Rainbow Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har en Nokia som snart er tre år gammel. Med taster. Den kan bruke Opera Mini hvor jeg må zoome inn på nettsider og hvis jeg brukeren slags Facebook-app og vil klikke meg inn på en link informerer den meg om at minnet er fullt! I tillegg er det ikke alltid den gidder å sende meldinger eller ha dekning... Den ser sånn ut: Så... Jeg trenger smarttelefon. Tror jeg. Har holdt igjen lenge fordi jeg vil ha en som ikke er så stor og klumpete og tung. Syns både Iphone og Samsung Galazxy SII virker veldig store. Tenker på HTC, men har ikke satt meg inn i alle modellene ennå. Jeg har hatt Nokia siden min første mobil som jeg fikk i 1998... Så det føles rart å skulle bytte, men har jo skjønt at smarttelefonene deres er blant de dårligste, så jeg må vel det nå. Hva trenger jeg? En som kan bruke internett og har bra gps. Og som ikke er så stor og tung. Som jeg kan få plass til i ridebuksa, og som tåler å bli med i stallen! Også er det abonnementet, da. Nå har jeg talkmore der jeg autmatisk trekkes 400 kroner på forhånd hver gang det er tomt. For at ikke telefonen skal koste enormt mye må jeg vel bytte abo? Er det noen bra tilbud på gang? Jeg veeet at jeg kan bruke google og tester og amobil og alt det der, og at jeg kan spørre i butikker. Det jeg lurer på er folks erfaringer. Om hvilken jeg vil bli fornøyd med som helt smarttelefon-newbie. Om hvilke bomkjøp folk har gjort, som gjør at jeg absolutt bør unngå dem. Sitter og surrer på nett og leter etter tips innimellom, men det føles som et hav av info. Er HTC teit? Bør jeg velge Iphone bare fordi jeg kjenner Apple-systemet? Er Samsung så fantastisk at jeg bare må slå til til tross for størrelsen?
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Om den er så fantastisk vet jeg ikke, for den er den eneste jeg har hatt :gjeiper: Men den funker bra etter snart ett år. Og den er relativt stor, men er også så lett at jeg ikke merker noe særlig til det. Og den får fint plass i ridebuksa og med gummideksel fra clas ohlson har den blitt "kastet" i gulvet mange ganger uten å ta kvelden.
Lutetium 71 Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Om den er så fantastisk vet jeg ikke, for den er den eneste jeg har hatt :gjeiper: Men den funker bra etter snart ett år. Og den er relativt stor, men er også så lett at jeg ikke merker noe særlig til det. Og den får fint plass i ridebuksa og med gummideksel fra clas ohlson har den blitt "kastet" i gulvet mange ganger uten å ta kvelden. Har den et navn også? Regnbåge: Prisjakt har en fin "slider" der du legger inn hvor stor skjerm du vil ha på mobilen din. Jo større skjerm, jo større "klump". Men du kommer jo ikke utenom å lese litt noen tester, lell.
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Hehe, skulle skrive at det var Samsung S2, men glemte det. Får skylde på at jeg skrev på mobilen, og kg har fortsatt ikke fikset problemet med at man ikke ser hele ruta når man skriver i mobilversjonen
kills Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har også brukt Nokia siden 90-tallet, men kjøpte meg iPhone for et par år siden og er strålende fornøyd. Har tenkt å oppgradere til den nyeste straks også. Har ikke erfaringer med andre smartphones, men du blir fort vant til størrelsen på en iPhone og de er faktisk ikke SÅ store.. De fleste smartphones er på den størrelsen. Ellers så har jeg sendt meldinger med både venners HTC og Samsung men synes ikke de har vært like brukervennlige som iPhone.
Rainbow Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2012 Skjønte at du mente Samsungen, Wolfmoon! Foreldra mine har Iphone, og samboeren har den du har, så jeg har jo "prøveholdt" dem litt og sånn, men det er jo så uvant i starten. Husker jeg skulle låne pappas Iphone fordi min ikke virka der og da. Tok meg flere minutter å skrive sms, jeg som vanligvis skriver lynkjapt med tastetelefon. Men tastetelefonen er vel på vei over i historien...! Må vel ta meg en tur i butikken for å se på str og sånn, men der får man jo ikke sjekka brukervennligheten.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Samsung Galaxy S II eller III er best Anonym poster: 8d037a0fc792ad5b238f4607fd6a2728
Rainbow Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2012 Flere tips? Hva er det som gjør den telefonen du har valgt best? Er det noen som har erfaringer med HTC? Hva er bra/dårlig med den i forhold til Samsung/Iphone? Og er dette å regne som et bra tilbud eller finnes det bedre med andre telefoner? https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/appleiphone4s16gb#!
Nora90 Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Samsung skal komme med en Galaxy S3 mini: http://www.amobil.no/artikler/samsung-med-ny-galaxy-s-iii-i-dag/113456 Kanskje den kunne vært noe?
Rainbow Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2012 Hmm, kanskje det! Syns det er så vanskelig å vite hvor jeg skal starte å lete etter ting, spesifikasjoner, hva som er å regne som bra og ikke, hvilket abo som gir best utbytte for pengene, om det lønner seg å kjøpe med eller uten abo og bare fortsette å bruke talkmore...Gah! Før var det så enkelt, da ville jeg ha Nokia uansett, så da bare så jeg på det merket isolert. Nå er det bare kaos, gitt.
Lutetium 71 Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Hmm, kanskje det! Syns det er så vanskelig å vite hvor jeg skal starte å lete etter ting, spesifikasjoner, hva som er å regne som bra og ikke, hvilket abo som gir best utbytte for pengene, om det lønner seg å kjøpe med eller uten abo og bare fortsette å bruke talkmore...Gah! Før var det så enkelt, da ville jeg ha Nokia uansett, så da bare så jeg på det merket isolert. Nå er det bare kaos, gitt. Hva er budsjettet ditt da? Kan du legge ut 1000? 2000? 3? Vet ikke om jeg hadde bundet meg til et abo, da måtte det vært en dyr sak, ihvertfall. Talkmore har visst heller ingen nettbutikk som jeg kan se, så da får du ikke kjøpt en fancy mobil med abbonnement fra dem.
Rainbow Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 11. oktober 2012 Får ikke kjøpt mobil via Talkmore, nei. Derfor jeg ser for meg at jeg må kjøpe med abo for å slippe å legge ut fem tusen for en telefon. Koster de ikke såpass uten? Ser jo at mange av totalprisene ligger på 5-6. Uten abo vil jeg vel si at tre er absolutt maks, med kan jeg jo strekke meg til mer, for da vil det jo bli over tid. 1500-2000 hadde jo vært best, men skjønner jo at nå som mobilene har blitt små datamaskiner må man litt opp i pris! Jeg kjøper jo ikke mobil spesielt ofte, så det blir jo en investering. Den jeg har nå kosta 1000 uten abo i januar 2010.
Lutetium 71 Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Får ikke kjøpt mobil via Talkmore, nei. Derfor jeg ser for meg at jeg må kjøpe med abo for å slippe å legge ut fem tusen for en telefon. Koster de ikke såpass uten? Ser jo at mange av totalprisene ligger på 5-6. Du kan ikke sammenligne de prisene direkte med prisen for en ubundet mobil. En mobil uten abb er alltid billigere i sum, siden du ikke kjøper den på avbetaling. Uten abo vil jeg vel si at tre er absolutt maks, med kan jeg jo strekke meg til mer, for da vil det jo bli over tid. 1500-2000 hadde jo vært best, men skjønner jo at nå som mobilene har blitt små datamaskiner må man litt opp i pris! Jeg kjøper jo ikke mobil spesielt ofte, så det blir jo en investering. Den jeg har nå kosta 1000 uten abo i januar 2010. Lurer selv på en ny mobil, og har også en gammel rakker som ikke engang kan ta imot MMS! Men jeg er såpass kjip at jeg vil helst ha den under 1000, om det går (det er mindre enn den jeg har nå). For 3k burde du få en flottings mobil, men jeg kan strengt tatt ikke anbefale noen. Edit:Jeg vil gjerne ha så stor skjerm som mulig, stikk motsatt av deg! Endret 11. oktober 2012 av Lutetium 71
Rainbow Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 11. oktober 2012 Du kan ikke sammenligne de prisene direkte med prisen for en ubundet mobil. En mobil uten abb er alltid billigere i sum, siden du ikke kjøper den på avbetaling. Lurer selv på en ny mobil, og har også en gammel rakker som ikke engang kan ta imot MMS! Men jeg er såpass kjip at jeg vil helst ha den under 1000, om det går (det er mindre enn den jeg har nå). For 3k burde du få en flottings mobil, men jeg kan strengt tatt ikke anbefale noen. Edit:Jeg vil gjerne ha så stor skjerm som mulig, stikk motsatt av deg! Hehe, jeg ser jo at det kan være lurt med stor skjerm, men vil ikke at den skal være så stor at jeg ikke får plass i lomma, hehe! Jeg har aldri tenkt på at den blir dyrere om man kjøper med abo. Trodde at det var greia, at den ble billigere med enn å kjøpe den ubundet. Så det lureste er egentlig å kjøpe den uten og SÅ lete etter det beste abonnementet? Wow, din er enda mer oldtids enn min, hehe!
Lutetium 71 Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 Hehe, jeg ser jo at det kan være lurt med stor skjerm, men vil ikke at den skal være så stor at jeg ikke får plass i lomma, hehe! Kjøp bukser med større lommer! (Eller gjør som dere kvinner ofte gjør: Ha den i en veske) Jeg har aldri tenkt på at den blir dyrere om man kjøper med abo. Trodde at det var greia, at den ble billigere med enn å kjøpe den ubundet. Så det lureste er egentlig å kjøpe den uten og SÅ lete etter det beste abonnementet? Ingenting er gratis, men kontant betaling er som regel alltid billigst. Det er jo f.eks billigere å kjøpe et hus kontant også, men de aller, aller fleste kjøper jo hus på avbetaling (lån). Wow, din er enda mer oldtids enn min, hehe! Den er vel egentlig avansert nok til at MMS skal gå, men mobilabbet mitt støtter ikke det på akkurat den modellen. Men så bruker jeg sjelden MMS, så jeg har ikke giddet bytte abb (eller mobil). Men, den er eldre enn din mobil også, 2008 modell tror jeg?
Rainbow Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2012 Venninna mi har en mobil som er seks år gammel, tror jeg. Folk begynner å stirre når hun tar den opp! Jeg vil normalt sett ha den i veska, men jeg vil ha plass til den i ridebuksa. Er særdeles lite praktisk med både store lommer og veske i stallen! Hmm, må tenke på det der med avbetaling vs kontant, altså. Kanskje det er like greit med en stor engangsutgift! Takk for råd!
Lutetium 71 Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Venninna mi har en mobil som er seks år gammel, tror jeg. Folk begynner å stirre når hun tar den opp! Jeg vil normalt sett ha den i veska, men jeg vil ha plass til den i ridebuksa. Er særdeles lite praktisk med både store lommer og veske i stallen! Bugger me! Hmm, må tenke på det der med avbetaling vs kontant, altså. Kanskje det er like greit med en stor engangsutgift! Takk for råd! Ingen svette!
Thalamus Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har Samsung Galaxy SII. Den fungerer greit. Den er veldig lett, ikke så stor som den virker i begynnelsen, får fint plass i lommen eller vesken om du er på fest. Den tåler både puppesvette og fall i bakken.(Har få bukser med lommer, og er veldig slepphent og sen med å ordne deksel). Den har swype, som er veldig praktisk og tydeligvis ikke så vanlig, for det er flere som ser dumt på meg når jeg bare drar fingeren rundt på skjermen. Det jeg ikke liker er at den ofte henger seg opp når jeg skriver meldinger, sånn at den bare slår inn tilfeldige bokstaver og jeg ikke får skrevet noenting. Det varer gjerne en liten stund. Det skjer som regel hvis skjermen er fuktig, eller jeg er veldig varm/klam på fingrene. Men det er jo touch generelt, så det kan vel bli et problem uansett.
Thalamus Skrevet 11. oktober 2012 #19 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Som abonnement har jeg OneCall Full Pakke. Supert abonnement! Jeg bruker mobilen mye, og har enda ikke nærmet meg maksgrensen i det hele tatt. http://www.onecall.n...t/fullpakke.php Endret 11. oktober 2012 av Thalamus
Rainbow Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #20 Skrevet 12. oktober 2012 Som abonnement har jeg OneCall Full Pakke. Supert abonnement! Jeg bruker mobilen mye, og har enda ikke nærmet meg maksgrensen i det hele tatt. http://www.onecall.n...t/fullpakke.php Oj, det var et bra abonnement!! Jeg ringer stort sett aldri, da. Men alt det andre, som databruken var jo veldig bra! Takk for tipset!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå