Gå til innhold

Til dere lavkarbere! - Kokosnøttolje/masse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skrive en oppgave og trenger dokumentasjon på at dette er sunt. Prøver å finne noe på google, men finner ikke noe jeg synes passer å bruke som kilde, da mye av det er fra forum og typ "coconutsite.com". Vet dere om noen vitenskapelige artikler som taler for kokosnøtten? :) Jeg hadde satt kjempestor pris på all hjelp, selv fra ikke-lavkarbere, hehe. :)

Anonym poster: a8ab46aac463adf453484571f787b240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du dokumentere at det er sunt? Motargumentet er stortsett at mettet fett er usunt, men det er det ingen som konklusivt klarer å bevise.

Jeg tror du heller får klaff om du ser på hva kokosnøttolje er laget av. Fettsyresammensetningen.

Det mettede fettet er av typen "medium-chain triglycerides" som har en rekke gode egenskaper.

Selv om wikipedia i seg selv er en dårlig kilde, så skal man ikke kimse av å bruke wikipedias kilder: http://en.wikipedia.org/wiki/Coconut_oil

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du dokumentere at det er sunt? Motargumentet er stortsett at mettet fett er usunt, men det er det ingen som konklusivt klarer å bevise.

Jeg tror du heller får klaff om du ser på hva kokosnøttolje er laget av. Fettsyresammensetningen.

Det mettede fettet er av typen "medium-chain triglycerides" som har en rekke gode egenskaper.

Selv om wikipedia i seg selv er en dårlig kilde, så skal man ikke kimse av å bruke wikipedias kilder: http://en.wikipedia....iki/Coconut_oil

Takk for svar :) Jeg tror jo på at det er sunt og bra for oss,for jeg tror som deg ikke at mettet fett er roten til alt vondt. Jeg kan gjerne argumentere for dette i oppgaven, men det er kun kokosnøtten som er relevant i dette tilfelle. derfor hadde det vært fint med noen vitenskapelige artikler evt undersøkelser som viser at dette er bra. skal sjekke ut linkene du kom med, igjen takk for svar :)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg tror jo på at det er sunt og bra for oss,for jeg tror som deg ikke at mettet fett er roten til alt vondt. Jeg kan gjerne argumentere for dette i oppgaven, men det er kun kokosnøtten som er relevant i dette tilfelle. derfor hadde det vært fint med noen vitenskapelige artikler evt undersøkelser som viser at dette er bra. skal sjekke ut linkene du kom med, igjen takk for svar :)

Det finnes sikkert noen sider der ute som forklarer hvordan kokostreet og dets nøtt har vært selve kildene til energi blant urbefolkninger.

Skrevet

Gjør leksene dine selv, LK!!!

Anonym poster: 2a2d018601d4ee27acc8ac583436be13

Skrevet

Gjør leksene dine selv, LK!!!

Anonym poster: 2a2d018601d4ee27acc8ac583436be13

Haha. Jeg er ts. og jeg er definitivt ikke LK :P men jeg lo godt da ;)

Skrevet

Ahh, herlig! tusnen takk popc0rn, tror jeg kan bruke denne, alt hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...