Gå til innhold

dugnadsbanken.no, angrer, hjeelp!

Pepperkakesmulen

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er på jakt etter dugnadsarbeid, også registrerte jeg meg på dugnadsbanken.no.. Da fikk jeg en mail med faktura på 100kr (!!).. Jeg fikk ikke dette med meg da jeg registrerte meg, så jeg fikk litt panikk. Trodde dette var en gratistjeneste!

Sendte mail til dem og sa at jeg har slettet min bruker etter en misforståelse, og ønsker derfor ikke å betale fakturaen ettersom jeg ikke bruker deres tjenester.

Hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette?? Jeg må vel ikke betale denne fakturaen da det var en teit misforståelse, og jeg allerede har meldt meg ut rett etterpå?

Prøvde å søke på nett, men det var vanskelig å finne et lignende tilfelle... Håper noen vet dette!

Er det mulig å være så fjern!! Ble litt ivrig på registreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser dodgy ut og de samarbeider ikke med tunge aktører på frivillighetsfeltet. Kontakt forbrukerrådet.

Anonym poster: b2bf2feec9e3380afd332bc0de4b7e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dodgy ut og de samarbeider ikke med tunge aktører på frivillighetsfeltet. Kontakt forbrukerrådet.

Anonym poster: b2bf2feec9e3380afd332bc0de4b7e59

Uff, så ekkelt å plutselig få faktura på mail.. Har kontaktet forbrukerrådet nå, så da ordner det seg vel. Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg, du ville uansett ikke fått lov til å registrere deg og bruke tjenesten. :)

Tjenesten er ikke for privatpersoner som vil tjene penger.

Anonym poster: ca21e9758bddff3abfa3fd18effc16fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Betal nå de 100 jævla kronene, det er jo ikke nettsiden sin feil at du ikke har lest betingelsene. Jeg skjønner at det er kjipt, men å bruke av forbrukerrådet sin dyrebare tid for 100 kroner blir bare for dumt.

Anonym poster: d3600b8790f2f1e0c10ec10fea37431a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg, du ville uansett ikke fått lov til å registrere deg og bruke tjenesten. :)

Det var på vegne av en russegruppe da.. Men får se hva forbrukerrådet svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo. Betal nå de 100 jævla kronene, det er jo ikke nettsiden sin feil at du ikke har lest betingelsene. Jeg skjønner at det er kjipt, men å bruke av forbrukerrådet sin dyrebare tid for 100 kroner blir bare for dumt.

Jeg gir ikke bort 100kr for en misforståelse? Forbrukerrådet er der for å hjelpe forbrukere som trenger det, akkurat nå føler jeg at jeg trenger det, og ettersom jeg aldri har brukt forbrukerrådet før, spiller det da ingen rolle om hvor mye penger det er snakk om? Kanskje siden bør opplyse tydligere om at dette IKKE er gratis, for jeg er sikker på at flere har gjort det samme som meg i ivrigheten. Herregud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette løses med angrefrist?

Det er normalt 14 dager, men får du ikke tilsendt angrefrist-skjema så er det 3 måneder.

Men er dette postordre eller salg som kan angres?

Medlemskap....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette løses med angrefrist?

Det er normalt 14 dager, men får du ikke tilsendt angrefrist-skjema så er det 3 måneder.

Men er dette postordre eller salg som kan angres?

Medlemskap....???

Angrefristen gjelder uansett ikke for varer som koster under 300 kroner. Nå er vel dette strengt tatt en tjeneste, så det kan være det finnes andre regler der.

Jeg ville bare betalt for å få det ut av verden, det er ikke verdt å bry forbrukerrådet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrefristen gjelder uansett ikke for varer som koster under 300 kroner. Nå er vel dette strengt tatt en tjeneste, så det kan være det finnes andre regler der.

Jeg ville bare betalt for å få det ut av verden, det er ikke verdt å bry forbrukerrådet med det.

What? Hvor har du det fra?

Har aldri sett en nedre grense i angrerettloven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hvor har du det fra?

Har aldri sett en nedre grense i angrerettloven.

§ 2. Unntak fra lovens virkeområde

Loven gjelder ikke for:

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der lærte jeg noe nytt! Det har jeg aldri fått med meg og aldri hørt om. Går ut fra at det ikke går pr vare, men på en hel pakke når man bestiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke bort 100kr for en misforståelse? Forbrukerrådet er der for å hjelpe forbrukere som trenger det, akkurat nå føler jeg at jeg trenger det, og ettersom jeg aldri har brukt forbrukerrådet før, spiller det da ingen rolle om hvor mye penger det er snakk om? Kanskje siden bør opplyse tydligere om at dette IKKE er gratis, for jeg er sikker på at flere har gjort det samme som meg i ivrigheten. Herregud.

Du kan ikke kalle det misforståelse når årsaken er at du ikke har satt deg godt nok inn i betingelsene for medlemskapet. Da er det din feil og du må ta konsekvensene av det. Det er helt latterlig, og provoserende, at du skal bry forbrukerrådet for 100 kr som du selv er skyld i.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne kunder har vi også.

"Næmmen, må jeg betale for tjenesten jeg kjøper? Da vil jeg melde meg av, men det holder vel å bare la være og betale så blir jeg meldt ut automatisk?" Kudos til TS for at hun sendte mail og ikke bare lot være å betale, men det er alltid en ide å sjekke hva det er man faktisk kjøper, melder seg på, melder seg inn i, osv.

Jeg blir helt matt over hvor mange mennesker- og da særlig unge- som tydeligvis gir en lang beng i både betingelser, fakturaer og hva det måtte være...

TS, betal regningen og sjekk nøyere neste gang. Hvis siden ikke oppgir noe sted at medlemskapet koster noe, så kan du ta det videre (da ligger det opp mot svindel), men sannsynligvis har du vel vært for kjapp på tastaturet og ikke lest skikkelig.

Anonym poster: cc6b767b53782507ddb93ef57870a382

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 17,5 sekund å finne ut at det kostet 100kr, selv om jeg aldri hadde hørt om dette før...

Info om dugnadsbanken- koster det noe å benytte tjenesten- http://dugnadsbanken.no/dugnadsbanken/faq.php?epost_logginn=&id=

Du driter deg bare ut ved å kontakte forbrukerrådet, TS. Dugnadsbanken.no er greie hvis de lar deg slippe, men ansvaret for denne blemmen ligger fullt og helt på dine skuldre. Det er ingen misforståelse, men det er du som har laget en "kontrakt" uten å lese vilkårene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

"Medlemskap hos dugnadsbanken.no koster 100 kr" står det der du skriver inn adressen din og trykker "registrer deg". Så her er det vel desverre du som har lest for dårlig, og det skal ikke bedriften straffes for. Det er da åpenbart at man må lese betingelsene før man blir medlem her og der, jeg kan ikke skjønne at dette skal klassifiseres som "misforståelse". Du vil ikke "gi bort 100 kroner" sier du, men det er faktisk du som har bestilt en tjeneste.

Det er jo ikke snakk om noen formue akkurat, hadde jeg vært deg hadde jeg betalt og les nøyere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sløvt av meg å ikke lese nøyere, ble vel litt ivrig da jeg endelig fant en dugnadsside hvor det virket som fler hadde funnet dugnader. Hvis jeg er nødt, betaler jeg såklart fakturaen, men det er litt kjipt når det fra min side var en misforståelse. Ingen av de andre dugnadssidene jeg har vært på kostet penger, men nå jeg har ihvertfall lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ønsker du ikke å bruke tjenesten likevel? Hørte du mye negativt om dem etter at du hadde registrert deg, eller er det kun fordi du av prinsipp ikke vil betale for en slik tjeneste?

Hvis det virker som flere hadde funnet dugnader er jo den hundringsen en god investering vil jeg påstå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke regnet med å betale for det. Jeg synes ikke siden ser så profesjonell ut, derfor ville jeg ikke betalt en side sånn uten videre.. Men nå som jeg "har betalt" så får jeg håpe at siden kommer til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...