kviser, men ble helt fin når han hadde fått behandling! Anonym poster: bb638d07c482e5509ddcbe45634eb843 Jeg har vært på hudpleie ja. Fungerte fint 1 uke, men så kom kvisene igjen. Fungerte for meg ikke over tid. Kan være jeg gikk til "gal" hudpleie, men er ikke aktuelt akkurat NÅ da jeg er en fattig student. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har vært på hudpleie ja. Fungerte fint 1 uke, men så kom kvisene igjen. Fungerte for meg ikke over tid. Kan være jeg gikk til "gal" hudpleie, men er ikke aktuelt akkurat NÅ da jeg er en fattig student. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539 Du kan jo ønske deg gavekort hos hudpleier eller noen hudpleie produkter til jul
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Du kan jo ønske deg gavekort hos hudpleier eller noen hudpleie produkter til jul Det skal jeg gjøre. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Lilje:) Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Facial-Cleanser-250ml Feelunique betaler også tilbake evt moms. Har alltid bestilt derfra
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.feeluniqu...-Cleanser-250ml Feelunique betaler også tilbake evt moms. Har alltid bestilt derfra Se der ja. Den var noe billigere.Takk for hjelpen. Skal denne brukes kun om kvelden når jeg tar av all sminken? Satser på at den fungerer godt til uren/fet hud. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Puserjenta Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Har du lest bloggen til Hilde Christina?? Hun har også aknepron hud og tester ut mange produkter. Er verdt å ta en titt. www.hildechristina.com 1
Lilje:) Skrevet 9. oktober 2012 #14 Skrevet 9. oktober 2012 Se der ja. Den var noe billigere.Takk for hjelpen. Skal denne brukes kun om kvelden når jeg tar av all sminken? Satser på at den fungerer godt til uren/fet hud. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539 Den passer bra til uren og fet hud. Bare bruk en god fuktighetskrem etterpå Du burde rense både morgen og kveld. Den fjerner sminke bra synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Du burde bruke serumet fra MD også, men bruk sensitiv-variantene. Jeg brukte rens og skrubb fra MD lenge, men det store forandringen kom med serumet. Alt av hudormer er borte! Det er også viktig at huden får nok fukt, får den ikke det ble bli mer kviser fordi huden prøver å kompensere... Anonym poster: 600cc0244410e4ad1cd4adb2410504d4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Får man det man betaler for, når man kjøper Jane Iredales sminke? Jeg synes det var skrekkelige priser, men er faktisk villig til å gjøre en investering hvis dette er verdt det. Og hvor kjøper man dette billigst, feks? Det er ikke meningen å kuppe tråden, men tenkte at spm mitt også dytter litt på tråden for TS... Jeg MÅ ha sminke for å kunne være sosial, men bruker minst mulig sminke pga Loreal/Maybelline-merker som finnes på H&M, Cubus++ gir meg "vanlige" kviser i tillegg til de hormonelle kvisene jeg har. Med andre ord, jeg har blitt veldig usosial av meg pga dette, og ønsker endring i den delen av livet mitt. Jeg er også et kvisetryne som jobber med å få vekk galskapen fra huden, så dette er veldig relevant for meg. Anonym poster: 369a111b12fd432574a73fd7cab17c81
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #17 Skrevet 9. oktober 2012 Det er også viktig at huden får nok fukt, får den ikke det ble bli mer kviser fordi huden prøver å kompensere... Anonym poster: 600cc0244410e4ad1cd4adb2410504d4 Anbefaler du en fuktighetsspray? Skal denne tas på etter at jeg har tatt på sminken? Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #18 Skrevet 9. oktober 2012 Får man det man betaler for, når man kjøper Jane Iredales sminke? Jeg prøver ut dette nå, for å se hvordan det fungerer. Godt fornøyd hittil, selv om jeg kun har gått med det én dag. Det viktigste for meg er at den dekker godt, samt ikke forverrer huden min. I.D Minerals har jeg gått på tidligere, og det er vel det mest kjente merket. Ville prøve noe nytt. Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #19 Skrevet 9. oktober 2012 FUKTIGHETSSPRAY: Jeg tenker å gå for denne til kun 70 kr: http://lushnorge.no.24nb2.srv.ip.no/produkt/til-ansiktet/ansiktsvann-tonertabs/tea-tree-toner Jane Iredale anbefaler Balance Antioxidant Hydration Spray (http://shop.janeiredale.no/Default.aspx?ID=291) til 235 kr, men da jeg som nevnt er student er det noe jeg ikke kan ta meg råd til. Har allerede brukt litt for mye. Spørsmål: 1) Tror dere den vil funke like bra? 2) Skal man bruke fuktighetsspray etter at man har tatt på sminken, slik Jane Iredal vil med sin spray, eller skal man ta på den før? 3) Hvilken effekt har egentlig fuktighetsspray? Anonym poster: 11d4fe9f1f22762c6bbfa255808f7539
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. oktober 2012 #20 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Jeg har en vindunderrenser som fjernet mine kviser. Jeg hadde en del før; spesielt i pannen og rundt munnen, og selv med sminke så man "klumpene" lyse frem. Det er en rens du "gnir" i ansiktet før du skyller det vekk. Den har en kremete konsistens. Den andre er noe man tar på en bomullspad, "klapper" lett på ansiktet (er i flytende form), før du tar på en fuktighetskrem. Jeg husker ikke hva de heter akkurat nå (er ikke hjemme), men skriver her for å ha det i mine innlegg slik at jeg skal huske det når jeg kommer hjem Du betaler cirka 600 kroner til sammen, men de varer lenge og er virkelig verdt det. Jeg merket bedring allerede etter noen dager! Edit: Jeg fikk det til jul for snart 2 år siden, og jeg har fortsatt mye igjen. Brukte det i et par uker, og siden har jeg bare trengt å bruke det et par ganger. Igjen: Anbefales! Endret 9. oktober 2012 av Dreamdrops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå