Gå til innhold

Når kan man farge håret etter operasjon i hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nylig operert i hodet, og en stor del av arret går inn håret over øret. Stingene ble fjernet for ca 3 uker siden.

Jeg bruker vanligvis å stripe håret lyst, men da ikke inntil hodebunnen.

Er det noen som har noen erfaring med dette? Bør man vente, evt hvor lenge?

Alle svar mottas med stor takk:0)

Anonym poster: 11318ec7080ccb85b7ef834aaed4e5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette ville jeg forhørt meg med legen om og ikke kvinneguiden! :)

• Liker 2
Skrevet

Du kunne kanskje brukt toning eller glansvask dvs hårfarge uten ammoniakk, men bleking ville jeg unngått en stund til det er utrolig sterkt for huden og inneholder ofte mye hydrogenperoksid og ammoniakk.

Skrevet

Jeg ville ikke bleket håret dersom jeg var i din situasjon. Huden ved arrene må få tid til å lege seg ordentlig (her snakker vi måneder, ikke uker), og blekingen vil trenge ned i huden og forårsake irritasjon, og i verste fall betennelse i sårene/arrene dine. Det er overhodet IKKE lurt.

Uansett bør du være forsiktig med kjemiske hårfarger fremover etter operasjon, være det seg bleking eller mørkere farger. Det er ikke bra for hodebunnen eller håret, og etter operasjon i hoderegionen blir hodebunnen ofte mer ømfiendtlig for disse kjemiske cocktailene enn tidligere. Vær veeeeeldig forsiktig.

Det du alternativt kan gjøre, etter en måneds tid ++ avhengig av hvordan status er på arrene og hodebunnen, er å farge håret med henna, som er 100% kjemikaliefritt. Men det finnes bare i rød- og brunfarger, da henna ikke har blekeegenskaper (såvidt meg bekjent).

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar, og gode tips:)

TS

Anonym poster: 11318ec7080ccb85b7ef834aaed4e5ad

Skrevet

Da jeg fjernet stiftene etter min operasjon, fikk jeg beskjed av legen min at det ikke var noe farlig når det først er grodd sammen.

Jeg hadde da operasjonssår nedover hele bakhodet og nakken, og stripet håret før det hadde gått 2 måneder etter operasjonen.

Det gikk veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...