AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Ja, jeg har et stort problem. Jeg har vært veldig av og på ang. en kompis av meg. Ene øyeblikket vil jeg, det andre er jeg usikker og rar.. Vi er gode venner, har god kjemi og trives i hverandres selskap. Han er utrolig kjekk, og snill og god! Men siden jeg har vært så distrè, så har interessen hans minsket veldig... Han er vanskelig å få kontakt med/svarer skjeldent og når han svarer så er det lenge etterpå. Men når vi møtes så er han veldig på, og veldig opptatt av å prate med meg, dette liker jeg meget godt, men vil ikke virke alt for interessert. Hvordan skal jeg få han mer interessert? Vil veldig gjerne noe mer nå, og nå er jeg sikker. - Vil si at vi aldri har gjort noe "upassende". Ikke så mye som et kyss engang. Tips, triks og råd; JA TAKK! =) Anonym poster: bdd7403a545d51e9f3d4813bc6b39cfa
PanLi Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Hvis du har vært "usikker og rar", som du skriver, så vil jeg tro at han har plukket opp usikkerheten din. Nå som du har bestemt deg, så er det vel bare å kjøre på. Flørt med ham, vel, slik at han vet at du er interessert! Ved å "ikke virke interessert" - så virker som regel det slik at de vil tro at du ikke er det. Dessverre Endret 8. oktober 2012 av PanLi 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Hvis du har vært "usikker og rar", som du skriver, så vil jeg tro at han har plukket opp usikkerheten din. Nå som du har bestemt deg, så er det vel bare å kjøre på. Flørt med ham, vel, slik at han vet at du er interessert! Ved å "ikke virke interessert" - så virker som regel det slik at de vil tro at du ikke er det. Dessverre Takk for svar =) Men problemet er at jeg aldri ser han lengre. De eneste gangene jeg faktisk møter han er når jeg er ute, og da går jeg faktisk rundt å håper på å se han, så jeg føler meg helt dust. Venninnene mine merker at jeg går å lengter etter denne tosken, og det er flaut, for jeg er aldri slik som dette! I tillegg er det rimelig mange uteplasser her, så å bare gå å HÅPE på å bumpe på han funker ikke for meg altså.... Det har ikke stoppet meg fra å møte på han ute før, men jeg tror nok bare jeg har vært heldig. Og vi bor i helt forskjellig bydel, rundt 45 minutter fra hverandre, egentlig ikke et problem, men jeg kan ikke bare dra hjem til han heller da.... Er så vanskelig når han skal være så grusomt hard to get. Jeg lurer nå på; Hvorfor svarer han ikke?? Og HVA skal jeg gjøre for at han skal svare??? Må også legge til at han i BLANDT skriver et par random meldinger, og jeg blir så glad at jeg føler jeg svarer for fort. Hva skal jeg gjøre da? Anonym poster: bdd7403a545d51e9f3d4813bc6b39cfa
PanLi Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Hm. Her var det flere ting jeg lurte på. Dere er venner, men han svarer ikke på meldinger? Hva slags meldinger er det han ikke svarer på? Og: Er han slik mot deg, eller er han slik generelt/mot alle? De kan være litt vanskelige å forholde seg til, de som unngår å svare. En vet jo ikke hva som ligger bak! En god ting er jo at han skriver meldinger til deg iblandt. Da ønsker han iallefall å ha kontakt med deg, på et eller annet vis! Går det an å snakke med ham om dette med å svare på meldinger? Og da mener jeg å trygge ham på at det også går an å svare nei til invitasjoner (du må kanskje håndtere en avvisning!), og at det ikke betyr at han da har spilt sine sjanser (selvfølgelig bare dersom dette er sant!). Noen tror faktisk det nemlig; at hvis de sier nei en gang, så blir de ikke invitert igjen! Gjerne fordi de har erfart dette, også - og derfor roter de ting til, både for seg selv og andre, ved å unnvike. Å bare satse på å treffes på byn høres slitsomt ut for deg! Jeg har vært der selv, og brukte mye tid på skifte til å heller fokusere på å ha det kjekt der jeg var med de jeg var sammen med - og invitere gutten dit hvis jeg følte for det! Kom han, så kom han. Kom han ikke, så trengte ikke jeg å tenke på hvor han var, og kunne fotsette å ha det gøy! Har du det fint, så skal du se tosken, som du sier, enten våkner til etterhvert, eller blir mindre viktig for deg! Fokuser på det som gjør godt for deg!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Joda! Jeg liker når han skriver til meg, føler meg ikke helt borte i verdensrommet da, i det minste.... Har gitt sånn smått opp på han nå, men jeg liker han så fryktelig godt, og vil vite hva jeg gjør galt, eventuelt hva jeg kan gjøre for å gjøre skadene mindre.. Det som er så kjipt, er at jeg sendte han en melding i helga.. Så at jeg hadde fått en melding jeg av en eller annen grunn ikke hadde sett fra han, forrige helg. Der sto det "Kan du ikke komme ut? Savner deg". Jeg ble skikkelig glad, og skrev "Jeg savner deg, jeg" OG jeg har ikke fått svar.. Hovedsaklig pga dette jeg nå er så utrooolig usikker =( Han bruker gjerne å svare et par dager etter jeg har sendt melding, men han har ikke svart på denne, og jeg får skikkelig lus i magan altså.. Så nå vurderer jeg å bare drite i han, og ignorere han om jeg ser han ute på byen, leke veldig hard to get og se hva han gjør, for jeg lurer litt på om jeg kommer til å bli veldig lei meg om jeg prøver stort mer. En kompis av meg rådet meg til å bare gi opp, så dette er jo kanskje noe jeg burde tenke på da. Men OM det finnes råd, så vil jeg jo gjerne ha disse.. Anonym poster: bdd7403a545d51e9f3d4813bc6b39cfa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Hva med å spørre han hvorfor han ikke svarer på meldinger i en spøkefull tone neste gang du ser han ute? Da vil du kanskje få ett ærlig svar. Anonym poster: 534e858a42d5860ab4af6caae1e58813 1
Guybrush Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Litt spesielt å kalle ham "tosken" når det er du som har oppført deg skikkelig dårlig igrunn. Det er ikke videre gøy å være den som blir interessert i noen som vimser frem og tilbake på det viset heller - du kan jo tenke deg selv. Hvis han har oppfattet dette har han sikkert hatt inntrykk av at du har lekt med følelsene hans. Når han ikke er så på'n kommer du løpende og visa versa. Kan tenke meg han synes det er rimelig slitsomt og forvirrende i lengden. Er du heldig har du ikke mistet ham, i motsatt tilfelle har han gitt deg opp for godt. Er ikke alle som vil ha og trives med den type drama dessverre. Nå var jeg kanskje litt slem i karakteristikken, men du må innrømme først at du har vært dum og gjerne si dette til ham også. Ballen er på din banehalvdel - nå må du bevise at du er verdt å satse på og ikke fortsette å vingle. Alt for mange som oppdager først etterpå hva de har mistet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Litt spesielt å kalle ham "tosken" når det er du som har oppført deg skikkelig dårlig igrunn. Det er ikke videre gøy å være den som blir interessert i noen som vimser frem og tilbake på det viset heller - du kan jo tenke deg selv. Hvis han har oppfattet dette har han sikkert hatt inntrykk av at du har lekt med følelsene hans. Når han ikke er så på'n kommer du løpende og visa versa. Kan tenke meg han synes det er rimelig slitsomt og forvirrende i lengden. Er du heldig har du ikke mistet ham, i motsatt tilfelle har han gitt deg opp for godt. Er ikke alle som vil ha og trives med den type drama dessverre. Nå var jeg kanskje litt slem i karakteristikken, men du må innrømme først at du har vært dum og gjerne si dette til ham også. Ballen er på din banehalvdel - nå må du bevise at du er verdt å satse på og ikke fortsette å vingle. Alt for mange som oppdager først etterpå hva de har mistet. Jeg kunne ikke vært mer enig, og "tosken" var ikke vondt ment, men han er så fryktelig vanskelig å skjønne seg på.. Det er delvis derfor jeg har vært vinglete, pga han er så vanskelig å skjønne seg på.. Og ja, jeg har vel egentlig sagt hva jeg mener om han, til han. For en mnd siden kanskje, men var rimelig beruset, så det ble bare tull.. Og prøver egentlig å fortrenge hele greia... La vel egentlig hjertet mitt på huggestabben, og han brukte øksa, bare veldig sakte. Dette som var så rart, slo meg til ro med at han likte en annen(for så sa han når jeg sa hva jeg følte), men så skriver han "jeg savner deg, kom ut!", "vær med oss ut" osvosv.. Så han vingler også veldig... Men jeg innser jo NÅ som jeg skriver dette, at vi begge har vært noen tullinger. Ingen av oss er i forhold, og jeg tror egentlig vi begge er ganske snåle... Og forsiktige, vet han nettopp(4-5mnd siden) ble lurt trill rundt av en annen, og jeg er ny som singel.. Men jeg er så pinglete, tør ikke skrive melding før han gjør det, pga jeg er redd for å ikke få svar.. Og da kommer man jo ikke lengre enn til her jeg er nåå.. Anonym poster: bdd7403a545d51e9f3d4813bc6b39cfa 1
Guybrush Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men det er lett når man blir såra eller er redd for å bli det at man trekker seg unna. Prøver å gjøre alt mulig annet, gjerne kanskje prøve å bli interessert i noen andre slik at man får den man egentlig vil ha ut av hodet på ett vis. Jeg sier ikke at det har skjedd her men det kan jo være. Og å si hva man føler drita full på byen er vel ikke akkura det beste tidspunktet. Folk kan si så mangt på fylla. Dere burde gjøre noe borte fra folk som ikke innebærer fylla. Og ikke minst tving ham evt til å prate om det. Enten er han redd for at du skal skyve ham bort - eller han er redd for å såre deg og ikke vil si at han ikke er interessert mer. Uansett er det langt værre å gå rundt i evigheter slik og ikke vite noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Vi er begge i begynnelsen av 20-årene. Tusen, tusen takk for gode svar, Guybrush! Jeg skal nok ta til vettet å ta kontakt med han snart! Anonym poster: bdd7403a545d51e9f3d4813bc6b39cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå